organdonation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2016

EnGodMor

Loa skriver:

Det er lige før at jeg synes at det burde være forbudt at tage imod, hvis man ikke selv vil give.

Hvis alle havde den holdning - ja - så kan man selv se hvor det ender henne.

Vi er helt enige. 

Hvis man vil modtage, så må man dælme os give

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2016

FrkC

Jeg har været fuld donor siden jeg blev 18 :) Jeg vil gerne hjælpe med at give liv til andre hvis de kan bruge mine organer efter min død :) 

Anmeld Citér

10. juni 2016

EnGodMor

FrkC skriver:

Jeg har været fuld donor siden jeg blev 18 :) Jeg vil gerne hjælpe med at give liv til andre hvis de kan bruge mine organer efter min død :) 

Anmeld Citér

10. juni 2016

MinPrins

Jeg donerer alt... Jeg skal ikk selv bruge dem når jeg er død, så kan andre lige så godt bruge dem  Man ved aldrig hvornår man får brug for et organ, og synes ikk at man kan sige at man gerne vil modtage men ikk give...

Anmeld Citér

10. juni 2016

Mo9ca

Har DU taget stilling ?  

Hvorfor? 

Hvorfor ikke? 

Jeg vil klart gerne kunne hjælpe andre

Jeg har taget stilling. Jeg gjorde det 2 mdr. efter min far døde for øjnene af mig

Jeg var så rasende på mig selv over, at der skulle en personlig tragedie til før jeg meldte mig under fanerne. Det synes jeg næsten er topmålet af egoisme.

Anmeld Citér

10. juni 2016

Becks

Jeg tog stilling for mange år siden..

Her må de tage alt ☺️

Anmeld Citér

10. juni 2016

Hectar

Det er muligt at jeg bliver rakket ned nu, men det må jeg tage med så. Jeg tog stilling som 18-årig og har sagt nej til at man må bruge mine organer. Så længe jeg er i live vil jeg gerne give en nyre eller få splittet min lever til mit barn eller en bekendt, men jeg skal begraves hel, når den tid kommer. Jeg kan ikke forlige mig med tanken om at man skal rode i min krop og videreføre mit liv i en anden person, når jeg er død.

Anmeld Citér

10. juni 2016

liliangrace

Katafalk skriver:

Det er muligt at jeg bliver rakket ned nu, men det må jeg tage med så. Jeg tog stilling som 18-årig og har sagt nej til at man må bruge mine organer. Så længe jeg er i live vil jeg gerne give en nyre eller få splittet min lever til mit barn eller en bekendt, men jeg skal begraves hel, når den tid kommer. Jeg kan ikke forlige mig med tanken om at man skal rode i min krop og videreføre mit liv i en anden person, når jeg er død.

Jeg kan så meget se hvad du mener i det med at du vil begraves hel. Jeg har valgt ikke at ville donere mit hjerte, da jeg på en eller anden måde føler at det er for "personligt"? Jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare det men hvis jeg en dag har brug for et nyt organ giver jeg tilladelse til at give alt hvad der kan bruges, fordi jeg ikke synes at man kan tillade sig at få et organ men ikke selv vil give ud

Anmeld Citér

10. juni 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria
Katafalk skriver:

Jeg håber da at man respekterer at ikke alle har det på samme måde 

Jeg ved min mor har det på samme måde. Hun har svært ved at forklare hvorfor, men siger det bare vender sig i hende ved tanken. Jeg er derimod fuld organ donor. 

Det vigtigste er, i min mening, at man tager stilling, da det gør det langt nemmere for pårørende.

Anmeld Citér

10. juni 2016

Ploffer

EnGodMor skriver:

Har DU taget stilling ?  

Hvorfor? 

Hvorfor ikke? 

Jeg vil klart gerne kunne hjælpe andre

Jeg er fuld donor.

jeg har en mor der kan få brug for nye lunger og jeg synes det er egoistisk af mig at gå og håbe på nye lunger til hende hvis jeg ikke selv vil give.

og desuden skal jeg ikke bruge mine organer til noget når jeg er død, så hvis jeg kan redde nogle andre så gør jeg gerne det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.