Barn med angst / ængstelighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2016

Anonym trådstarter

Ploffer skriver:

Skolen har lavet en indstilling til PPR sammen med os. Vi skal så til møde om 2 uger for at belyse hele hans livshistorie. Men hun er ikke i tvivl om at han lider af svær angst. Han er med i bilen hver morgen når jeg afleverer hans storebror men lige så snart han kan se skolen går han i panik.

vi er næsten dagligt i kontakt med hans 2 lærere, både via intra og sms. De tager det meget alvorligt og gør deres bedste for at hjælpe ham, men også at lære at tackle hans problemer.

i hans kasse er der bla: sæbebobler, samlekort, kuglepenne, en æske pastiller, 1 pose bananchips, en avengers surprise pose oma. Ikke nogle særligt dyre ting men han glæder sig over at kunne vælge en belønning. Det er efter skolepsykologens anbefaling da børn er så visuelle at de har god gavn af fysiske belønninger, ligesom de får en ting når de har været til tandlæge.

efter sommerferie tager psykologen ham ind til møder og laver en indstilling til børbepsykiatrisk afdeling.

Lyder fint med sådan en kasse, hjælper det ? kommer han ind på skolen trods han går i panik ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2016

Ploffer

Anonym skriver:

Kan du beskrive hvordan han reagere ? Hvis du selvfølgelig har lyst ellers er det også ok.

jeg tror vores dreng har angst men kender som sagt intet til angst.

men han nægter at skulle afsted , gemmer sig - løber væk når han skal i tøjet. Så snart vi nævner skole siger han , jeg skal ikke i skole.

her er der ingen kontakt til lærer , er stoppet med skrive for deres eneste svar er - håber han kommer i morgen. Og lykkes det at få ham afsted kan de gå lige forbi ham.

også de gange hvor han har reageret meget kraftigt på skolen.

Han stivner helt når han ser skolen. Han sætter sig med armene over kors og siger" nej, jeg vil ikke". Jeg prøver at holde ham fast i de gode stunder han har i skolen, for han kan faktisk godt lide at gå i skole, men lige lidt hjælper det. 

Han begynder at græde og bliver helt panisk og bliver faktisk helt forandret. Han ligner simpelthen en der er ved at kaste op.

jeg synes du skal presse på med at få lavet en henvisning til PPR. Det er lige netop det her de bla er der for.

Anmeld Citér

8. juni 2016

Anonym trådstarter

Ploffer skriver:

Han stivner helt når han ser skolen. Han sætter sig med armene over kors og siger" nej, jeg vil ikke". Jeg prøver at holde ham fast i de gode stunder han har i skolen, for han kan faktisk godt lide at gå i skole, men lige lidt hjælper det. 

Han begynder at græde og bliver helt panisk og bliver faktisk helt forandret. Han ligner simpelthen en der er ved at kaste op.

jeg synes du skal presse på med at få lavet en henvisning til PPR. Det er lige netop det her de bla er der for.

Lyder som her. Bare skolen bliver nævnt siger han at han ikke skal afsted. Gemmer sig , græder - klager over mavepine - hovedpine.  Kan slet ikke få ham afsted og I har fået af vide det det er angst ?? Han er henvist til ppr . Og lægen på sygehuset har rykket dem , psykolog har lige været og lavet en test ( kognitiv ) børnepsyk har afvist os , men håber en ny henvisning gør vi kan få hjælp . 

Anmeld Citér

8. juni 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Lyder som her. Bare skolen bliver nævnt siger han at han ikke skal afsted. Gemmer sig , græder - klager over mavepine - hovedpine.  Kan slet ikke få ham afsted og I har fået af vide det det er angst ?? Han er henvist til ppr . Og lægen på sygehuset har rykket dem , psykolog har lige været og lavet en test ( kognitiv ) børnepsyk har afvist os , men håber en ny henvisning gør vi kan få hjælp . 

Ved ikke hvorfor den pludselig skrev med skråskrift 

Anmeld Citér

8. juni 2016

Ploffer

Anonym skriver:

Lyder fint med sådan en kasse, hjælper det ? kommer han ind på skolen trods han går i panik ? 

Når han går i panik kommer han ikke engang ud af bilen �� 

Idag var første dag med belønning og det gik rigtig godt. Og han har allerede fundet ud af hvilken belønning han skal have imorgen når han har været i skole i 2 timer.

en anden ting vi også gjorde imorges var at gå en anden rute fra bilen og hen til klassen, så han ikke skulle igennem den lange gang han plejet at gå og som han forbinder med angst. Vi kalder det den hemmelige rute og det virker som om det fjerner fokus lidt fra angsten så vi nemmere kom ind til klassen

Anmeld Citér

8. juni 2016

Ploffer

Anonym skriver:

Skolepsykolen sagde igår at hun ikke var den mindste smule i tvivl om at han lider af angst. 

Synes da det er utroligt at børnepsyk har afvist jer...

hvad har skolen tænkt sig at gøre? Han kan jo ikke fortsætte med ikke at gå i skole?

Anmeld Citér

8. juni 2016

Ploffer

Jeg går i seng nu men hvis du har lyst må du meget gerne skrive privat så skriver jeg til dig imorgen. 

Så kan du få en Update på om vi får vores søn afsted igen imorgen ;-)

Anmeld Citér

8. juni 2016

Anonym trådstarter

Ploffer skriver:

Skolepsykolen sagde igår at hun ikke var den mindste smule i tvivl om at han lider af angst. 

Synes da det er utroligt at børnepsyk har afvist jer...

hvad har skolen tænkt sig at gøre? Han kan jo ikke fortsætte med ikke at gå i skole?

Jamen skole gør ikke så meget. Det hele er starte pga et skift i skolen ( blev fjernet fra sine venner mm ) de har hele tiden sagt at det nok skal gå. Vi holder en masser af møder men de gør ikke rigtig noget - for det går jo fint når han er der. Har så selv taget kontakt til forvaltningschef som har sat støtte på. Men p.t er han jo slet ikke i skole. Børnepsyk siger ppr skal hjælpe - ppr siger de ikke kan hjælpe . Men lægen har lovet at tage ham med næste gang de mødes med børnepsyk . Er så træt af ikke at kunne få hjælp og se ham bliver utryg i flere situationer. Det er hele tiden os der rykker i skolen . Jeg høre INTET fra hans lærer. 

Anmeld Citér

8. juni 2016

Anonym trådstarter

Ploffer skriver:

Jeg går i seng nu men hvis du har lyst må du meget gerne skrive privat så skriver jeg til dig imorgen. 

Så kan du få en Update på om vi får vores søn afsted igen imorgen ;-)

Skal også i kassen - tak fordi du gider svare. Krydser for det lykkes for os begge 

Anmeld Citér

9. juni 2016

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Hejsa

har ikke indtryk af at ppr kan hjælpe , har været i kontakt med dem et par gange ( læs 10 ) 

PPR kan godt være en hård nød, at knække nogen gange. De ville ikke henvise min søn til BUC, men jeg eksisterede og det viste sig, at han havde ADHD.

Hvis din kontaktperson hos PPR ikke vil hjælpe, kan du evt. kontakte lederen fra PPR og hører, hvad de SKAL hjælpe med. Det hjælper nogen gange

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.