T er syg - samvær i morgen ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2016

Diosa85

Newsence skriver:

Igen tænker jeg: men han kom jo hjem til mor.. Var den bustur ikke synd eller??  Måske er det netop derfor far føler du bruger magt.. 

Ja far ringer til dig og ikke ved hvad der er galt.. Men det gør jeg da også til min søster når mit barn er syg.. Forstår ikke hvad det har med sagen at gøre.. 

Jeg siger bare at du måske skulle møde far lidt og spørge HAM hvad der ville passe bedst.. Måske ville det passe bedre en anden dag eller næste uge.. 

og måske kender far nogen med en autostol eller hvad ved jeg.. 

Prøv at sige til far. T kan ikke tåle en times bustur pt.. Hvad gør vi ved det? Og hør om far måske har et forslag..

du skrev jeres samarbejde var godt men hvis far nu føler sig trådt på kan det jo ødelægge meget og ja det kan virke dumt at skulle være SÅ pædagogisk over for far men det er jeres gode samarbejde altså værd.. 

Nej han kom ikke hjem til mor. Han blev først hentet i eftermiddags i dag og det var ikke i bus. Jeg bruger ingen magt.

Har jo netop talt med far. Men han kommer ikke med forslag. Han siger bare han skal have en anden dag ikke hvilken og tilbyder ham derfor tirsdag. Men han siger hverken ja eller nej til den. 

Han kender ingen med autostol nej da han er den eneste i hans omgangskreds med lille barn. De andre børn er rykket op i større autostole og T vejer stadig under 9 kg

Vores samarbejde er også godt. Vi har altid været gode til at tilgodese hinandens behov hvis den ene skal noget osv. Tager ud sammen med T og hygger osv. Men så snart det handler om sygdom så er han egoistisk. Han har været hamrende syg selv med høj feber og influenza men ville stadig have T "for det var jo hans dag og havde vi boet sammen var han jo alligevel blevet smittet". 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2016

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Diosa85 skriver:

T er syg med snot, hoster og 38 i feber. Han har samvær med sin far i morgen men far forstår ikke at jeg ikke synes han skal ud hvis han stadig har feber. 

Far mener at det er ligemeget med om han har feber hos mig eller hos ham. Men han skal på en times bustur for at komme til far. Hvilket jeg synes er synd med feber.

er jeg gal på den?

jeg er selv samværsforælder, og jeg vil sige at du skal beholde ham hjemme.

Det kan godt være at din eks gerne vil have jeres barn, men du har ret til at sige nej til samvær ved sygdom, og så har din eks ret til en erstatning i næste uge.

Jeg har haft kamp med min eks mange gange ang. om han måtte beholde vores barn eller ej, så jeg ved at du er i din gode ret til at beholde sønnen hjemme.

EDIT: Jeg fik lige læst længere og set at din søn ikke engang er 1 år endnu - så synes jeg slet ikke du skal sende ham af sted.

Anmeld Citér

12. juni 2016

Diosa85

Ms.Sunshine skriver:

jeg er selv samværsforælder, og jeg vil sige at du skal beholde ham hjemme.

Det kan godt være at din eks gerne vil have jeres barn, men du har ret til at sige nej til samvær ved sygdom, og så har din eks ret til en erstatning i næste uge.

Jeg har haft kamp med min eks mange gange ang. om han måtte beholde vores barn eller ej, så jeg ved at du er i din gode ret til at beholde sønnen hjemme.

EDIT: Jeg fik lige læst længere og set at din søn ikke engang er 1 år endnu - så synes jeg slet ikke du skal sende ham af sted.

Tak for dit input. Hvis han har feber i morgen så beholder jeg ham hjemme også må han trække mig i SF hvis han ikke kan accepterer det. Men er han feberfri så kommer han afsted som aftalt 

Anmeld Citér

13. juni 2016

Diosa85

Han er feberfri Idag men meget snottet, pyldret og klatøjet. Tydeligt at han ikke har det godt. Han vil kun hænge på armen stortset. 

Men far er fløjtende ligeglad. Han skal bare have ham Idag. Har så ondt af min dreng at han skal hives ud i busser og i det her vejr når han har det så dårligt.

Anmeld Citér

13. juni 2016

Abracadabra

Jeg synes, at du skal overvinde dig selv og få ham afsted. Han har ikke feber, vejret er da fint, og i længden skader det mere med et dårligt forhold mellem forældrene end en tur i bus, når man er klattet.

Anmeld Citér

13. juni 2016

Diosa85

Abracadabra skriver:

Jeg synes, at du skal overvinde dig selv og få ham afsted. Han har ikke feber, vejret er da fint, og i længden skader det mere med et dårligt forhold mellem forældrene end en tur i bus, når man er klattet.

Vejret er ikke særlig fint her. Det blæser og er koldt. 

Jeg tænker bare mest på min søn. Synes jo heller ikke selv det er rart at skulle ud når man er syg. 

Men han kommer også afsted. Synes bare det er synd for ham når han har det så dårligt og ikke vil andet end bare sove eller side og hænge op af mig.

Anmeld Citér

13. juni 2016

anna111

Profilbillede for anna111
Diosa85 skriver:

Jeg tænker bare mest på min søn. Synes jo heller ikke selv det er rart at skulle ud når man er syg. 

Men han kommer også afsted. Synes bare det er synd for ham når han har det så dårligt og ikke vil andet end bare sove eller side og hænge op af mig.

Jeg havde ikke sendt ham af sted og havde været pænt lige glad med hvad far sagde mit barn er vigtigere !!! 

Anmeld Citér

13. juni 2016

Abracadabra

Diosa85 skriver:

Godt, at du får ham afsted!

(Og husk lige, at vi bor i Danmark - hvis du ikke vil tage dit barn ud i dag pga blæsevejr og kulde, må du vist hellere få afskaffet samvær fuldstændigt! I kommer da aldrig igennem efterår, vinter og forår!��)

Anmeld Citér

13. juni 2016

Diosa85

Abracadabra skriver:

Godt, at du får ham afsted!

(Og husk lige, at vi bor i Danmark - hvis du ikke vil tage dit barn ud i dag pga blæsevejr og kulde, må du vist hellere få afskaffet samvær fuldstændigt! I kommer da aldrig igennem efterår, vinter og forår!��)

Argh Come on det er jo ikke det samme. Det handler om at han er syg og snot forkølet. 

Anmeld Citér

13. juni 2016

Abracadabra

Diosa85 skriver:

Argh Come on det er jo ikke det samme. Det handler om at han er syg og snot forkølet. 

Der var en sød lille blinkesmiley, som skulle opbløde min meteologiske eye-opener... 

Hvis du er uheldig, er din søn syg med snot on-and-off det næste halvandet år. Og du har heldigvis en eksmand, der elsker sit barn og gerne vil bibeholde relationen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.