Kan BH kræve dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.859 visninger
27 svar
38 synes godt om
26. maj 2016

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Har lige afleveret min søn i børnehave (5år skal i skole efter sommer) kontak pædagogen informerde mig om at min søn skulle klippes da han leger meget med sit hår. Nogen gange sætter vi det op i en hestehale som sin far. Men tænkte på vej hjem om de egentig må kræve dette? Vil lige tilføje at han aldrig har haft øjenbætendelse, eller andre gener. Hvad siger i? Og hvordan ville i have reageret? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2016

amkjaer

Jeg ville have sagt tak for info men nej. Hvis jeg ikke selv syntes han skulle klippes. Det skal de da absolut ikke bestemme!

Anmeld Citér

26. maj 2016

NCB89

Selvfølgelig kan de ikke bestemme at børnene skal klippes.

Anmeld Citér

26. maj 2016

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
amkjaer skriver:

Jeg ville have sagt tak for info men nej. Hvis jeg ikke selv syntes han skulle klippes. Det skal de da absolut ikke bestemme!

Jeg nåede ikke og sige noget da min søn sagde NEJ med det samme. Han elsker sit hår. 

Anmeld Citér

26. maj 2016

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
NCB89 skriver:

Selvfølgelig kan de ikke bestemme at børnene skal klippes.

Nej vel? 

Anmeld Citér

26. maj 2016

serinasmor

Kan  han se ud ad øjnene? 

Hvis han kan det så er det ikke noget de skal bestemme... 

Hvis det er et spørgsmål om at han ikke kan koncentrere sig om en lille opgave fordi han i stedet leger med håret så kan det måske være en idé at sætte det op hver dag i en periode... 

Anmeld Citér

26. maj 2016

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Det kommer foran øjet og han fjerner det rimelig ofte. Men han er ikke selv genert af det. Han leger også med det vi sætter det også op det kommer an på hvordan han selv vil have det. De laver ingen opgaver. Troede bare ikke de kunne kræve en frisør besøg. 

Anmeld Citér

26. maj 2016

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
serinasmor skriver:

Kan  han se ud ad øjnene? 

Hvis han kan det så er det ikke noget de skal bestemme... 

Hvis det er et spørgsmål om at han ikke kan koncentrere sig om en lille opgave fordi han i stedet leger med håret så kan det måske være en idé at sætte det op hver dag i en periode... 

Glemte og citere dig. 

Anmeld Citér

26. maj 2016

serinasmor

Aisha skriver:

Det kommer foran øjet og han fjerner det rimelig ofte. Men han er ikke selv genert af det. Han leger også med det vi sætter det også op det kommer an på hvordan han selv vil have det. De laver ingen opgaver. Troede bare ikke de kunne kræve en frisør besøg. 

Direkte kræve det kan de nok ikke  

Men hvis han skal bruge meget fokus på at fjerne det fra øjnene så går det måske ud over hans fokus på den leg der er i gang  -  at tegne er vel i og for sig også en opgave   

Jeg ville  personligt nok bare sætte pandehåret op - især hvis det ikke er langt nok til at blive bag øret..  Det gør vi selv på Serina hver morgen (eller det gør hun)  for hun vil gerne have langt pandehår og det dur ikke at hun ikke kan se noget  

Anmeld Citér

26. maj 2016

ErDuHerIkkeSnart

Selvfølgelig kan de intet kræve i den sammenhæng - det bestemmer I som forældre. Men de kan forsøge at vejlede jer hvis de oplever at sin søn er hæmmet i forhold til aktiviteter, på en måde som ikke er hensigtsmæssig... så prøv at tale med den pædagog som nævnte det?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.