Terror frygt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

910 visninger
23 svar
4 synes godt om
23. maj 2016

Anonym trådstarter

Er jeg den eneste der lider af det ? 

Dum som jeg er læser jeg en artikel på BT og at isis vil og opfordrer folk til at angribe Europa og USA i ramadanen måneden som er juni måned. 

Nu sidder jeg her og skider grønne grise 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2016

FruStolpe

Anonym skriver:

Dum som jeg er læser jeg en artikel på BT og at isis vil og opfordrer folk til at angribe Europa og USA i ramadanen måneden som er juni måned. 

Det er jo selvfølgelig noget som fylder meget i alle medier, nogen gange mere end andre.  

Men jeg føler lig på ingen måde udsat. Det har helt sikkert en del at gøre med at jeg i den grad bor i udkants Danmark. 

Men jeg kan levende sætte mig ind i at hvis man bor i en storby, så.er man langt mere udsat. 

Anmeld Citér

23. maj 2016

lineog4

Jeg er ikke mere bange for terror end jeg er for mine børn skal blive kørt over, ja faktisk er jeg nok mere bange for mine børn bliver kørt over  for jo der findes syge mennesker der udfører terror handlinger, men der findes også i mine øjne imbecile mennesker der kører åndsvagt - min lille dreng var mandag sent eftermiddag ved at blive kørt ned på et torv hvor man slet ikke må køre bil, men et par syntes det var for hårdt at gå fra p plads tol apoteket så de tog bilen hen over torvet begge veje og med god fart på, de valgte at køre ud fra torvet på er lille smalt stykke hvor min søn kørte langsomt med sit løbehjul - jeg fik afprøvet min lungekapacitet og tænk sig de bremsede ikke en gang, nå en lang historie, men det var bare for at sige der er jo tusind ting vi ikke har kontrol over man kan gå og frygte og på min liste er terror meget langt nede. 

Men jo for pokker jeg frygter hver dag noget skal ske med mine børn.

Anmeld Citér

23. maj 2016

Loa

Nej du er ikke alene.

Jeg tænker tit på det. 

Når jeg tænker på vi skal på ferie. (Lufthavnen og feriestedet - det kunne snildt ske der)

Når jeg (ja undskyld fordommene) ser en udlænding med stort fuldskæg og turban eller lign. Jeg tager mig selv i lige at nå at tænke "hvad nu hvis, lige ham dér har en bombe på sig" For hvorfor ikke i Danmark, i København eller på turiststeder? Det er sket i så mange andre byer, og vi er jo åbenbart gode til at provokere omverdenen.

Anmeld Citér

23. maj 2016

Anonym trådstarter

Vi skak også på ferie midt juni ( Rhodos ) og når de kommer med en meget konkret trUSSEL om terror i ramadan måneden så er jeg skide nervøs. Vi bor i stor Kbh så jeg føler os mega udsat. 

Åh hvorfor læste jeg også den artikel

Anmeld Citér

23. maj 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg er ikke mere bange for terror end jeg er for mine børn skal blive kørt over, ja faktisk er jeg nok mere bange for mine børn bliver kørt over  for jo der findes syge mennesker der udfører terror handlinger, men der findes også i mine øjne imbecile mennesker der kører åndsvagt - min lille dreng var mandag sent eftermiddag ved at blive kørt ned på et torv hvor man slet ikke må køre bil, men et par syntes det var for hårdt at gå fra p plads tol apoteket så de tog bilen hen over torvet begge veje og med god fart på, de valgte at køre ud fra torvet på er lille smalt stykke hvor min søn kørte langsomt med sit løbehjul - jeg fik afprøvet min lungekapacitet og tænk sig de bremsede ikke en gang, nå en lang historie, men det var bare for at sige der er jo tusind ting vi ikke har kontrol over man kan gå og frygte og på min liste er terror meget langt nede. 

Men jo for pokker jeg frygter hver dag noget skal ske med mine børn.

Ja der findes mange mennesker som ikke opfører sig efter bogen, sikke en oplevelse med din søn, godt der ikk skete noget. 

Hvad når du hører om en konkret trussel fra isis og netop at ramme EU og USA i juni måned, påvirker det dig ikke ? 

