Hvem siger det er "enten eller" ?? Altså om hovedet er med, har jo intet at gøre med det motoriske!?! ....Bare en sidebemærkning

Herhjemme har vi nu heller ikke gjort noget for at træne eller øve vores piger.
Kun leget med dem på deres præmissser - f.eks, da Bianca tog sine første skridt, at vi fik hende til at gå mellem far og mor. For det var jo ny læring og sjovt for hende. Men vi tvang hende ikke fremad i forhold til at lære at sidde / kravle / gå / mm.
Jeg tror hun har lært tingene til den tid som er helt almindelig - Hun sad da hun var knap 6 måneder, kravlede da hun var knap 8 måneder og gik da hun var 13 måneder.
Og ellers er jeg ret enig med dig Susanne, i at tingene nok skal komme til den tid som er rigtig for barnet - når DE er klar til det.
Men jeg mener ikke det skader at lege tingene ind.
F.eks. er der jo gåvogne der støtter børnene mens de endnu selv mangler balancen ...og det mener jeg da er alletiders!
Vi opmuntrer f.eks. også ind imellem Bianca til at sige ord, da hun lige nu har en alder, hvor hun næsten dagligt siger noget nyt. Det er skiii skægt, når vi kan få hende til at gentage et ord. Men jeg synes bestemt ikke vi pacer hende.
Det skal være på børnenes præmisser og sjovt, efter min mening - så er der ingenting galt med at man som voksne får børnene til at lære mere.
Men det giver ikke mening for mig, at man sidder og "tvinger dem" i kravle-stilling og bugger deres ben, mens man forsøger at få dem fremad, hvis barnet ikke selv viser interesse for at ville kravle .....så skal det nok komme!
Anmeld