Fødselsforberedelse - Er det nødvendigt???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2016

Anonymor

Jeg var ikke til fødselsforberedelse. Men jeg er også meget opsøgende af natur, så jeg læste af interesse alt om graviditet og fødsel samt den første tid fra A-Z har aldrig følt jeg manglede det!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2016

Risse

Anonym skriver:

Er det nødvendigt med fødselsforberedelser eller kan man klare sig ved at læse, se videoer osv.

Det er min første graviditet, og vil gerne høre om der er nogen her der har født uden nogen form for fødselsforberedelse, hvordan gik fødslen og var der andre måder I/du forberedte jer/dig på?

Jeg er førstegangs og vi har lige været til smertefri fødsel bootcamp for par i Århus.  Det var fantastisk! I modsætning til det du får på sygehuset er det her reelle teknikker du får til den bedste vejrtrækning, gode aktive stillinger at håndtere både udvidelses og pressefasen i. Vi lærte virkelig meget om hvad kroppen selv kan, såfremt man træner den og så var det genialt at der her på bootcamp for par, var så meget fokus på mandens (partnerens) rolle. De fik instruktioner og inspiration til hvorden de aktivt kunne hjælpe til under fødslen - og så blev fødslen også afmystificeret, hvilket også var virkelig vigtigt for os. 

Jeg har jo ikke prøvet at føde endnu og kan derfor selvsagt ikke fortælle om mine erfaringer til selve fødslen. Men jeg ville godt nok ikke føde, uden at være trænet og forberedt til det 

Masser af held og lykke 

Anmeld Citér

25. maj 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Er det nødvendigt med fødselsforberedelser eller kan man klare sig ved at læse, se videoer osv.

Det er min første graviditet, og vil gerne høre om der er nogen her der har født uden nogen form for fødselsforberedelse, hvordan gik fødslen og var der andre måder I/du forberedte jer/dig på?

Jeg var til fødselsforberedelse. Selvom det var rart lige og høre om hvordan og hvorledes så kunne jeg sagtens have undværet det. 

Da min fødsel gik i gang brugte jeg intet derfra. Lod min krop gøre arbejdet 

Anmeld Citér

25. maj 2016

modesty

Anonym skriver:

Hvis du vælger fødselsforberedelse fra, skal du i hvert fald netop google en masse og se så mange videoer etc. som muligt. Det er altså rigtig rart at være forberedt på hvad der kan ske.

Jeg gik til privat fødselsforberedelse. Nej, det er ikke et must. Men det hjalp mig rigtig meget ift. vejrtrækningen hvilket jeg var meget glad for.

Anmeld Citér

25. maj 2016

Anonym trådstarter

Anonymor skriver:

Jeg var ikke til fødselsforberedelse. Men jeg er også meget opsøgende af natur, så jeg læste af interesse alt om graviditet og fødsel samt den første tid fra A-Z har aldrig følt jeg manglede det!

Jeg har det på nøjagtig samme måde, har af interesse og nysgerrighed og glædelse selv læst alt mulig omkring det hele 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.