T er syg - samvær i morgen ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2016

FruK

Jeg mener at far og mor kan være lige gode - også når barnet er sygt. MEN jeg ville ikke synes at han skulle tage den lange tur, når han er sløj. Alt andet lige får far da også mere ud af samværet, hvis barnet er frisk?! Jeg synes det et helt fair at du siger nej, men tilbyder en anden dag. Men kender ikke reglerne.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2016

Diosa85

Carina:-) skriver:

Jeg ville gemme alle beskeder og så ringe til statsamtet 

De har nogle rigtig gode børnesagskyndige der inde der er super gode til at råde så man ikke lige pludselig bliver beskyldt for at sabotere samvær.

Du kan også skrive til far at du godt kan forstå ham men han godt lige må huske hvor mange gange han skrev at T var ulykkelig og om han ikke synes samvær skal være rart og godt og ikke en lille ked af det baby der ikke kan forstå noget som helst og bare vil have sin mor.

Og at hvis han ikke vil/ kan forstå det vil du kontakte statsamtet og bede dem om råd hvad du gør med en stædig far 

Jeg synes far er egoistisk - og forstår slet ikke at han ikke kan se at jeres lille dreng har brug for hans primære omsorgsperson og hans vante rammer når han er syg. 

Her er det ikke en stædig far men et hold bedsteforældre der fatter nada om et barns behov så forstår lidt af hvad du går igennem og det er bare op af bakke nogen gange men hold fast i din mavefornemmelse i hvad der er godt for T .

Tak. Det vil jeg prøve og gøre hvis han stiller sig på bagben i morgen. 

Hvis T ikke har feber i morgen og er glad og tilfreds så kommer han selvfølgelig derhjem som aftalt. 

Vi har bare altid haft et rigtig godt samarbejde og imødekommet hinandens behov ved samværsdage. Men så snart det handler om sygdom så forstår han ikke hvad det er bedst for T og det frustrerer mig virkelig at skulle hive SF indover. Men kan godt se at det kan blive nødvendigt 

Anmeld Citér

12. juni 2016

Diosa85

FruK skriver:

Jeg mener at far og mor kan være lige gode - også når barnet er sygt. MEN jeg ville ikke synes at han skulle tage den lange tur, når han er sløj. Alt andet lige får far da også mere ud af samværet, hvis barnet er frisk?! Jeg synes det et helt fair at du siger nej, men tilbyder en anden dag. Men kender ikke reglerne.

Reglerne siger bare jeg skal tilbyde en anden dag i samme uge og det er jo det jeg har gjort. 

Anmeld Citér

12. juni 2016

Babilooo

Mussepigen4 skriver:

Men selvom han er tryg ved far, så er mor altså den vigtigste tryghed når baby er syg. Kan jeg selv se på min veninde og hendes kæreste, selvom de bor sammen. Når barnet er syg er det KUN mor der funker. 

Det er meget overstimulering for et barn der er skidt. Det ville være mere synd for ham, end godt. Kan faren komme til jer måske? Eller rykke dagen? 

Et barn kan da sagtens have to omsorgspersoner. Mine bærn er da lige så glade/ trygge ved deres far som mig. ... Der er ikke noget som gør os kvinder til omsorgsorakler over mænd. ... Efter min mening og erfaring. Men det kræver selvfølgelig at mændene interesserer sig og er inde i kampen.

Anmeld Citér

12. juni 2016

Mortilah

Reglerne er at sygdom ikke udelukker samvær. Personligt mener jeg at 38 i feber i DAG ikke udelukker samvær IMORGEN. Men nu har jeg også 10 på samværserfaring på bagen og mener der er vigtigere kampe at tage. Regn heller ikke med at statsamtet eller nogen børnesagkyndig går ind i den sag - end ikke hvis far stiller sagen hos fogedretten i morgen. Der skal langt langt mere til.. 

Anmeld Citér

12. juni 2016

Diosa85

Mortilah skriver:

Reglerne er at sygdom ikke udelukker samvær. Personligt mener jeg at 38 i feber i DAG ikke udelukker samvær IMORGEN. Men nu har jeg også 10 på samværserfaring på bagen og mener der er vigtigere kampe at tage. Regn heller ikke med at statsamtet eller nogen børnesagkyndig går ind i den sag - end ikke hvis far stiller sagen hos fogedretten i morgen. Der skal langt langt mere til.. 

