Når folk kommer på uanmeldt besøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2016

lineog4

Marts<3 skriver:

Jeg er ikke helt dansk... Jeg savner det spontane og det uanmeldte. I Danmark er det meget med at man skal aftale at komme på besøg. Helt præcist til tiden:-) Det har jeg aldrig forstået... 

Husker i min barndom hvordan en alm onsdag pludselig var med gæster og masser af hygge. Maden var der måske ikke nok af, men så kogte min mor bare lidt ekstra ris eller bad mig gå i Kvickly og købe lidt ekstra. Det er gode minder. 

Jeg savner det i min hverdag... Men sådan er vi jo så forskellige... Hverdagen er i sig selv mega kedeligt.., 

Jeg mangler det også. Tænker ikke på at invitere og gad godt folk bare dukkede pg tog os som vi var. Men okay gør det jo heller ikke selv 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2016

God-mor

Anonym skriver:

Pyh kender i det, hvor huset er mega rodet! Hvor det så ringer på døren og ind tropper noget af familien ind!! Arh pisse pinligt, men også træls når folk kommer uanmeldt lige pludselig!! Hihi er det bare mig! :-) 

Det er ikke bare dig, jeg hader virkelig uanmeldt besøg. Jeg var bedre til det førhen, men nu gider jeg ikke uventet besøg. Det er rart med en SMS eller et opkald først. Det er nu ikke pga rod eller lignende, men blot fordi jeg godt kan lide at rende rundt i mit eget selskab og vide, der ingen gæster kommer! 

Anmeld Citér

13. juni 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Det her var så noget familie længere ude, nogle vi ik ser så tit. Kunne ikke lade vær med at åbne op, da de var gået om i haven og banket på vinduet ind til stuen !!

Nej så det selvfølgelig svært. Da også lidt ubehøvlet at gå ind i en privat have på den måde. Men det er måske bare mig 

Anmeld Citér

13. juni 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg hader, hader, hader uanmeldt besøg!!

Som regl er torsdag store muge ud dag her hjemme, og hvis så Gud forbyde at der sku komme uanmeldte gæster tirsdag/onsdag, er der stor sandsynlighed for at der ligger bunker at vasketøj der endte er på vej i vask, eller venter på at blive lagt sammen.

Der er legetøj overalt og sikkert også beskidte tallerkner i vasken, fordi vi ik orkede at tømme opvaskemaskinen, som kør stort set hver dag inden vi gik i seng.

Jeg er så bare begyndt at sige, at ih sikken en god ide, men beklager vi vil ik ha gæster i dag, men meget gerne vil ses en anden PLANLAGT dag.

Folk har lært ik at komme uandmeldt, til gengæld er vi meget gode til at planlægge at ses med folk, både i hverdagen og i vores frie weekender. Og det elsker!! Vh stin

Anmeld Citér

13. juni 2016

Kay

Anonym skriver:

Pyh kender i det, hvor huset er mega rodet! Hvor det så ringer på døren og ind tropper noget af familien ind!! Arh pisse pinligt, men også træls når folk kommer uanmeldt lige pludselig!! Hihi er det bare mig! :-) 

Jeg har altid hadet det... virkelig meget! 

Både min mand og jeg er kreative typer der altid har gang i et nyt projekt og gemmer sjove dimser plus 2 børn under 4 år  

Jeps her ligner nogle gange jeg ved ikke hvad 

Men efter en ordentlig efterfødselsreaktion og et forløb hos en coach  (staves??) Hviler jeg meget mere i mig selv og slår mig til tåls med at hvis folk kommer uden at ringe først er det jo også deres egen skyld  hvis de ikke kan tåle at se på vores rod så må de ringe først eller kun komme uanmeldt hver anden tirsdag når rengørings damen har Været her  når ja eller efter børnenes putte tid hvor her er nogen lunde rytteligt 

Anmeld Citér

13. juni 2016

Bshizzle

Jeg må ærlig indrømme at jeg osse hader når folk bare dukker op uanmeldt 

Men da min kæreste har haft et par firmaer og en del ansatte, så er de bare tit dukket op... 

Så kunne jeg f.eks ligne lort og udkørt og igang med en masse huslige ting. 

Well... Som det har været de sidste 1,5 år, så har min Svigermor kommet i ny og næ, da hun har et værelse hos os som hun kan slappe af i og stadig se os familien. 

Meeeeen... Nu har vi så en ven vi gir 'tag over hovedet' da han er gået fra hans X-kæreste...  

For at gøre det 'værre' så dukker min kæreste kollegaer samt venner osse bare op uden at give besked. 

Så her i huset er der masser af liv.. Og overraskelser 

JA!!! Det er pisse træls... Men vi har aldrig lagt skjul på at vores dør er åben. 

Anmeld Citér

13. juni 2016

Aristocats

Jeg hader uanmeldt besøg og jeg kunne aldrig selv finde på at dukke uanmeldt op hos nogen. Jeg finder det faktisk mere eller mindre uhøfligt, selvom det jo er gjort i en god tanke. I det hele taget er det bare ikke noget jeg bryder mig om som ret stærk introvert, men at man også næsten altid er virkelig grim når det sker og huset ligner lort er bare ekstra tilføjelse til at det ikke er sjovt 

Anmeld Citér

13. juni 2016

SofiaMik

Uha jeg kan bestemt heller ikke fordrage det. Vi har noget familie, som har en time i bil her til og så kommer "uanmeldt", brokker sig så over, hvis vi ikke er hjemme, ikke har tid til at sidde og snakke eller at vi har besøg af nogen de ikke kan lide...

Samme familie dukkede også op, før vi fik børn og tog os på sengen. Dvs vi hyggede  og lukkede ikke op, hvorefter de gik om i haven og bankede på der. 

Anmeld Citér

13. juni 2016

De3Guldklumper

Jeg elsker uanmeldte besøg og folk ved de må tage rod, nullermænd og krummer under bordet hvis det er men der genere ikke mig at det er der. Jeg er så også selv en af dem som tropper op uanmeldt og ærligt så ser jeg ikke andres rod

Anmeld Citér

13. juni 2016

migxher

Jeg kan godt finde på at lade være med at åbne og lade som om jeg ikke er hjemme hvis nogen kommer uanmeldt.

Min gamle farfar havde et lille trick han altid bruge. Han tog jakke og sko på inden han åbnede og undskyldte med at han altså lige stod og var på vej ud af døren  var drt en han godt ville have ind sagde han bare velkommen ind, jeg er lige kommet ind af døren.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.