Hvordan plejer I jeres forhold?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
LiselotteF skriver:

Hej :-) 

Kunne godt tænke mig at vide hvordan I plejer jeres forhold efter I blev forældre.

Jeg føler der er gået rigtig meget hverdag i den for os, og vi er ikke så gamle (mig 20, han 26) så det bekymrer mig faktisk lidt. Vi har en lille dreng der lige er blevet 3 måneder. Jeg synes selv vi har været nogenlunde til at hive en aften ud af kalenderen, den lille har allerede sovet ude 2 gange uden problemer (flaskebarn) da jeg simpelthen har haft brug for kun at være mig og min kæreste en aften og nat. Men der går rigtig meget hverdag i den med det samme vi får hentet sønnen igen og der skal selvfølgelig også noget struktur til med et barn. Er bare bange for vi er ved at glide lidt fra hinanden - i hverdagene arbejder kæresten stort set altid over og jeg har minimal kontakt med ham dagen igennem. Vi siger efterhånden sjældent til hinanden at vi elsker hinanden. Jeg får 1 kys når han kommer hjem og måske 1-2 stykker i løbet af aftenen og 1 når vi ligger i vores seng. Den lille sover først mellem 21 og 22 så om aftenen har vi heller ikke rigtig tid til hinanden. I weekenderne kan vi kun lave noget sammen alle 3 udenfor husets 4 vægge en enkel dag da den lille er sensitiv og fuldstændig umulig hvis der sker for meget. 

Hjælp mig til hvordan vi holder forholdet ved lige, synes allerede det skrænter selvom sønnike kun er 3 måneder :-( 

Jeg tror at du skal acceptere at jeres forhold ser sådan ud for tiden. På et tidspunkt begynder jeres barn at sove et bestemt tidspunkt hver aften (f.eks. kl 7) hvor I så har tif til at hygge om hinanden

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2016

Loa

LiselotteF skriver:

Tak for dit svar! :-)

Ja, er også så småt ved at lære at det ikke nytter noget at forsøge og få den lille til at sove før tid, han er bare et meget vågent barn, i hvertfald lige pt :-) vil se om jeg kan få kæresten med på nogle af tingene du foreslår. 

Jeg skriver godmorgen til ham hver morgen når sønnen har fået mad, skriver lidt om hvordan morgenen er gået hjemme og spørger pænt ind til hvordan det går på arbejde - det er bare sjældent jeg får svar før han egentlig bare skriver det har været en travl dag og han er på vej hjem nu - har rykket i ham før om han ikke lige kan skrive til mig at de har travlt og han nok ikke svarer på mine beskeder - når jeg rygger i ham snerrer han tit af mig. Tror det bliver noget mundhuggeri hvis jeg begynder på det igen. 

Den med det intense kys vil jeg runde med ham :-) 

Den med en gang i ugen at gøre noget godt for hinanden om aftenen bruger jeg allerede, massere ham tit, nusser ham i håret, kommer med lidt godt (chokolade, is osv.) til os begge to når vi engang imellem er så heldige at den lille sover allerede kl 21. får bare aldrig rigtig noget igen :-( spørger tit om han vil se et afsnit serie med mig, han siger ja, bruger 30-45 minutter på toilettet og så er jeg faldet i søvn når han er færdig..  

Den med sex er jeg altid klar på, sørger stort set altid for at være klar "dernede" hvis lysten nu kom over ham, det sker bare ikke særlig tit. Jo de gange den lille er blevet passet om natten kan han knap nok vente til vi kommer hjem hvis vi har været ude men ellers har vi haft sex måske 7-8 gange siden han er blevet født.

Massage bruger jeg som sagt allerede, uden at få ret meget igen. Hans arbejde er meget fysisk, så han har også brug for massage en gang imellem for musklernes skyld og ikke for hyggens. 

Synes du jeg forventer for meget at det hele er som før? Jeg ved ikke om jeg prøver for hårdt og tænker for meget over det og derfor skuffer mig selv når vi ikke har ret meget kærestetid 

Synes godt nok det er en lidt sjov ting, det med at blive fornærmet over at han ikke svarer dine sms'er. Han er på arbejde?? Og du er hjemme på barsel? Kan i ikke snakke når han kommer hjem? Er det vigtigt at få en SMS fra ham om at de har travlt? Lyder mere som om du keder dig derhjemme.

