Anonym skriver:
Er det nødvendigt med fødselsforberedelser eller kan man klare sig ved at læse, se videoer osv.
Det er min første graviditet, og vil gerne høre om der er nogen her der har født uden nogen form for fødselsforberedelse, hvordan gik fødslen og var der andre måder I/du forberedte jer/dig på?
Jeg er førstegangs og vi har lige været til smertefri fødsel bootcamp for par i Århus. Det var fantastisk! I modsætning til det du får på sygehuset er det her reelle teknikker du får til den bedste vejrtrækning, gode aktive stillinger at håndtere både udvidelses og pressefasen i. Vi lærte virkelig meget om hvad kroppen selv kan, såfremt man træner den og så var det genialt at der her på bootcamp for par, var så meget fokus på mandens (partnerens) rolle. De fik instruktioner og inspiration til hvorden de aktivt kunne hjælpe til under fødslen - og så blev fødslen også afmystificeret, hvilket også var virkelig vigtigt for os.
Jeg har jo ikke prøvet at føde endnu og kan derfor selvsagt ikke fortælle om mine erfaringer til selve fødslen. Men jeg ville godt nok ikke føde, uden at være trænet og forberedt til det 
Masser af held og lykke 
Anmeld
Citér