Kofoed. skriver:
Hejsa alle i dejlige kvinder.
Mig og kæreste bøvler lidt med at få budgettet til at hænge sammen til når vi flytter sammen.
Umildbart vil vi havde 6000 i måneden foruden børnepengene til rådighed og så er planen, at børnepengene skal delvis går til en børnekonto, hvor alle tøj, sko, legetøj osv skal købes fra og delvis til en voksen diverse, ferie og gavekonto, sådan halv halv cirka. Men så har vi jo 6000 tilovers til mad og uforudsete udgifter og evt diverse og jeg kan ikke finde ud af, om det er lidt, passede eller meget. Jeg er van til cirka 4000 til mad og diverse for et barn og en voksen, hvor børnepengene er gået til tøj og større regninger, så derfor virker 6000 (hovedsagelig) til mad som meget, men igen, vi bliver også mange flere munde at mætte.
Jer med mange børn, hvor meget bruger i på mad i måneden i alt?
Hilsen Kofoed. 
Nu har jeg kun læst den første side, men synes det lyder af rigtig meget det folk bruger!
Herhjemme er vi begge studerende og venter vores første barn. Vi har det sidste år haft 3000 på vores madkonto som vi har klaret os fint for! Og det er også inkl. Diverse som tandpasta og toiletpapir og en større middag for venner el. Familie mm.
Nu ved jeg ikke hvor gamle dine børn er og hvor meget de spiser, men min erfaring er, at jo flere man er, jo billigere bliver det pr. Person.
Jeg tænker derfor at 6000 kr lyder meget rimeligt. Det kunne sagtens være større, men det kunne også godt være mindre.
Og herhjemme har vi altså både råd til skagenfood og øko grøntsager - ikke alt er øko herhjemme da vores budget er lille ja og det er ikke altid der er et øko valg, men der er plads til at vi prøver