Tænker det ikke ligefrem er alle der har mobilen fremme og klar til at smse på jobbet. Og det bør de vel heller ikke?

Anmeld Citér

18. juni 2016

MorDk

Du skriver at din kæreste bruger 30-40 min på toilettet? Hver aften? Lyder altså mærkeligt i mine øre... men hvis manden har problemer med afføringen eller lign så kan jeg måske bedre forstå...

Du skriver at du ikke rigtig du føler du får noget igen. Har du talt med ham om, hvad du forventer og hvad du godt kunne tænke dig fra ham? Husk han er ikke tankelæser. Nogle mænd (læs mange) skal altså skubbes lidt igang ift. det romantiske... 

Herhjemme er vi begge 35 år. Vi har en søn på snart 6 og en datter på snart 4. Vi har gode og dårlige perioder som alle andre. Og ja når man får børn så går alt ens tid og energi til dem. Specielt i starten... 

Hvad gør vi for at pleje forholdet? 

Vi går på dates i form af gåture, cafébesøg og biografure. Vi tager også på familieture... og nyder hinanden. Elsker at se min kæreste være FAR! 1 gang om året tager vi på overnatning sammen. Gerne hotelophold og lækker mad, massage mm. Og så gør vi ekstra ud af det seksuelle. 

I hverdagen har vi sex mindst x1 ugentligt. Men ellers nusser, kysser og sexer vi efter behov. Nogle dage bliver det ikke til så meget andre dage mere. Det er forskelligt. 

Anmeld Citér

18. juni 2016

Anonymor

MorDk skriver:

Du skriver at din kæreste bruger 30-40 min på toilettet? Hver aften? Lyder altså mærkeligt i mine øre... men hvis manden har problemer med afføringen eller lign så kan jeg måske bedre forstå...

Du skriver at du ikke rigtig du føler du får noget igen. Har du talt med ham om, hvad du forventer og hvad du godt kunne tænke dig fra ham? Husk han er ikke tankelæser. Nogle mænd (læs mange) skal altså skubbes lidt igang ift. det romantiske... 

Herhjemme er vi begge 35 år. Vi har en søn på snart 6 og en datter på snart 4. Vi har gode og dårlige perioder som alle andre. Og ja når man får børn så går alt ens tid og energi til dem. Specielt i starten... 

Hvad gør vi for at pleje forholdet? 

Vi går på dates i form af gåture, cafébesøg og biografure. Vi tager også på familieture... og nyder hinanden. Elsker at se min kæreste være FAR! 1 gang om året tager vi på overnatning sammen. Gerne hotelophold og lækker mad, massage mm. Og så gør vi ekstra ud af det seksuelle. 

I hverdagen har vi sex mindst x1 ugentligt. Men ellers nusser, kysser og sexer vi efter behov. Nogle dage bliver det ikke til så meget andre dage mere. Det er forskelligt. 

Det tror jeg ikke er unormalt, jeg tror tvært om, at det er typisk mand Min kæreste har nærmest et fast ur, for hvornår han skal lave stort - Og så kan han snildt sidde derude i 40 minutter. Ikke fordi han laver noget mistænksomt, men så sidder han og hygger sig med at læse nyheder, og så går tiden. Og nu jeg tænker over det, har det været sådan med alle de mænd, jeg har kendt i mit liv - Også stedfædre. Jeg tror, at det er mange mænds lille afbræk. Er det af og til irriterende? Ja! Kan jeg personligt unde min kæreste det? Ja! Jeg tror virkelig, at man skal passe på med at gøre alting til mistænksom adfærd!

Anmeld Citér

18. juni 2016

MorDk

Anonymor skriver:

Det tror jeg ikke er unormalt, jeg tror tvært om, at det er typisk mand Min kæreste har nærmest et fast ur, for hvornår han skal lave stort - Og så kan han snildt sidde derude i 40 minutter. Ikke fordi han laver noget mistænksomt, men så sidder han og hygger sig med at læse nyheder, og så går tiden. Og nu jeg tænker over det, har det været sådan med alle de mænd, jeg har kendt i mit liv - Også stedfædre. Jeg tror, at det er mange mænds lille afbræk. Er det af og til irriterende? Ja! Kan jeg personligt unde min kæreste det? Ja! Jeg tror virkelig, at man skal passe på med at gøre alting til mistænksom adfærd!

