Rådighedsbeløb 2 voksne og 3 børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2016

Kofoed.

GrønStjerne skriver:

Jeg vil også mene at det er for lidt.

Vi er det samme antal hos os, og her skal tallet til mad og diverse helst ligge på 8.000 hvis det ikke skal være for surt.

Hvad indeholder jeres diverse så? For her vil det være små ting som is, slik, bleer og rengøringsmidler mm. Sko, tøj, gaver osv vil blive taget af børnepengene. Selvfølgelig vil "lommepenge" også være en del af de 6000, men børnene er mellem 1 1/2 og 5, så det er også ret begrænset, hvad deres behov er lige nu.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2016

Kofoed.

MissTas skriver:

Ved ikke hvad der er meget og lidt.. Men lyder umiddelbart ikke af meget for 4 personer. Herhjemme har vi ca. 15-16000 tilovers når alt er betalt. De går så til mad, diverse, fornøjelser og uforudsete udgifter. Ud af disse penge bruger vi også lidt til vores datter såsom tøj og sådan, de gange hvor børnepengene ikke helt rækker.

Det lyder også som luksus, men vi er studerende, så sådan et beløb vil vi aldrig kunne komme op på :p

Anmeld Citér

30. maj 2016

Kofoed.

Xolia skriver:

Har 5300 til 2 + 4 (11,9,2,1) og det er kun til mad, toiletpapir m.v. gaver tøj m.v. Kører separat.

Jeg ville gerne have lidt mere for der er lidt stramt.

Vores er 1 1/2 til 5 år, så mad skal vi ikke købe det vilde ekstra af, men tilgengæld er der bleer og sådan til to.

De 6000 er også kun det næste år, så kan vi hæve den.

Anmeld Citér

30. maj 2016

lineog4

Vi er to voksne og 3 børn (5,8 og 13) og to katte. Og vi kan når vi tager os sammen, laver madplaner, ingen impulskøb og går efter tilbud spise godt, sundt og grønt for 1200 om ugen, så det er jo under de 6000 om måneden. Det er så når der "kun" er mad, små husholdningsting og fredagsslik (60 kr om ugen). 

Jeg føler ikke vi mangler noget når vi holder os på det beløb.

Anmeld Citér

30. maj 2016

Xolia

Kofoed. skriver:

Vores er 1 1/2 til 5 år, så mad skal vi ikke købe det vilde ekstra af, men tilgengæld er der bleer og sådan til to.

De 6000 er også kun det næste år, så kan vi hæve den.

Vi har bleer fuldtid til 2 plus natten til hende på 9.

Bruger føtex/rema bleer ��

Anmeld Citér

30. maj 2016

Kofoed.

lineog4 skriver:

Vi er to voksne og 3 børn (5,8 og 13) og to katte. Og vi kan når vi tager os sammen, laver madplaner, ingen impulskøb og går efter tilbud spise godt, sundt og grønt for 1200 om ugen, så det er jo under de 6000 om måneden. Det er så når der "kun" er mad, små husholdningsting og fredagsslik (60 kr om ugen). 

Jeg føler ikke vi mangler noget når vi holder os på det beløb.

Det er også det vores plan vil være, men ja, så skal der være meget struktur på ikke?

Anmeld Citér

30. maj 2016

Kofoed.

Xolia skriver:

Vi har bleer fuldtid til 2 plus natten til hende på 9.

Bruger føtex/rema bleer ��

Samme her, bare kun rema. Og madpakke er kun til de to store og forældrene.

Vi overvejer også den med Tyskland hver gang der kommer børnepenge og så købe alt hvad der kan holde sig, så det bare er køleskabsvarer der mangler.

Anmeld Citér

30. maj 2016

Tip!

Hos os er vi 4 børn og 2 voksne hveranden uge. 

Sidst de var her, handlede jeg stort ind for knap 900 kr om fredagen. 

Det var først tirsdag vi skulle ud og forsyne os igen, men dog begrænset hvad vi manglede. 

Vi handlede max ind for 1300 den uge. 

Madplan, intet madspil og tilbuds jagt, så tror jeg godt at i kan få det til at rende rundt. 

Anmeld Citér

30. maj 2016

Kofoed.

BC skriver:

Hos os er vi 4 børn og 2 voksne hveranden uge. 

Sidst de var her, handlede jeg stort ind for knap 900 kr om fredagen. 

Det var først tirsdag vi skulle ud og forsyne os igen, men dog begrænset hvad vi manglede. 

Vi handlede max ind for 1300 den uge. 

Madplan, intet madspil og tilbuds jagt, så tror jeg godt at i kan få det til at rende rundt. 

Super, dejligt med nogle mere optimistiske svar også. Vi må prøver os frem og ellers bare få en ordentlig struktur på tingene

Anmeld Citér

30. maj 2016

Tip!

Kofoed. skriver:

Super, dejligt med nogle mere optimistiske svar også. Vi må prøver os frem og ellers bare få en ordentlig struktur på tingene

God ide... 

Vi har et stort rådighedsbeløb herhjemme, men vi vil hellere spare sammen til ferier, ting vi ønsker os end og bruge penge på mad der ryger i skralderen.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.