Ved ikke hvad jeg skal tænke og føle..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2016

Patriark

Anonym skriver:

Har prøvet at spørge ham, men han ved det ikke (han er 4 år) Men på vej hjem fra børnehave, sagde han at han havde ikke opført sig ordentligt i går... Så kan bare ikke lade være med at tænke på om det kunne være ham... 

Det virker voldsomt.

Såfremt mærkerne er kommet af, at far har taget hårdt fat, skal du tage på skadestuen og få det dokumenteret. Og derefter lave en underretninger til barnets bopælskommune.

Jeg ser ingen grund til at du, anmelder ham til politiet. Det kommer der intet godt ud af, den del kan familieafdelinger stå for.

Når sådanne ting finder sted, tager man på skadestuen, man tager ikke billeder af det. Det kan ingen bruge til noget.

Jeg ville nok orientere barnets far om min mistanke og om hvad jeg ville tage af forholdsregler, både mht. underretning og tilbageholde ham fra samvær.

Altså hvis mærkerne var fra far...For det ved vi jo absolut ikke.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2016

Patriark

LLT. skriver:

Er det faren der skal have hjælp?? muligt ja, men IKKE dit problem, du burde da heller hjælpe din søn væk fra en voldelig far!!

Jeg tror nu ikke det handler om en "voldelig far". Som ts beskriver det, lyder det mere som en far, der har svært ved, at mentalisere og møde barnet på et aldersrelevant niveau.

Udtrykket er voldsomt, ja. Men tror det drikker dybere end bare "voldelig".

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.