Fødselsforberedelse - Er det nødvendigt???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2016

Anonym trådstarter

Liv_86 skriver:

Jeg var kun til en meget kort rundvisning på fødegangen. 

Fødslen gik fint. Min krop havde selv helt styr på det. 

Føler slet ikke at jeg manglede nogen form for forberedelse. Så jeg synes ikke det at det er et absolut must. 

Men der er sikkert nogen der har glæde af det

Tak for svar, det er jo det, nogen får glæde af FF og andre får  nok mere glæde af at "klare det som det kommer". Og jeg hører nok med til sidst nævnte 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2016

Berta

Jeg synes det er vigtigt at man forbereder sig til fødselen - og amning hvis man har planer om det. Herunder fødslens faser, hvad man normalt kan forvente, muligheder for eks. smertestillende undervejs (og bivirkninger) mv. Og på tiden med den lille ny bagefter.  

Tilgengæld synes jeg ikke det behøver at foregå til det fødselsforberedelse som sygehuset udbyder. Men det kan være at man forbereder sig bedst ved at tale med sin jordemoder, med familie og venner, ved at læse om det eller se film om det. Bare man forbereder sig. Og ikke mindst er forberedt på at man ikke kan kontrollere alt under en fødsel - men også må lade kroppen gøre sit arbejde - og lade sig vejlede af jordemoderen. 

Berta

Anmeld Citér

24. maj 2016

Liv_86

Anonym skriver:

Tak for svar, det er jo det, nogen får glæde af FF og andre får  nok mere glæde af at "klare det som det kommer". Og jeg hører nok med til sidst nævnte 

Så synes jeg det er det du skal gøre hvis det er sådan du har det

uanset hvad, så tror jeg at det er svært at forberede sig helt på

Anmeld Citér

25. maj 2016

Anonym trådstarter

Berta skriver:

Jeg synes det er vigtigt at man forbereder sig til fødselen - og amning hvis man har planer om det. Herunder fødslens faser, hvad man normalt kan forvente, muligheder for eks. smertestillende undervejs (og bivirkninger) mv. Og på tiden med den lille ny bagefter.  

Tilgengæld synes jeg ikke det behøver at foregå til det fødselsforberedelse som sygehuset udbyder. Men det kan være at man forbereder sig bedst ved at tale med sin jordemoder, med familie og venner, ved at læse om det eller se film om det. Bare man forbereder sig. Og ikke mindst er forberedt på at man ikke kan kontrollere alt under en fødsel - men også må lade kroppen gøre sit arbejde - og lade sig vejlede af jordemoderen. 

Berta

Selvfølgelig vil vi forberede os ved hjælp af jordemoder, familie og venner og jeg har set videoer og læst en del om graviditeten, fødslen og tiden efter med sit nyfødte barn og alt hvad det indebærer, allerede fra vi fandt ud af vi ventede os  

Jeg ville bare høre om det var nødvendigt med fødselsforberedelse 

Anmeld Citér

25. maj 2016

Anonym

Anonym skriver:

Er det nødvendigt med fødselsforberedelser eller kan man klare sig ved at læse, se videoer osv.

Det er min første graviditet, og vil gerne høre om der er nogen her der har født uden nogen form for fødselsforberedelse, hvordan gik fødslen og var der andre måder I/du forberedte jer/dig på?

har aldrig gået til det.... havde en fantastisk fødsel uden.. begge gange.. og det kom ret naturligt hvad jeg skulle.. og ellers var jm der med gode råd....

Anmeld Citér

25. maj 2016

anjo01

Jeg var til første tema der handlede om tiden efter fødslen, hvor baby kommer op på brystet. Nåede ikke med til gangen efter hvor det omhandlede rundvisning og selve fødslen, da både manden og jeg lå med influenza. :/ ville dog rigtig gerne have været til det. Specielt efter min fødsel i mandags er jeg ærgerlig over at jeg ikke kom afsted. Som jeg så på det, så lærte jeg i bedste fald noget, og i værste fald havde jeg 'spildt' et par timer

Når det er sagt, så kan du dog ikke bruge andres erfaringer til ret meget, da det i sidste ende handler om, hvad du føler for. Du er nødt til at mærke efter indeni.

Anmeld Citér

25. maj 2016

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Er det nødvendigt med fødselsforberedelser eller kan man klare sig ved at læse, se videoer osv.

Det er min første graviditet, og vil gerne høre om der er nogen her der har født uden nogen form for fødselsforberedelse, hvordan gik fødslen og var der andre måder I/du forberedte jer/dig på?

Jeg var til fødselsforberedelse første gang, fik ikke rigtigt noget ud af det og vi blev ikke vist rundt på sygehuset, vi så bare en powerpoint.

Anmeld Citér

25. maj 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Hvis du tænker på det offentlige tilbud, så er det mere fødselsinformation end fødselsforberedelse. 

Jeg har hørt fra flere veninder, at der er spild af tid og logik for burhøns, samt mere generel information fremfor egentlige øvelser. 

Jeg takkede derfor nej, og manglede det ikke på noget tidspunkt under fødslen. 

Det vigtigste er vejrtrækningen som jordemoderen guider dig i, og så samarbejdet med jordemoderen. 

Jeg havde ihvertfald ikke brug for det.

Anmeld Citér

25. maj 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg vil også sige, at meget af det var information, som man rent faktisk godt vidste.

Desuden fik jeg ikke rigtigt "brugt" de ting, som jeg fik at vide. MEN jeg synes det var hyggeligt at snakke med andre gravide... og vi havde kage med osv. Så der er jo også noget socialt i det...

Men jeg kunne sagtens have undværet det..

Anmeld Citér

25. maj 2016

NCB89

Jeg har ikke gået til fødselsforberedelse eller undersøgt så meget om fødslen inden. Jeg har ikke følt jeg har manglet noget under fødslen. Er sikker på jeg ikke ville kunne have husket noget som helst af det alligevel
Vi var dog til rundvisning på fødegangen, for lige at se hvor vi skulle hen osv. Det var rart lige at vide på forhånd, også for mandens skyld

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.