Kan BH kræve dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2016

Newsence

Nej de kan ikke kræve det men der er jo en grund til at de siger det..

det gør de som regel kun fordi det er en hindring for ham på et eller andet plan.. 

Tænker at du her godt kan være den der bestemmer og siger at din søn SKAL have sat håret op hver dag. På den måde imødekommer du inst. Der jo ser en udfordring og din søn beholder sit hår som han jo kan have nede hjemme..

men syntes du skal sætte det op HVER dag uanset om han vil eller ej for hvis det forhindre ham i noget i inst er det jo bedst for ham..

Man skal huske at der sker andre ting i en inst end der gør hjemme så behovene kan jo være anderledes

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2016

PernilleogLouis

Aisha skriver:

Har lige afleveret min søn i børnehave (5år skal i skole efter sommer) kontak pædagogen informerde mig om at min søn skulle klippes da han leger meget med sit hår. Nogen gange sætter vi det op i en hestehale som sin far. Men tænkte på vej hjem om de egentig må kræve dette? Vil lige tilføje at han aldrig har haft øjenbætendelse, eller andre gener. Hvad siger i? Og hvordan ville i have reageret? 

Nu har min dreng også haft langt hår og der var der ingen der skulle fortælle mig at det skulle klippes eller at jeg skulle sætte det op hver dag - det skulle vi nok selv tag en beslutning omkring. Er selv pædagog og kunne da aldrig finde på at stille sådan et krav til forældrene

Anmeld Citér

26. maj 2016

MorDk

Vejlede jer JA men kræve at han bliver klippet NEJ

Anmeld Citér

26. maj 2016

alenemor42

Selvfølgelig kan de ikke kræve det. Men hvir optaget af sit hår er han? Nogle får ligefrem tvangsprægede mønstre med deres hår som konstant at sutter på det osv. 

Men måske du skulle bede om en mere uddybede begrundelse for det...

Anmeld Citér

26. maj 2016

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

I får lige et billed af ham. Men fik ingen begrundelse andet at han leger meget med håret og dette mente han med at han kaster håret tilbage. Det gør han også han elsker sit hår tossede dreng  spørger pædagogen når jeg henter ham om hvad det var han mente. 

Anmeld Citér

26. maj 2016

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Her er han. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

26. maj 2016

KissMeKissMeKissMe

Aisha skriver:

Her er han. 

Ej jeg elsker det hår! Det er det sejeste. Er også en af dem, der synes, at man bun er mega fedt - specielt til sydlandsk udseende mænd. 

Men jeg kan jo også se, at det sagtens kan sættes op, så kan slet ikke se, hvad pædagogerne har imod det. I min vuggestue er der nogle piger med sådan noget meget langt lige pandehår (Pernille Rosendal frisure) og det sætter vi da bare med et spænde, hvis det f.eks. er meget varmt. 

Anmeld Citér

26. maj 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Aisha skriver:

Har lige afleveret min søn i børnehave (5år skal i skole efter sommer) kontak pædagogen informerde mig om at min søn skulle klippes da han leger meget med sit hår. Nogen gange sætter vi det op i en hestehale som sin far. Men tænkte på vej hjem om de egentig må kræve dette? Vil lige tilføje at han aldrig har haft øjenbætendelse, eller andre gener. Hvad siger i? Og hvordan ville i have reageret? 

Det kan de absolut ikke blande sig i, de kan evt. Spørge pænt, om det kan sættes op, men det er da fuldstændig op til jer forældre om i vil efterkomme det.

du kan jo spørge om de også vil have alle pigebørnene klippet korthårede

Anmeld Citér

26. maj 2016

Monski

Aisha skriver:

Her er han. 

Jeg har en dreng på 6 år der ville blive MEGA misundelig over den mega seje frisure! 

Og helt ærligt så virker der fuldstændig sindssygt at det er en frisure de mener "forstyrre" ham. størstedelen af pigerne har vel længere hår end ham? Tror aldrig de ville bede en piges forældre om at klippe hende helt kort fordi hun kastede sit hår tilbage.

Anmeld Citér

26. maj 2016

Bebe89

De kan ikke og skal ikke kræve at han skal klippes. Men jeg vil tro at de godt kan, måske ikke kræve, men anbefale at håret bliver sat op når han er i institution.

Jeg kender til andre steder hvor man meget gerne ser at børnene har sat håret op, både drenge og piger. I forhold til lus og lettere leg 

Jeg ville nok bare lave en hestehale hver morgen, så er det problem vel ude af verden. Mon ikke det bare var en forkert formulering fra pædagogen?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.