Anmeld Citér

23. maj 2016

Sprit25

Daesh er presset helt i bund, derfor kommer de med alle de her terrorhandlinger. Du har to valg: 

1. Lad dem vinde. Lad frygten styrer dig og lad dem vinde. Hold da fra mennesker, flyt fa Kbh osv osv. 

2. Omfavne frygten. Du kan ikke gøre noget. Der er altid terrorchanche, ganske som dit barn kan blive kørt over nu. Den bedste måde at bekæmpe daesh på er at vise dem de er ligegyldige. Også at Nuke hele lortet. 

Jeg forstår den frygt og din angst. Men du må ikke lade dig styrer. Jeg ville tage afsted 

Anmeld Citér

23. maj 2016

snuskesmor

Anonym skriver:

Det påvirker mig ikke meget, i den forstand at jeg ikke går rundt og er bange. Så tror jeg risikoen for at komme til skade på Københavns cykelstier.

Men det påvirker til en vis grad hvad jeg vælger at gøre. Jeg undgår i større grad at bruge tid på meget turistede eller menneskefyldte steder.

Men jeg bliver også lidt sådan, " de skal da ikke fp lov til at påvirke mit liv". Så det får de ikke.

Jeg bor i Kbh og flyver 1-2 ganger per måned.

Anmeld Citér

23. maj 2016

Aristocats

Jeg tror at langt de fleste mennesker er bange for terror angreb i større eller mindre grad, sådan som tingene ser ud i dag. 

Men husk også på at der er større chance for at blive ramt af en meteor end at være udsat for et terror angreb. 

Det siger jeg ikke fordi jeg ikke anerkender din frygt, for egentligt er den jo meget "reel" - men chancen for at det sker er så umådeligt lille, at det ville være synd at være så konstant bange for at det sker. 

Jeg kender også til at være bange for rigtigt mange ting og du fodrer altså bare frygten ved at læse om de forfærdeligheder der sker. Jeg ved godt det kan være svært, men du er simpelthen nødt til at stoppe dig selv i at læse disse artikler mm. for ja, det kan virkelig sætte nogle tanker igang som bare ikke er sjove eller konstruktive. 

Det er jo menneskeligt at være bange for at for eksempel terror sker, men det må bare ikke være sådan, at du er bange for at tage på ferie eller bevæge dig rundt i København - for så har frygten taget over på et punkt, hvor den ikke længere er fornuftig eller bare på det "menneskelige" plan, så at sige. Hvis du har en tendens til at din frygt for ting fylder rigtigt meget og eventuelt stopper dig i at gøre ting, så hold lige øje med om det eventuelt er noget du skal have noget hjælp til, for det er bare så trættende og slet ikke sundt for hovedet at gå rundt i den spiral. 

Anmeld Citér

23. maj 2016

Anonym trådstarter

Aristocats skriver:

Jeg tror at langt de fleste mennesker er bange for terror angreb i større eller mindre grad, sådan som tingene ser ud i dag. 

Men husk også på at der er større chance for at blive ramt af en meteor end at være udsat for et terror angreb. 

Det siger jeg ikke fordi jeg ikke anerkender din frygt, for egentligt er den jo meget "reel" - men chancen for at det sker er så umådeligt lille, at det ville være synd at være så konstant bange for at det sker. 

Jeg kender også til at være bange for rigtigt mange ting og du fodrer altså bare frygten ved at læse om de forfærdeligheder der sker. Jeg ved godt det kan være svært, men du er simpelthen nødt til at stoppe dig selv i at læse disse artikler mm. for ja, det kan virkelig sætte nogle tanker igang som bare ikke er sjove eller konstruktive. 

Det er jo menneskeligt at være bange for at for eksempel terror sker, men det må bare ikke være sådan, at du er bange for at tage på ferie eller bevæge dig rundt i København - for så har frygten taget over på et punkt, hvor den ikke længere er fornuftig eller bare på det "menneskelige" plan, så at sige. Hvis du har en tendens til at din frygt for ting fylder rigtigt meget og eventuelt stopper dig i at gøre ting, så hold lige øje med om det eventuelt er noget du skal have noget hjælp til, for det er bare så trættende og slet ikke sundt for hovedet at gå rundt i den spiral. 

Jeg overvejer også at søge hjælp så jeg ka komme af med det. Men hele juni måned vil jeg frygte at det sker. Jeh glæder mig desværre ikk til ferie pga terror og flyve turen, se nu bare der fly i torsdags

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.