Har heller ikke sagt han ikke kan være rask til i morgen. Har sagt hvis han stadig har feber imorgen så skal han ikk ud i en bus i en time tur/retur. Er han rask i morgen skal han da selvfølgelig afsted 

Anmeld Citér

12. juni 2016

sol_og_sommer_<3

Smølfine123 skriver:

Et barn kan da sagtens have to omsorgspersoner. Mine bærn er da lige så glade/ trygge ved deres far som mig. ... Der er ikke noget som gør os kvinder til omsorgsorakler over mænd. ... Efter min mening og erfaring. Men det kræver selvfølgelig at mændene interesserer sig og er inde i kampen.

Ja far og mor kan være lige gode, men husk på at barnet kun er 10 måneder og forældrene ikke er sammen, hvor længe de ikke har været det ved jeg ikke.

men det er da klart at barnet kender moderen bedst, og dermed også er mere tryg hos hende. Når ens forældre går fra hinanden i så tidlig en alder og man bor hos mor og har været afhængig af hende med amning m.m., så har barnet jo ikke opnået det tætte bånd med faderen endnu, det kommer senere

Anmeld Citér

12. juni 2016

Newsence

Her når vores datter er syg så vil hun hellere have sin far.. Hun er virkelig fars pige.. Bliver så harm når folk automatisk går ud fra mor er den bedste.. Det er bare så individuelt..

hvad hvis barnet var blevet syg hos far? Skulle barnet så tage en times bustur for at komme hjem til mor? Eller ville det også være synd?

til TS. Jeg syntes du skal vurdere om dit barn kan klare en time tur. Og kan dit barn det så lad barnet komme hjem til far. Hvis ikke kunne du måske spørge far hvornår far kunne tænke sig at have T. For det er da fint du tilbyder tirsdag men hvad nu hvis tirsdag passer pisse dårligt? Måske skulle du hører far hvornår der også passer ind i hans planer.,

måske kunne far få nogen til at kører for sig så T ikke skal ud på en times bustur?

ja prøv at udtøm alle muligheder så far også bliver mødt og I sammen finder en god løsning.. 

Anmeld Citér

12. juni 2016

Diosa85

Newsence skriver:

Her når vores datter er syg så vil hun hellere have sin far.. Hun er virkelig fars pige.. Bliver så harm når folk automatisk går ud fra mor er den bedste.. Det er bare så individuelt..

hvad hvis barnet var blevet syg hos far? Skulle barnet så tage en times bustur for at komme hjem til mor? Eller ville det også være synd?

til TS. Jeg syntes du skal vurdere om dit barn kan klare en time tur. Og kan dit barn det så lad barnet komme hjem til far. Hvis ikke kunne du måske spørge far hvornår far kunne tænke sig at have T. For det er da fint du tilbyder tirsdag men hvad nu hvis tirsdag passer pisse dårligt? Måske skulle du hører far hvornår der også passer ind i hans planer.,

måske kunne far få nogen til at kører for sig så T ikke skal ud på en times bustur?

ja prøv at udtøm alle muligheder så far også bliver mødt og I sammen finder en god løsning.. 

Han blev syg hos far og han græd hele natten næsten og far skrev flere gange at han ikk kunne finde ud af hvad der var galt. 

Kender fars kalender og tirsdag er den eneste dag han selv ville kunne i denne uge. Da han selv har rykket på 2. Samværsdag i denne uge pga andre aftaler  

Far har ingen autostol så den går ikke og min er fastspændt i mormors bil. 

Anmeld Citér

12. juni 2016

Newsence

Diosa85 skriver:

Han blev syg hos far og han græd hele natten næsten og far skrev flere gange at han ikk kunne finde ud af hvad der var galt. 

Kender fars kalender og tirsdag er den eneste dag han selv ville kunne i denne uge. Da han selv har rykket på 2. Samværsdag i denne uge pga andre aftaler  

Far har ingen autostol så den går ikke og min er fastspændt i mormors bil. 

Igen tænker jeg: men han kom jo hjem til mor.. Var den bustur ikke synd eller??  Måske er det netop derfor far føler du bruger magt.. 

Ja far ringer til dig og ikke ved hvad der er galt.. Men det gør jeg da også til min søster når mit barn er syg.. Forstår ikke hvad det har med sagen at gøre.. 

Jeg siger bare at du måske skulle møde far lidt og spørge HAM hvad der ville passe bedst.. Måske ville det passe bedre en anden dag eller næste uge.. 

og måske kender far nogen med en autostol eller hvad ved jeg.. 

Prøv at sige til far. T kan ikke tåle en times bustur pt.. Hvad gør vi ved det? Og hør om far måske har et forslag..

du skrev jeres samarbejde var godt men hvis far nu føler sig trådt på kan det jo ødelægge meget og ja det kan virke dumt at skulle være SÅ pædagogisk over for far men det er jeres gode samarbejde altså værd.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.