Anonym skriver:
Ved du hvilke slags hjælp man kan få ?
Den mest oplagte er nok kognotiv adfærdsterapi
Altså, at man lærer nogle teknikker som skal forhindre ens tanker i at løbe ad sporet for eksempel. Der er mange terapeuter og psykologer der bruger den metode, da den er velkendt for sin virkning på for eksempel angst.
Du kan eventuelt selv opsøge en psykolog, men det er en dyr fornøjelse.
Hvis du generelt lider af en angst problematik (hvilket det lyder til at du gør), synes jeg du skal kontakte din læge og se hvad vedkommende siger til det - du kan eventuelt blive henvist, for eksempel til en psykolog eller en psykiatrisk afdeling (ikke fordi du skal indlægges eller noget, bare hvis du skal "udredes" for hvilken slags angst du kæmper med for eksempel).
Lægen kan måske også foreslå medicin, men det er nok ikke det første der kommer på banen og det bør heller ikke være nødvendigt, med mindre det vurderes din angst er specielt slem.
Nu ved jeg jo ikke om du også generelt kæmper med andre angst tanker end terror - men hvis det "kun" er terror, kunne du måske godt betale dig til nogle få psykolog eller psykoterapeut samtaler, som nok kunne hjælpe dig i at håndtere det, der gør dig så bange vedrørende terror 
Der er mange muligheder, men som sagt, hvis situationer som disse tit opstår hvor du går og er rigtig bange for ting etc., så synes jeg du skal opsøge din læge.
Anmeld
Citér