Anonym skriver:
jeg har en dreng på 6 som har det svært med at skulle i skole og desværre har meget fravær. Det har stået på siden 1/2 og psykolog fra ppr har nævnt angst / ængstelighed.
jeg har slet ingen kendskab til dette og har prøvet at google oplysninger . Så et program for nyligt i fjernsyn om børn med angst
men mangler alligevel lidt info da jeg føler mig lidt på bar bund.
tænkte om der skulle sidde en som har stået i samme situation med er barn med angst / ængstelighed som kunne have lyst til at dele lidt - tanker / hjælp / redskaber mm ville det være super dejligt :-)
på forhånd tak
Hejsa 
vi står i samme situation som dig lige pt. Dog har vi fået PPR til at rubbe nallerne da vi mener vores dreng også lider af autisme.
vores dreng er lige fyldt 9 år og går i 2. Klasse
han har været i skole 4 gange de sidste 6 uger.
Vi var til møde igår med rektor, skolepsykolog og hans 2 lærere, som vi heldigvis har et fantastisk samarbejde med.
der aftalte vi at vores søn skal i skole 2 timer hver dag og møde en halv time før de andre så der ikke er larm og uro på skolen.
det vil sige at jeg afleverer ham 7:30 og henter ham 9:30 og så er skoledagen slut.
han får en belønning for hver dag han går i skole.
han har været ude igår og vælge en masse småting som han har lagt i hans belønningskasse 
og så har vi gennemgået planen med ham rigtig mange gange.
Han har været i skole idag for første gang i lang tid og det virker som om at han også har mod på at tage afsted imorgen 
Anmeld
Citér