Er så knust

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2016

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Hej alle 

jeg lå ved siden af min mand i sengen og græd. Men nu tog jeg min dyne og kommet i stuen og mine tårer triller på mine kinder. 

Historien går ud på at, vi var alle til min svogers fødselsdag her i lørdags. Svigermor havde en pose hver med 2 små Smarties pakker i hver til de yngste ( vores datter og min svogers søn som er halvandet månede ældre end vores datter. 

Til eftermiddags kaffe fik de hver sin pose. Og vi gav vores datter den ene pakke Smarties og tænkte at den anden kan hun få i bilen på vej hjem. Men fortiden irriterer min datter hendes øre og har svært ved at koncentrer sig ved aftensmaden. Så da aftensmaden kom begyndte hun at være urolig efter hun har spist lidt. Så min mand sagde lad os give hende den nu i stedet for. Jeg ledte der hvor jeg har lagt den men fandt så ud af derefter at deres yngste søn som er halvandet månede ældre end vores datter har taget den og åd den. 

Jeg synes det var træls og var ked af på min datters vegne. Men da vi var i lægeværelset og drengen kom til mig sagde jeg med bredt smil og sjov i min stemme at det var altså min datters som han åd og gav ham to bløde prik på hans mave og drengen smilte. Men min svigerinde sagde at hvad kan man ellers forvente af en 2 årig mens min svigermor og MIN MAND sagde nej nej. Jeg tog mig ikke af det og sagde bare til hende at det har jeg aldrig sagt men jeg bliv ked for min datters vegne og hun sagde nej men behøver ikke det hysteri. Hvordan kan hun kalde det forhysteri når jeg bare sagde at jeg er ked af på min datters vegne???? 

Når men vi kom hjem og her idag gik vi en tur mig og min mand og vores datter og emnet dukket op igen. Hvorpå min mand siger nøjagtig som min svigerinde sagde at hvad havde jeg tænkt at forvente fra en 2 årig. 

HELT ÆRLIG HVOR FOR DE DE ORD FRA NÅR JEG ALDRIG IKKE EN GANG TÆNKT PÅ DET SÅDAN??? 

Også derefter siger han at drengen var ved at vælde af de brik jeg gav ham på maven. 

SERØST JEG TROEDE IKKE MINE EGNE ØRE AT MIN MAND SAGDE DET. 

FATTER IKKKE AT HAN BRYD HELT UD OVER BITTE BLØDE PRIK PÅ HANS NEVØS MAVE OG FÅET DET TIL AT LYDE SOM OM JEG SLOG DRENGEN IHJEL. Når han FUCING TIT STÅ OG RÅBER OG HÆVER STEMMEN OVER VORES DATTTER OVER DET MINDSTE HUN GØR.?????? 

Jeg er så knust såret og ikk mindst dårlig samvittighed over de gange jeg hævede stemmen over min egen DATTTER . Føler mig som den dårligste mor og er så indebrandt på hamJA SORRY MINE ORD MEN HVEM POKKER ER HANS BARN AF DE TO VAAARRR????? 

Fortæl mig ærligt de damer 

ER DER NOGET GALT MED MIG????

What! Du kan da umuligt være " så knust" over det? Jesus for en overreaktion! Jeg er faktisk dybt chokeret - livet må være svært, når man direkte bliver ked af det på sin 2-årige datters vegne over at en jævnaldrende fætter har spist et stykke slik �� Om du har talt til nevøen i for skarpe vendinger aner jeg ikke - personligt havde jeg sket ikke nævnt det for ham... Det er et stykke slik for pokker!!! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2016

MorTilN

SØS skriver:

What! Du kan da umuligt være " så knust" over det? Jesus for en overreaktion! Jeg er faktisk dybt chokeret - livet må være svært, når man direkte bliver ked af det på sin 2-årige datters vegne over at en jævnaldrende fætter har spist et stykke slik �� Om du har talt til nevøen i for skarpe vendinger aner jeg ikke - personligt havde jeg sket ikke nævnt det for ham... Det er et stykke slik for pokker!!! 

Det jo ikke slikket hun er knust over men mandens og svigermors reaktion på situationen og at manden tager det op dagen efter og anlægger tvivl omkring hendes måde at kontakte barnet på når TS selv oplever at manden råber og skælder deres egen datter ud over ingen ting så jeg kan godt forstå TS føler sig knust over sin mand 

Anmeld Citér

24. maj 2016

Vivienne

Anonym skriver:

Hej alle 

jeg lå ved siden af min mand i sengen og græd. Men nu tog jeg min dyne og kommet i stuen og mine tårer triller på mine kinder. 

Historien går ud på at, vi var alle til min svogers fødselsdag her i lørdags. Svigermor havde en pose hver med 2 små Smarties pakker i hver til de yngste ( vores datter og min svogers søn som er halvandet månede ældre end vores datter. 

