Når man låner noget ud!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2016

Mullesmith

Mor og meget mere skriver:

Jeg er stadig ikke ude på at forsvare din veninde, og hendes måde at svare dig på er ikke i orden. Det, der undrer mig, er, at du skal gå og spekulere over, hvad du skal gøre, når du inden for de sidste tre uger har set dine ting i din bedste venindes hjem. Jeg ville da bare sige, at  "Nå ja - der er de jo - jeg tager dem med hjem nu". Det har jo intet positivt ført med sig at gå og vente, vende og dreje det osv. Og så lyder det for mig, som om det er blevet til en principsag for dig - men når du har undværet det siden jul uden at tænke over det, kan jeg måske godt sætte mig ind i, at det kommer bag på veninden, at det pludselig er et kæmpestort issue. 

Din veninde opfører sig ikke ligefrem Emma Gad'sk, men jeg forstår stadig ikke, du ikke bare tog tingene med dig, da du så dem. 

Jeg er nok bare mystisk men jeg bryder mig ikke om at få den kop tilbage som hun har haft liggende i indkørslen!! Og jeg går ikke ind og tager bestik op af hendes skuffe når jeg er der. Og jo har da tænkt på det siden december og gået og synes det var lidt mystisk hun uploadede billeder med en kop kakao med min ske i, og kommenterede på det "hov det er jo mit fine bestik" osv. Men hun kommentere ikke på det! Jeg hader at rykke for ting og det falder mig ikke naturligt at tage ting med hjem når det rent faktisk er i brug. Men vi er forskellige og jeg er bare sådan at jeg gerne vil have hun aflevere det selv med tak for lån!! Af ren høflighed, men jeg er bare sådan en der er for venlig og stille og har tit mistet både penge og ting på den konto, fordi jeg ikke er typen der rykker for ting men gerne ser at man er loyal og høflig nok til at aflevere eller betale tilbage!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2016

Rauw

Åh sådan noget oplever jeg også. Og jeg er bare for 'stolt' eller hvad man siger til at bede om tingene. Fordi jeg selv er sådan en der aflevere før folk når at be om det. Og jeg låner gladeligt ud, for det er jo 'bare ting' eller 'bare penge' men arg, når det så blir udnyttet så bliver jeg lidt sur. For hvorfor aflevere folk ik bare? Altså så ku de jo bare låne det igen hvis de fik brug for det. Har feks en veninde som altid mangler et eller andet til sin datter eller til turen når vi skal på tur, som om det altid kommer bag på hende at man har brug for dit og dat, og så forsætter hun bare med at bruge det i flere mdr, så jeg selv må købe nyt. Feks fleecetrøjer, regntøj, spiseservice, tæpper, klapvogn osv. Det er så irriterende! 

Anmeld Citér

22. maj 2016

Troldemommi

Jeg syntes din veninde er en rigtig gimpe, når man låner noget så er det sgu hendes ansvar at aflevere det tilbage som hun har lånt, og man passer på det man har lånt, man lader det ikke ligge i sin indkørsel, jeg ville godt nok blive sur hvis en af mine veninder behandlede mine ting med så lidt respekt 

bare min mening 

Anmeld Citér

22. maj 2016

Mullesmith

Rauw skriver:

Åh sådan noget oplever jeg også. Og jeg er bare for 'stolt' eller hvad man siger til at bede om tingene. Fordi jeg selv er sådan en der aflevere før folk når at be om det. Og jeg låner gladeligt ud, for det er jo 'bare ting' eller 'bare penge' men arg, når det så blir udnyttet så bliver jeg lidt sur. For hvorfor aflevere folk ik bare? Altså så ku de jo bare låne det igen hvis de fik brug for det. Har feks en veninde som altid mangler et eller andet til sin datter eller til turen når vi skal på tur, som om det altid kommer bag på hende at man har brug for dit og dat, og så forsætter hun bare med at bruge det i flere mdr, så jeg selv må købe nyt. Feks fleecetrøjer, regntøj, spiseservice, tæpper, klapvogn osv. Det er så irriterende! 

Ja hun har også lånt min klapvogn, det var så sidste år, den har jeg heller ikke set endnu 

Anmeld Citér

29. maj 2016

MomInTheMaking

Mullesmith skriver:

kan godt være jeg skulle have sagt noget før igår, men det er heller ikke sådan at hun ikke må låne tingene men synes bare hendes svar var noget flabet da jeg spørger om jeg ikke kan få mine ting tilbage, og når jeg så ser hvordan hun behandler dem så vidste jeg sket ikke lige hvad jeg skulle sige og havde mest ønsket jeg ikke havde ser det for nu har jeg slet ikke lyst til at få det tilbage, det er ikke lang tid siden jeg så koppen i indkørslen osv. Synes bare det er en smule respektløst og siger siger hun "slap dog af den har kun været der en dag".! Det er bare en dag for meget 

Nu er det bestemt heller ikke fordi jeg vil fortælle dig at de ting du føler omkring det hele er forkerte, du er helt sikkert i din ret til at synes hendes svar var flabet (kan også være jeg ville have synes det), at hendes måde og tackle lånte ting på er forfærdelige osv osv, altså er dine følelser omkring det er helt ok, det er kun din reaktion på dine følelser jeg stiller spørgsmålstegn ved.

Altså at jeg synes du skulle havde reageret på en anden måde, især fordi det var noget der gjorde dig irriteret og endda måske også ked af det, fordi hun kunne finde på at behandle dine ting på en måde som du finder meget respektløs...

Jeg synes du skulle havde snakket pænt og ordentligt om det med hende fra starten i stedet for alt det andet gøgl der er sket. Jeg håber det giver mening.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.