organdonation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2016

EnGodMor

Mo9ca skriver:

Jeg har taget stilling. Jeg gjorde det 2 mdr. efter min far døde for øjnene af mig

Jeg var så rasende på mig selv over, at der skulle en personlig tragedie til før jeg meldte mig under fanerne. Det synes jeg næsten er topmålet af egoisme.

Men du har valgt at blive det nu det er jo meget bedre end slet ikke

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2016

EnGodMor

Becks skriver:

Jeg tog stilling for mange år siden..

Her må de tage alt ☺️

Fantastisk

Anmeld Citér

10. juni 2016

lineog4

De må tage alt pua en ting jeg ikke en gang kan huske nu, men det virkede rigtigt da jeg krydsede det af. Men da jeg ikke en gang kan huske det må jeg nok hellere ind og lave det om for det har åbentbart mistet sin betydning 

Anmeld Citér

10. juni 2016

EnGodMor

Katafalk skriver:

Det er muligt at jeg bliver rakket ned nu, men det må jeg tage med så. Jeg tog stilling som 18-årig og har sagt nej til at man må bruge mine organer. Så længe jeg er i live vil jeg gerne give en nyre eller få splittet min lever til mit barn eller en bekendt, men jeg skal begraves hel, når den tid kommer. Jeg kan ikke forlige mig med tanken om at man skal rode i min krop og videreføre mit liv i en anden person, når jeg er død.

Det er ingen grund til at høvle dig ned 

vi har jo alle forskellig holdninger til tingene, om hvordan vi gerne vil tingene og ikke vil. 

Det er der intet galt i. 

Jeg kan os sagens følge dig i din mening om det. 

Og jeg har for mange år siden tænkt det samme som dig. 

Men igen, så tænkte jeg, hvad nu hvis jeg er død, og der står fx en ung pige på atten år, som ville kunne overleve med noget fra mig. 

Hvad hvis en mor var døende og havde et barn på fx to år, og den mor ville kunne have overlevet med et organ fra mig sådan måtte jeg still mig selv en masse spørgsmål 

nu må de tage alt

Anmeld Citér

10. juni 2016

EnGodMor

lineog4 skriver:

De må tage alt pua en ting jeg ikke en gang kan huske nu, men det virkede rigtigt da jeg krydsede det af. Men da jeg ikke en gang kan huske det må jeg nok hellere ind og lave det om for det har åbentbart mistet sin betydning 

Måske hornhinden?

Anmeld Citér

10. juni 2016

MissTas

Loa skriver:

Det er lige før at jeg synes at det burde være forbudt at tage imod, hvis man ikke selv vil give.

Hvis alle havde den holdning - ja - så kan man selv se hvor det ender henne.

De er ved at indføre nye regler at hvis man ikke selv er donor, så kommer man bagerst i køen hvis man selv skulle ha et  synes det er mere end fair 

Anmeld Citér

10. juni 2016

Pinkypie

Jeg har selv for nyligt taget stilling til lige netop dette spørgsmål. .

Jeg har valgt at jeg gerne vil beholde min hud og mine hornhinder , ved egenlig ikke hvorfor , kan bare mærke at det betyder noget for mig ligenu, og man kan jo altid gå ind og ændre det , hvis mine føleser sku ændre sig

Anmeld Citér

10. juni 2016

EnGodMor

Pinkypie skriver:

Jeg har selv for nyligt taget stilling til lige netop dette spørgsmål. .

Jeg har valgt at jeg gerne vil beholde min hud og mine hornhinder , ved egenlig ikke hvorfor , kan bare mærke at det betyder noget for mig ligenu, og man kan jo altid gå ind og ændre det , hvis mine føleser sku ændre sig

Lige præcist selvom det ville lære bedst og være fuld doner, så er det bedste os godt at man donerer lidt. 

Og det kan jo os være, at man med tiden ændrer mening om det

Anmeld Citér

10. juni 2016

lineog4

Måske hornhinden?

Også min eget gæt, men kan så egentlig ikke forstå hvorfor jeg ikke ville skulle det... Hmm må hellere ind og se efter.

nej tror det er hud nu hvor jeg læste videre

Anmeld Citér

10. juni 2016

Dorthe1986

Lige så snart jeg blev 18 valgte jeg at blive fuld organ donor. Og har valgt at mine pårørende ikke skal spørges. 

Men det med at der er ved at komme regler så dem der ikke er donor, kommer bagerst i køen. Det ved jeg sgu ikke rigtig om jeg synes er rimeligt. Det bliver vel kun rimeligt hvis man fra start automatisk er donor og selv skal ind og aktivt vælge fra. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.