organdonation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2016

Panther

Profilbillede for Panther

Jeg har valgt, at de må tage alt bortset fra mine hornhinder. For mig var det vigtigt at tage stilling, da jeg gerne vil give mine organer (ekskl. hornhinder) videre, hvis de kan bruges SAMT at jeg ikke vil have, at mine pårørende skal stå og tage stilling til evt. at donere mine organer, hvis jeg pludselig går bort.

Jeg er i øvrigt også blod- og knoglemarvsdonor.

Jeg synes ikke, at man pr. automatik skal være organdonor, når man fylder 18 og selv skulle aktivt vælge det fra, men jeg synes til gengæld, at man kunne lovgive om, at man enten skal tage stilling, inden man fylder 20 år eller ifbm kørekort el.l. Mange får det nok ikke gjort, fordi døden er en uhåndterbar og diffus størrelse, når man er ung.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2016

EnGodMor

Jeg syntes det er super flot, at nogle er fuld doner, og andre har nogle ting de godt vil  "beholde" og at nogle vælger at nogle organer må de tage. 

Lidt er bestemt meget bedre end slet ikke noget. 

Anmeld Citér

10. juni 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Et lille side spørgsmål, men hvad hvis det var et af jeres børn der desværre ikke kunne livet mere, ville i så gi deres organer væk ? ( håber aldrig at det sker for jeres børn). Jeg er selv fuld organ donor og stod det til mig ville jeg også skænke mine børns organer, hvis vi stod i den ulyksalige situation ( men der er min kære mand og jeg ikke helt enige)

Anmeld Citér

10. juni 2016

Lisbeth1985

EnGodMor skriver:

Har DU taget stilling ?  

Hvorfor? 

Hvorfor ikke? 

Jeg vil klart gerne kunne hjælpe andre

Jeg har taget stilling: De må tage ALT,som kan bruges! Jeg vil gerne selv modtage organer,hvis jeg skulle få behov for det (7-9-13) - så mener jeg også,at jeg er moralsk forpligtet til at give����

Anmeld Citér

10. juni 2016

Panther

Profilbillede for Panther
Hck skriver:

Et lille side spørgsmål, men hvad hvis det var et af jeres børn der desværre ikke kunne livet mere, ville i så gi deres organer væk ? ( håber aldrig at det sker for jeres børn). Jeg er selv fuld organ donor og stod det til mig ville jeg også skænke mine børns organer, hvis vi stod i den ulyksalige situation ( men der er min kære mand og jeg ikke helt enige)

Som udgangspunkt ja - rent egoistisk ville jeg føle, at der så havde været en mening med mit barns liv. Men det er ikke noget vi har snakket om herhjemme, og jeg ville naturligvis respektere min mands ønske, hvis han ikke ønskede, at vores barns organer skulle doneres.

Anmeld Citér

10. juni 2016

Lisbeth1985

Hck skriver:

Må jeg spørge om,hvilke begrundelser din mand har? :-)

Anmeld Citér

10. juni 2016

Lisbeth1985

MissTas skriver:

De er ved at indføre nye regler at hvis man ikke selv er donor, så kommer man bagerst i køen hvis man selv skulle ha et  synes det er mere end fair 

Helt enig!! :-)

Anmeld Citér

10. juni 2016

Lisbeth1985

Katafalk skriver:

Det er muligt at jeg bliver rakket ned nu, men det må jeg tage med så. Jeg tog stilling som 18-årig og har sagt nej til at man må bruge mine organer. Så længe jeg er i live vil jeg gerne give en nyre eller få splittet min lever til mit barn eller en bekendt, men jeg skal begraves hel, når den tid kommer. Jeg kan ikke forlige mig med tanken om at man skal rode i min krop og videreføre mit liv i en anden person, når jeg er død.

Vil du gerne modtage,hvis du en dag skulle få behov for det?

Anmeld Citér

10. juni 2016

esioul

EnGodMor skriver:

Har DU taget stilling ?  

Hvorfor? 

Hvorfor ikke? 

Jeg vil klart gerne kunne hjælpe andre

Ja det har jeg. 

Vi har en arvelig sygdom i familien og der er 50% chance for jeg har den og får brug for en donor. 

Det var også en donor der reddede min bedstemor. 

Så ja. jeg er donor  

Anmeld Citér

10. juni 2016

Becks

Hck skriver:

Ja ☺️

Så længe jeg kan bestemme, og det værst tænkelige skulle ske.. Så må de gerne tage min datters organer

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.