Det har du ret i... men hvos det er noget nyt han er begyndt på så jo... men ellers ikke. Min kæreste har faste Skidetidspunkter... hehe men altså han sidder altså max derude 10 minutter eller sådan!

Anmeld Citér

18. juni 2016

lineog4

MorDk skriver:

Det har du ret i... men hvos det er noget nyt han er begyndt på så jo... men ellers ikke. Min kæreste har faste Skidetidspunkter... hehe men altså han sidder altså max derude 10 minutter eller sådan!

Men det er jo også nyt han er blevet far og har en kæreste der er på barsel og gerne vil have mere opmærksomhed og beder om den. 

Min mands toiletbesøg er blevet længere og hyppigere med hvert barn, og jeg ved med sikkerhed han intet suspekt laver for vi har ikke lås på og børnene drøner ud og ind som det passer dem 

hvis jeg kom hjem efter en arbejdsdag og skulle forklare hvorfor jeg ikke havde sendt SMS, skulle være far til en baby, vidste kæresten hele tiden var klar til sex, det blev italesat vi var ved at glide fra hinanden, jeg vågnede om natten selvom det ikke var mig det stod for baby, mødte min kæreste der kede sig og derfor gerne ville snakke, nusse og kysse - puha så kunne jeg også ende på toilettet en time.

jeg har også været den mor på barsel med min første, der i det øjeblik min mand kom hjem forvented alt både han var den perfekte far, men han også havde tid til mig for dagen havde været rimelig kedelig og jeg manglede at tale... Bagefter har jeg virkelig kunne grine af det og tænke stakkels min mand sikke en masse krav. Nu kommer jeg selv hjem fra en lang arbejdsdag og mødes af kravene: vær den perfekte mor, få lavet mad, få talt med børnene, få spillet et spil, hør om deres dag og og og... Og jeg kan også pludselig få akut hård mave 

Anmeld Citér

18. juni 2016

Cvbn

Vi plejer vores forhold ved at acceptere og elske hverdagen. Vi har VALGT at gå fra kærestepar til forældre, og nu hvor den store bliver 9 om lidt, så tror jeg stadig, jeg kan tælle på en hånd, hvor ofte vi har været sammen uden børn. 

Dit barn er kun 3 måneder, så nyd det og væn dig til, at I ikke kun er kærester mere, men er blevet en familie. Lad være med at forvente, at din kæreste skal underholde dig, mens han er på arbejde; det er da på ingen måde okay. Og accepter, at dine behov måske ikke lige har topprioritet lige nu. Måske du kunne finde nogle veninder at bruge dagen med?

Anmeld Citér

18. juni 2016

Mum33

LiselotteF skriver:

Kunne godt tænke mig at vide hvordan I plejer jeres forhold efter I blev forældre.

Jeg føler der er gået rigtig meget hverdag i den for os, og vi er ikke så gamle (mig 20, han 26) så det bekymrer mig faktisk lidt. Vi har en lille dreng der lige er blevet 3 måneder. Jeg synes selv vi har været nogenlunde til at hive en aften ud af kalenderen, den lille har allerede sovet ude 2 gange uden problemer (flaskebarn) da jeg simpelthen har haft brug for kun at være mig og min kæreste en aften og nat. Men der går rigtig meget hverdag i den med det samme vi får hentet sønnen igen og der skal selvfølgelig også noget struktur til med et barn. Er bare bange for vi er ved at glide lidt fra hinanden - i hverdagene arbejder kæresten stort set altid over og jeg har minimal kontakt med ham dagen igennem. Vi siger efterhånden sjældent til hinanden at vi elsker hinanden. Jeg får 1 kys når han kommer hjem og måske 1-2 stykker i løbet af aftenen og 1 når vi ligger i vores seng. Den lille sover først mellem 21 og 22 så om aftenen har vi heller ikke rigtig tid til hinanden. I weekenderne kan vi kun lave noget sammen alle 3 udenfor husets 4 vægge en enkel dag da den lille er sensitiv og fuldstændig umulig hvis der sker for meget. 

