Jeg tænker på barnet behov, det jo derfor min overvejelser ligger der. Jeg kunne aldrig finde på at tage et nyt liv til verdenen, hvis jeg ikke havde styr på det hele. Men jeg vil heller ikke fjerne et barns mulighed, for at få et fantastisk liv, hvis jeg kan give barnet det.
jeg føler lidt at du er i mod mig i denne sitation, og det kan jeg selvfølgelig godt forstådin bekymring, jeg er selv bekymret for barnet, hvis det hele ikke ender godt.
Jeg er ikke imod dig som person, jeg er for barnets tarv. Og jeg synes, ud fra det du skriver her i tråden, at der er utroligt mange tungtvejende årsager til at vente med at få barn, og jeg har faktisk lidt svært ved at se noget, der taler for.
Jeg fik selv mit første barn, da jeg var 21. Jeg er utroligt glad for, at jeg på det tidspunkt havde klaret mig selv længe - Jeg flyttede hjemmefra, da jeg var 18. For jeg mærkede tydeligt, at det at jeg havde draget ansvar for mig selv i 3 år, og at min daværende kæreste og jeg havde boet sammen og kendt hinanden på den måde, man kun kan, når man alene i fællesskab skal få hverdagen til at køre rundt, det betød rigtig meget for min ansvarlighed i moderrollen.
Jeg var under uddannelse, og jeg er det stadig. Jeg er ikke modstander af at få barn under uddannelse, såfremt de øvrige rammer som personlige ressourcer, modenhed, økonomi, bopæl og generel stabilitet er i orden. Og trods dette var tilfældet hos min x og jeg, så kan jeg nogen gange godt ønske, at jeg havde taget min uddannelse først.
Jeg er færdiguddannet psykolog næste sommer, og det kan til tider ærgre mig, at jeg ikke havde mere tid til at fordybe mig i mit studie og min karriere. Selvfølgelig fortryder jeg ikke mine børn et sekund, men det var motherfucking (beklager ordvalget) hårdt at studere med små børn, og i mit tilfælde var det mig, der måtte tage ALLE sygedage, lægebesøg, you name it. Det skal du jo indstille dig på - Måske vil far ikke engagere sig.
I dit tilfælde er der så heller ikke styr på økonomi, bopæl, stabilitet - Og så er jeg i tvivl om modenhed. Det er ikke et personligt angreb, jeg skriver sådan, men det lyder på mig som om, at der har været nogle komplikationer i din opvækst, for ellers havde kommunen jo ikke været så meget inde over jeres familie, som du udtrykker. Og derfor synes jeg, at det må være endnu mere vigtigt at blive helt voksen og moden, mere velreflekteret over egen fortid og sig selv generelt, før moderrollen varetages. For når først man er der, så er det lige pludselig ekstra svært at passe på sig selv.