Til eftermiddags kaffe fik de hver sin pose. Og vi gav vores datter den ene pakke Smarties og tænkte at den anden kan hun få i bilen på vej hjem. Men fortiden irriterer min datter hendes øre og har svært ved at koncentrer sig ved aftensmaden. Så da aftensmaden kom begyndte hun at være urolig efter hun har spist lidt. Så min mand sagde lad os give hende den nu i stedet for. Jeg ledte der hvor jeg har lagt den men fandt så ud af derefter at deres yngste søn som er halvandet månede ældre end vores datter har taget den og åd den. 

Jeg synes det var træls og var ked af på min datters vegne. Men da vi var i lægeværelset og drengen kom til mig sagde jeg med bredt smil og sjov i min stemme at det var altså min datters som han åd og gav ham to bløde prik på hans mave og drengen smilte. Men min svigerinde sagde at hvad kan man ellers forvente af en 2 årig mens min svigermor og MIN MAND sagde nej nej. Jeg tog mig ikke af det og sagde bare til hende at det har jeg aldrig sagt men jeg bliv ked for min datters vegne og hun sagde nej men behøver ikke det hysteri. Hvordan kan hun kalde det forhysteri når jeg bare sagde at jeg er ked af på min datters vegne???? 

Når men vi kom hjem og her idag gik vi en tur mig og min mand og vores datter og emnet dukket op igen. Hvorpå min mand siger nøjagtig som min svigerinde sagde at hvad havde jeg tænkt at forvente fra en 2 årig. 

HELT ÆRLIG HVOR FOR DE DE ORD FRA NÅR JEG ALDRIG IKKE EN GANG TÆNKT PÅ DET SÅDAN??? 

Også derefter siger han at drengen var ved at vælde af de brik jeg gav ham på maven. 

FATTER IKKKE AT HAN BRYD HELT UD OVER BITTE BLØDE PRIK PÅ HANS NEVØS MAVE OG FÅET DET TIL AT LYDE SOM OM JEG SLOG DRENGEN IHJEL. Når han FUCING TIT STÅ OG RÅBER OG HÆVER STEMMEN OVER VORES DATTTER OVER DET MINDSTE HUN GØR.?????? 

Jeg er så knust såret og ikk mindst dårlig samvittighed over de gange jeg hævede stemmen over min egen DATTTER . Føler mig som den dårligste mor og er så indebrandt på hamJA SORRY MINE ORD MEN HVEM POKKER ER HANS BARN AF DE TO VAAARRR????? 

Du må enten være totalt Hormonella (gravid) eller der må være en helt anden grund til at du overreagerer så meget. 

Alt andet kan jeg ikke tage seriøst. 

Anmeld Citér

24. maj 2016

EnGodMor

SØS skriver:

tror ts mener, at hun er ked af de voksnes  negativ reaktion, bare fordi hun har på en kærlig måde sagt til drengen, at man ikke skal rode i andres tasker /tage andres ting. 

Jeg syntes det er helt okey at ts har måtte lære denne her lille dreng på en kærlig måde, at man ikke tager andres ting. 

Ligesåvel som man hellere ikke tager ting i en butik eller roder i andres skuffer og tager det. 

Så om det er slik eller noget helt andet, så skal barnet da lærer at sådanne ting ikke er okey. 

Anmeld Citér

24. maj 2016

Anonym trådstarter

Viventerpådig skriver:

Altså som jeg forstår det, så synes jeg slet ikke at du overreagere men der imod at det er din mand og sviger der gør det...

Som jeg forstår det du skriver så havde du lagt den her pose med smartis i din datters pusletaske ved lynlåsen og (lukket tasken?), den 2 årige dreng har så gået hen i din datters pusletaske og taget de her smartis og er igang med at spise dem da du opdager det og smilende siger til ham at det altså er din datters smartis han sider og spiser, mens du kontakter ham med bløde prik/duppe på maven og drengen rent faktisk smiler til dig af det, Og at det er din mand og ikke dig der bringer emnet op dagen efter.

Ja han er kun 2 men selv i den alder kan de altså sagtens lære hvad der er dit og mit, samt at man ikke går i andres tasker vis de ikke lære det fra start hvornår vil i så lære dem det? Børn kan, ser og forstår mere ind man lige tror ned i en meget ung alder.

Du forstod det meste. Jeg sagde det til drengen da vi først var på lege værelset hvor hans mor mig min mand og min svigermor var der hvor han kom hen til mig også sagde jeg det med et smil jeg havde ikke opdaget at han sad og spiste af den. Og i mandags da vi var ude og gå tur os 3 sagde jeg at min svigerfar ringet for at høre hvordan det gå os også nævnt han diskutioner mellem mig og min svigerinde og vil bare høre hvad der skete da han ikke var i samme rum på det tidspunkt. Efter få sekunder begyndte min mand og sige det samme som svigerinden at hvad havde jeg da forventet fra en 2 årig, og han mente at barnet var ved at vælde af mine to bløde prik på hans mave. 

