Hvordan fik i en lejlighed? Hvad med jeres økonomi? Og kommunen ved jeg, kommer til at være inde over mig, da de har været efter min familie hele livet. Men de kam godt se at det var tidsspilde og at der intet var at komme efter.
Hvordan startede du op på din uddannelse igen? Og hvad sagde din egne forældre?
- undskyld for de mange spørgsmål, men jeg har så meget jeg gerne vil have svar på, før jeg beslutter noget
Det gør ikke noget med de mange spørgsmål.
vi skrev os op på venteliste, med det samme da vi valgte at beholde hende. Der gik også først et år før vi fik vores lejlighed, fordi vi kun havde søgt der, da den er forholdvis billig og stor.
jeg afsluttede mit grundforløb på sosu som højgravid, holdte 7-8 måneders barsel, arbejdede i hjemmeplejen i et år som ufaglært for at få erfaring, og nu er jeg i gang med min uddannelse igen og er færdig til næste år.
vores økonomi fejler ingenting, det har selvfølgelig været skrabet til tider, grundet SU osv. Ingen af os har gæld, eller noget, vi har lagt et budget som vi er ret gode til at overholde. som tingene er lige nu mangler vi ingenting, jeg klager bestemt ikke, trods at jeg er på elevløn og han ikke får så meget udbetalt trods han er udlært.
Min familie og jeg har også altid været under kommunen, jeg har været i pleje osv. Så kender en del til kommunen selv, trods alt det har jeg ingenting haft med kommunen før og efter min graviditet.
jeg har kun min far tilbage og alle mine søskende, men de var overlykkelige og hjalp en hel masse.
vi fik barnevogn, vugge, tøj osv. Af min familie.
min kærestes mor blev dog skuffet og sur over at det allerede var så tidligt at jeg blev gravid og hun skulle være farmor, men ugen efter gik hun også ud og shoppede
der er ikke nogen som ikke har støttet os i vores beslutning og det har i den grad været en kæmpe støtte i alt det her!