Hjælp mig til hvordan vi holder forholdet ved lige, synes allerede det skrænter selvom sønnike kun er 3 måneder :-( 

Velkommen til livet med børn  I det første år efterfølgende er det bare max hårdt og der er ikke tid til meget andet end baby. Find nogle små frirum jer to sammen. En gåtur, se en film eller tag en friaften som I har prøver. Men I må bare acceptere at sådan er det for alle når man har små børn. Det er knap så romantisk som det ser ud til at være

Anmeld Citér

18. juni 2016

modesty

LiselotteF skriver:

Selvom det er rigtig godt at gøre hvad man kan for at holde forholdet ved lige med kys og kram, dates o.s.v. - så tror jeg først og fremmest at det handler om en attitude-ændring.

Det er bare sådan det er at blive forældre. Acceptér det. Tro på at kærligheden vedvarer og gnisten vender tilbage. I har ovenikøbet væsentligt mere frihed end de fleste hvis baby allerede har sovet ude flere gange.

De første 2 år som forældre går op i lortebleer og havregrød - for det meste. Og så skal man selvfølgelig sørge for at vise hinanden kærlighed ind imellem så den ikke forsvinder helt.

Men altså: Forventningsafstemning, så ingen af jer regner med at I kan fortsætte jeres forhold som det var før. Det er umuligt, og det bliver aldrig det samme. Men med hårdt arbejde og energisk indsats kan det blive noget andet som er lige så dejligt.

Anmeld Citér

18. juni 2016

modesty

LiselotteF skriver:

Tak for dit svar! :-)

Ja, er også så småt ved at lære at det ikke nytter noget at forsøge og få den lille til at sove før tid, han er bare et meget vågent barn, i hvertfald lige pt :-) vil se om jeg kan få kæresten med på nogle af tingene du foreslår. 

Jeg skriver godmorgen til ham hver morgen når sønnen har fået mad, skriver lidt om hvordan morgenen er gået hjemme og spørger pænt ind til hvordan det går på arbejde - det er bare sjældent jeg får svar før han egentlig bare skriver det har været en travl dag og han er på vej hjem nu - har rykket i ham før om han ikke lige kan skrive til mig at de har travlt og han nok ikke svarer på mine beskeder - når jeg rygger i ham snerrer han tit af mig. Tror det bliver noget mundhuggeri hvis jeg begynder på det igen. 

Den med det intense kys vil jeg runde med ham :-) 

Den med en gang i ugen at gøre noget godt for hinanden om aftenen bruger jeg allerede, massere ham tit, nusser ham i håret, kommer med lidt godt (chokolade, is osv.) til os begge to når vi engang imellem er så heldige at den lille sover allerede kl 21. får bare aldrig rigtig noget igen :-( spørger tit om han vil se et afsnit serie med mig, han siger ja, bruger 30-45 minutter på toilettet og så er jeg faldet i søvn når han er færdig..  

Den med sex er jeg altid klar på, sørger stort set altid for at være klar "dernede" hvis lysten nu kom over ham, det sker bare ikke særlig tit. Jo de gange den lille er blevet passet om natten kan han knap nok vente til vi kommer hjem hvis vi har været ude men ellers har vi haft sex måske 7-8 gange siden han er blevet født.

Massage bruger jeg som sagt allerede, uden at få ret meget igen. Hans arbejde er meget fysisk, så han har også brug for massage en gang imellem for musklernes skyld og ikke for hyggens. 

Synes du jeg forventer for meget at det hele er som før? Jeg ved ikke om jeg prøver for hårdt og tænker for meget over det og derfor skuffer mig selv når vi ikke har ret meget kærestetid 

Det er helt normalt at en baby på den alder først sover ved 22-tiden. Det skal nok vende når han bliver ældre.

Jeg må indrømme at jeg havde fået max klaustrofobi hvis min kæreste sendte sms'er hver dag på den måde og forventede/håbede at jeg svarede. Acceptér at det har den modsatte effekt af hvad du ønsker - og drop det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.