Aristocats skriver:
Jeg elsker sociale medier (mest af alt Instagram) til at kunne opsluge alt muligt lækkert hudpleje
Jeg synes, det er så fedt at man bare kan samles om en hobby på en platform.
Dog er jeg egentligt samtidig træt af den "Instagram" kultur som mange er opslugte af - jeg ved godt det her lyder forkert, men nogen gange kan jeg ikke lade være med at sidde og grine lidt af folks Instagram, når jeg kender deres "rigtige" liv - det er slet ikke som de portrætterer det og der må jeg indrømme, at kunne sidde og se sammenligningen imellem Instagram og så virkelighed er en smule interessant, selvom det selvfølgelig er logik for burhøns at de fleste ikke poster tis på toilet brættet eller et virkelig dårlig selfie efter en lang dag.
Jeg tror på at folk lever i nuet trods sociale medier, men der er desværre mange der bliver ført bag lyset, med troen på at mennesker rent faktisk lever som det ser ud til at de gør på Instagram for eksempel.... Ahem. Jeg ser piger helt ned i 12-13 års alderen der poster mojitos og meget opstillede billeder man normalt ville se på en "fin" voksen profil og jeg tænker bare; hold da op, det er helt vildt hvilken indflydelse og opfattelse folk får af den "rigtige" fremtoning og det "rigtige" liv. Der er så meget andet at tænke på som 13-årig end drinks og dyre tasker på Instagram og selvom det selvfølgelig er spændende og starten på et teenageliv og ting der skal udfordres, så kan det på en måde godt imponere mig hvad så unge formår at ligge op - formentlig inspireret af andre ældre mennesker, der ser ud til at have det rigtige og have det fedt. Selvfølgelig er det naturligt at se op til de store og de flotte, specielt i den alder, men at det alligevel går så langt kan godt overraske mig og sætte nogle tanker i gang.
90 % af billeder på sociale medier er jo opstillede og redigeret med et filter eller to og selvom vi alle sammen også godt ved det et eller andet sted - inklusiv mig selv - så kan jeg da godt stadig bremse mig selv i at tænke nøj, hun/det/han/den er fandeme flot og perfekt, gid det var mig. Men samtidig ved jeg godt, hvilket slags liv jeg kunne portrættere, hvis jeg postede en lille procentdel af de ting jeg laver og de ting jeg ejer - som slet ikke ville leve op til virkeligheden i mit liv! Men det kunne sagtens lade sig gøre og det tror jeg det kunne for de fleste mennesker, hvilket det hele jo egentligt er et eksempel på. Jo, selvfølgelig er der nogle mennesker der har de fede ting og reelt set lever fint, men alligevel er de mennesker vi fleste af os er inde på jo ikke jetsettere, men helt almindelige mennesker med en mere eller mindre gennemsnitlig indkomst, som formår at vise sig fra de rigtige sider - hvilket man også skal have lov til! Men samtidig synes jeg også der er grænser på sin vis, i forhold til hvor meget man skal lave om på Instagram og facebook liv kontra det virkelige liv, når Royal Copenhagen sættet nok ikke altid er ude når det er tid til familie måltid med små børn 
Mulighederne for deling af herligheder og hobbyer er fantastisk (og gudskelov kan samling af Royal Copenhagen også være en hobby), men ærligt? Jeg bliver lidt træt og forundret af det samme, opstillede liv der tegner sig fra profil til profil. Ja, hvis tingene rent faktisk var som de var på sociale medier, så levede 80 % af os jo i den samme luksus og helt samme, perfekte og polerede liv! Og om det er rigtigt når man først kommer ud og ser sig omkring, så kan man vist godt skrive under på, at det ikke er lige så.
Jeg søger automatisk meget hurtigt væk fra de perfekte profiler med fuldstændige perfekte billeder - perfekte børn i perfekt mærketøj - der spiser af dyrt designer stil og hjemmet er kirurgisk rent og kun med dyre designer ting.
Det er for mig SÅ langt væk fra de flestes virkelighed og giver mig ærlig talt en lille smule kvalme.
Jeg vil 100 gange hellere følge "med" i profiler, hvis barn sidder med spaghetti smurt ud i hovedet eller et billede af benene smidt op på bordet en fredag aften, på trods af der er lidt vasketøj eller legetøj i baggrunden på gulvet. Dét er mig og dét er virkeligheden i min verden.
Det andet må simpelthen være iscenesættelse for iscenesættelsens skyld..