Ærlig snak

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2009

mariamiss6

Misjelle skriver:

Sad lige og tænkte det samme ... hvordan pokker træner man en baby til at kravle . Tror ikke min søn ville fatte en meter hvis jeg hoppede rundt på alle 4, men grine det ville han da .

hehe jeg tror da også at jeg ville grine

Når jeg har "vist" felix hvordan han kan bruge sin krop, så foregår det jo ved at jeg sætter ham op på knæene (når han selv har vist at han kan holde hovede OG skuldre i længere tid) Når så han er blevet fortrolig med det, så viser jeg ham hvordan han kan kravle.... Når jeg stiller dem op på alle 4, så holder jeg ved, nede ved læggene, så ikke benene kan falde ud til siden...
Man skal selvfølgelig ikke gøre det for længe ad gangen, og kun så længe ungerne ikke hyler som piskede... Men når det så er tid til krvleriet, då dkubber jeg benene lidt fremad, stille og roligt, og lige pludselig vil baby flytte armen, fordi så står de bedre, og så finder de hurtigt selv ud af resten derfra...
Hvis barnet er klar til det, så det tager det måske lige et par dage, så kan de det. Hvor hvis man bare ventede på at de gjorde det selv, så var der måske gået + en uge, eller mere.... Så det er jo ikke nogen vild og voldsom træning, som på den facon fremskynder processen... Jeg ser på det som at vise barnet, at det godt selv kan, bare lidt før barnet selv opdager det....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2009

Lærke90

Diana... skriver:

Altså hvordan kan man øve sit barn til at kravle det forstå jeg ikke   hi hi ved at kravle selv el hvad? 

Jeg tror ikke man kan træne sine børn til at kravle de gør det jo når de kan og er stærke nok hvis de ikke er stærke nok kan man jo heller ikke få dem til det det er min mening. Nu er Lucas meget fremme i skoene og begynde og kravle lige inden han blev 6 måneder nu han 7 måned og er begynd at rejse sig uden støtte han går langs kravlegården og borde sofaer osv og vi kan intet gøre for at sinke ham og det ville os være dårligt men vi heller intet gør for at træne ham han er bare hurtig og det var hans far os han gik da han var 9 måneder. Vores råd fra vores SP er at han skal tidligt i DP så han kan komme ud bland flere børn og at jeg skal starte til gym med ham fordi han er så lang fremme og har brug for at komme ud og leget og ære alle de ting han vil og har så travlt med. 

Knus

Tænkte præcis det samme
også derfor jeg sagde at jeg ikke ville træne mit barn - jeg forbinder ordet træne med noget som man gør med en hund

Så vil igen holde fast i at det er individuelt fra barn til barn.. Det eneste jeg kan komme i tanke om skulle minde om ordet træne er stimulering og det er da kun godt for barnet..

Anmeld

28. september 2009

Vingummien

Diana... skriver:

Altså hvordan kan man øve sit barn til at kravle det forstå jeg ikke   hi hi ved at kravle selv el hvad? 

Jeg tror ikke man kan træne sine børn til at kravle de gør det jo når de kan og er stærke nok hvis de ikke er stærke nok kan man jo heller ikke få dem til det det er min mening. Nu er Lucas meget fremme i skoene og begynde og kravle lige inden han blev 6 måneder nu han 7 måned og er begynd at rejse sig uden støtte han går langs kravlegården og borde sofaer osv og vi kan intet gøre for at sinke ham og det ville os være dårligt men vi heller intet gør for at træne ham han er bare hurtig og det var hans far os han gik da han var 9 måneder. Vores råd fra vores SP er at han skal tidligt i DP så han kan komme ud bland flere børn og at jeg skal starte til gym med ham fordi han er så lang fremme og har brug for at komme ud og leget og ære alle de ting han vil og har så travlt med. 

Knus

Det kan man godt. Fik en masse metoder af  min sp engang til det

Anmeld

28. september 2009

Diana...

Lærke90 skriver:

Tænkte præcis det samme
også derfor jeg sagde at jeg ikke ville træne mit barn - jeg forbinder ordet træne med noget som man gør med en hund

Så vil igen holde fast i at det er individuelt fra barn til barn.. Det eneste jeg kan komme i tanke om skulle minde om ordet træne er stimulering og det er da kun godt for barnet..

Ja nemlig men det eneste jeg har gjort af det det er cykle og massage osv men over overhoved ikke noget at det kravler ri og stå og gå osv. Det er kommet HELT af sig selv han er en knægt der bare vil ud i livet.

Anmeld

28. september 2009

JustAnotherName

Hvem siger det er "enten eller" ?? Altså om hovedet er med, har jo intet at gøre med det motoriske!?! ....Bare en sidebemærkning

Herhjemme har vi nu heller ikke gjort noget for at træne eller øve vores piger.
Kun leget med dem på deres præmissser - f.eks, da Bianca tog sine første skridt, at vi fik hende til at gå mellem far og mor. For det var jo ny læring og sjovt for hende. Men vi tvang hende ikke fremad i forhold til at lære at sidde / kravle / gå / mm.

Jeg tror hun har lært tingene til den tid som er helt almindelig - Hun sad da hun var knap 6 måneder, kravlede da hun var knap 8 måneder og gik da hun var 13 måneder.
Og ellers er jeg ret enig med dig Susanne, i at tingene nok skal komme til den tid som er rigtig for barnet - når DE er klar til det.

Men jeg mener ikke det skader at lege tingene ind.
F.eks. er der jo gåvogne der støtter børnene mens de endnu selv mangler balancen ...og det mener jeg da er alletiders!

Vi opmuntrer f.eks. også ind imellem Bianca til at sige ord, da hun lige nu har en alder, hvor hun næsten dagligt siger noget nyt. Det er skiii skægt, når vi kan få hende til at gentage et ord. Men jeg synes bestemt ikke vi pacer hende.

Det skal være på børnenes præmisser og sjovt, efter min mening - så er der ingenting galt med at man som voksne får børnene til at lære mere.
Men det giver ikke mening for mig, at man sidder og "tvinger dem" i kravle-stilling og bugger deres ben, mens man forsøger at få dem fremad, hvis barnet ikke selv viser interesse for at ville kravle .....så skal det nok komme!

Anmeld

28. september 2009

Vingummien

JustAnotherName skriver:

Hvem siger det er "enten eller" ?? Altså om hovedet er med, har jo intet at gøre med det motoriske!?! ....Bare en sidebemærkning

Nej det er rigtig. Kan mare huske min faster var slet ikke glad da hendes tøs begyndte at kravle RIGTIG tidlig fordi hun netop ikke havde forstand på noget som helst, hun sagde at det faktisk slet ikke var sjovt. Men ved godt hvad du mener hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.