Og der bryder jeg sku sammen. Kunne ikke tro mine egne øre. 

HVAD FANDEN GÅR HAN IKKE TIT OG GØR OG RÅBER OG VRÆSER AF VORES STAKKELS DATTER SOM 1 hun er halvandet månede mindre end drengen og 2 hun døjer ekstremt med forhøjet væske i ørene. OG ALLIGVELET FORVENTER HAN AT HUN FORSTÅR.

Har aldrig følt mig så knust og såret som nu. 

Anmeld Citér

24. maj 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Du forstod det meste. Jeg sagde det til drengen da vi først var på lege værelset hvor hans mor mig min mand og min svigermor var der hvor han kom hen til mig også sagde jeg det med et smil jeg havde ikke opdaget at han sad og spiste af den. Og i mandags da vi var ude og gå tur os 3 sagde jeg at min svigerfar ringet for at høre hvordan det gå os også nævnt han diskutioner mellem mig og min svigerinde og vil bare høre hvad der skete da han ikke var i samme rum på det tidspunkt. Efter få sekunder begyndte min mand og sige det samme som svigerinden at hvad havde jeg da forventet fra en 2 årig, og han mente at barnet var ved at vælde af mine to bløde prik på hans mave. 

HVAD FANDEN GÅR HAN IKKE TIT OG GØR OG RÅBER OG VRÆSER AF VORES STAKKELS DATTER SOM 1 hun er halvandet månede mindre end drengen og 2 hun døjer ekstremt med forhøjet væske i ørene. OG ALLIGVELET FORVENTER HAN AT HUN FORSTÅR.

Jeg skal kunne sige hvad der er rigtig og forkert i den givne slik og prik situation, men må indrømme at jeg synes at du reagerer meget kraftigt bagefter, hvis du virkelig er så såret og knust som du skriver. Er der ikke noget andet der driller jer/dig siden at du bliver så ked af det ?

Anmeld Citér

24. maj 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Hck skriver:

Jeg skal kunne sige hvad der er rigtig og forkert i den givne slik og prik situation, men må indrømme at jeg synes at du reagerer meget kraftigt bagefter, hvis du virkelig er så såret og knust som du skriver. Er der ikke noget andet der driller jer/dig siden at du bliver så ked af det ?

Der skulle ha stået - Jeg skal ikke kunne sige

Anmeld Citér

24. maj 2016

Carina:-)

Anonym skriver:

At din mand opfører sig forkert over for din datter gør det da ikke mere rigtigt at du så evt gør det samme over for din nevø.

Og du bliver ved med at nævne de 6 ugers forskel - 

Det betyder altså ikke at din nevø lige pludselig er eget mere bevist osv end din datter de er jo helt jævnaldrende.

Hvis du har et problem med din mands opførsel må du jo reagere på det frem for at fremhæve det som grund til at du mener din reaktion over noget slik er i orden .

Anmeld Citér

25. maj 2016

NogL

Mange af jer der kommentere, er vist mennesker der har svært ved at sætte sig ind i andre folks følelser. Nogle mennesker er mere følsomme end andre, og fair nok, at I ikke forstår jer på TS følelser omkring dette, men slap lige af? Selvfølgelig har man hver sin holdning og lov til at ytre den, men der er vel ingen grund til at hakke på hende  pga. hendes følelser omkring dette?

Jeg forstår udmærket, at du bliver såret over, at blive "angrebet" af din svigerinde og mand, også med henblik på at du synes det er frustrerende at din mand forstår sig på, at hans 2-årige nevø ikke tænker over konsekvenserne af sine handlinger, men ikke tænker det samme når det gælder hans egen datter, men derimod skælder hende ud for dette. Du føler ikke selv at du gjorde noget forkert, men derimod mente det på en kærlig måde, da du prikkede ham blødt i maven, dette burde de ikke kalde hysterisk (Nu ved jeg selvfølgelig ikke, om det så anderledes ud fra deres synsvinkel)
Man kan også sagtens forklare en 2-årig, hvad der er dit og mit, og de burde dæleme have fortalt knægten på en sød måde, at man ikke går i andres tasker og tager ting.

Jeg tror, at du er blevet misforstået i denne tråd. Folk tror åbenlyst, at du hidser dig op over en pakke smarties, og ikke over, at du føler du blev angrebet over noget du ikke føler dig fortjent til at blive.

Snak med din mand om, at det gør dig ked af det og forklar ham hvorfor

Anmeld Citér

25. maj 2016

FruStolpe

Anonym skriver:

Hej alle 

Alt det der over en lille pakke smarties? ? 

ja jeg tænker der er noget galt med dig... det er ikke normalt at reagere SÅ voldsomt på så lille en ting. Tænker at det ha været dråben der fik bægret til at flyde over, og der ligger noget andet bag. 

Søg hjælp i dit nætværk

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.