LiselotteF skriver:
Hej :-)
Kunne godt tænke mig at vide hvordan I plejer jeres forhold efter I blev forældre.
Jeg føler der er gået rigtig meget hverdag i den for os, og vi er ikke så gamle (mig 20, han 26) så det bekymrer mig faktisk lidt. Vi har en lille dreng der lige er blevet 3 måneder. Jeg synes selv vi har været nogenlunde til at hive en aften ud af kalenderen, den lille har allerede sovet ude 2 gange uden problemer (flaskebarn) da jeg simpelthen har haft brug for kun at være mig og min kæreste en aften og nat. Men der går rigtig meget hverdag i den med det samme vi får hentet sønnen igen og der skal selvfølgelig også noget struktur til med et barn. Er bare bange for vi er ved at glide lidt fra hinanden - i hverdagene arbejder kæresten stort set altid over og jeg har minimal kontakt med ham dagen igennem. Vi siger efterhånden sjældent til hinanden at vi elsker hinanden. Jeg får 1 kys når han kommer hjem og måske 1-2 stykker i løbet af aftenen og 1 når vi ligger i vores seng. Den lille sover først mellem 21 og 22 så om aftenen har vi heller ikke rigtig tid til hinanden. I weekenderne kan vi kun lave noget sammen alle 3 udenfor husets 4 vægge en enkel dag da den lille er sensitiv og fuldstændig umulig hvis der sker for meget.
Hjælp mig til hvordan vi holder forholdet ved lige, synes allerede det skrænter selvom sønnike kun er 3 måneder :-(
Da vores søn var 3 måneder prioriterede vi ikke specielt højt at pleje vores forhold - der handlede det om at støtte hinanden i at finde ud af vores nye roller og lære vores søn at kende. Jeg tænker du skal prøve at finde ro i din nye rolle og i jeres lille familie. I har masser af tid til at pleje jeres forhold og jeres søn er kun lille så kort.
Anmeld
Citér