Når man låner noget ud!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2016

MomInTheMaking

Ja det skulle jeg da nok have gjort!! Synes bare det er så irriterende hun ikke selv bare aflevere uden man skal rykke det op af hendes skuffet og samle op i indkørsel!! Da jeg så det blev jeg bare sur og da også ked af det over den måde hun behandler mine ting på! Jeg har slet ikke lyst til at få tingene tilbage nu, ja jeg er meget sart!!!

Men for mig er det præcis det,at du blev irriteret, sur og ked af det, der gør det endnu mere uforståeligt at du ikke har gjort noget ved det?

Det virker som om du bare hellere vil gå og være muggen på en veninde end at få det ordnet, din veninde ser tydeligvis anderledes på det med at låne ting og en anden gang du låner ting ud ved du, at ikke alle tænker som dig og derfor kan du sige til dem at du gerne vil have dine ting med det samme når de er færdige med det. 

Jeg finder af og til ting hos min veninde som hun har lånt og så siger jeg da bare "hey jeg snupper lige dem her med hjem igen". Synes som en anden har skrevet at det virker enormt mærkeligt at se sine ting, ville have dem med hjem, men IKKE tage dem med eller bede om dem, men i stedet vente og blive sur og Så vente på en slags officiel tilbagelevering? Havde du taget alle dine ting i første omgang havde du slet ikke behøvet at blive sur

altså.. Forstå mig ret, det var noget andet hvis i slet ikke havde set hinanden i alt den her tid, men du har været hjemme ved hende/sammen med hende flere gange, jeg forstår det virkelig ikke. 

Tænker også mht kruset, nu ved jeg jo ikke hvordan og hvorledes, men kunne det tænkes at hun har haft det med udenfor og drikke en kop kaffe og så har glemt det? Min mand glemmer vores kaffekopper udenfor hele tiden, det er selvfølgelig ikke ok, men det behøver jo ikke at være ensbetydende med at din veninde bare er skide ligeglad med dine ting, men blot en forglemmelse.?

Jeg gætter bare, men jeg ved hvor gode kvinder er til at finde ammunition til deres vrede og når først de har set sig sur på nogen/noget!

beklager smøren og jeg er altså ikke "ude efter dig", hvis det på nogen måde kommer til at virke sådan, det er bare det jeg tænker om sagen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Mullesmith skriver:

Hej Hej alle

jeg står i sådan en irriterende situation med en veninde der i december lånte et fuld sæt bestik til 6 pers. Fordi hun skulle holde julefrokost Og igen i marts lånte hun en termokande og et termokrus, fordi hun ikke ville investere i det selv og hun skulle på udflugt. Hun har intet nævnt siden om at aflevere tilbage og opdager at bestikket nu ligger i hendes skuffe, med det andet bestik en dag jeg er der og skal hente en teske i køkkenet! Termokanden havde hun med sidst vi mødtes med ungerne på en legeplads, hun havde kaffe i den og tog den med hjem igen. Mit termokrus så jeg ligge ude i indkørslen en dag jeg var der, min fine Poul Pava krus vi snappede sammen idag og jeg spurgte hvornår jeg kunne få mine ting igen, hun skrev jeg bare kunne hente det! Så skrev jeg at så måtte hun jo finde tingene frem og ikke lade mit krus ligge ude og ikke blande bestikket med hendes i skuffen! Jeg ved ikke om jeg er skør men hun mente det var noget værre pjat og jeg da bare kunne hente det! Skrev bare til hende om ikke hun også gerne ville have man afleverede tilbage når man havde lånt noget og ikke bare tog i brug i husholdningen indtil den man har lånt det af kommer og henter det?!?! Hvad havde i gjort? Har slet ikke lyst til at få det tilbage nu 

Selvfølgelig skal du have tingene tilbage. Jeg kan også godt glemme at aflevere noget jeg har lånt, hvis det er lånt af nogle jeg er meget tæt med. Men ville altid aflevere det tilbage med en undskyldning om glemsomheden. Så synes hendes svar er flabet. Desuden er det da hende der skal aflevere det hjemme hos dig.

Anmeld Citér

20. maj 2016

Mullesmith

LonglivetheQueen skriver:

Men for mig er det præcis det,at du blev irriteret, sur og ked af det, der gør det endnu mere uforståeligt at du ikke har gjort noget ved det?

Det virker som om du bare hellere vil gå og være muggen på en veninde end at få det ordnet, din veninde ser tydeligvis anderledes på det med at låne ting og en anden gang du låner ting ud ved du, at ikke alle tænker som dig og derfor kan du sige til dem at du gerne vil have dine ting med det samme når de er færdige med det. 

Jeg finder af og til ting hos min veninde som hun har lånt og så siger jeg da bare "hey jeg snupper lige dem her med hjem igen". Synes som en anden har skrevet at det virker enormt mærkeligt at se sine ting, ville have dem med hjem, men IKKE tage dem med eller bede om dem, men i stedet vente og blive sur og Så vente på en slags officiel tilbagelevering? Havde du taget alle dine ting i første omgang havde du slet ikke behøvet at blive sur

altså.. Forstå mig ret, det var noget andet hvis i slet ikke havde set hinanden i alt den her tid, men du har været hjemme ved hende/sammen med hende flere gange, jeg forstår det virkelig ikke. 

Tænker også mht kruset, nu ved jeg jo ikke hvordan og hvorledes, men kunne det tænkes at hun har haft det med udenfor og drikke en kop kaffe og så har glemt det? Min mand glemmer vores kaffekopper udenfor hele tiden, det er selvfølgelig ikke ok, men det behøver jo ikke at være ensbetydende med at din veninde bare er skide ligeglad med dine ting, men blot en forglemmelse.?

Jeg gætter bare, men jeg ved hvor gode kvinder er til at finde ammunition til deres vrede og når først de har set sig sur på nogen/noget!

beklager smøren og jeg er altså ikke "ude efter dig", hvis det på nogen måde kommer til at virke sådan, det er bare det jeg tænker om sagen.

kan godt være jeg skulle have sagt noget før igår, men det er heller ikke sådan at hun ikke må låne tingene men synes bare hendes svar var noget flabet da jeg spørger om jeg ikke kan få mine ting tilbage, og når jeg så ser hvordan hun behandler dem så vidste jeg sket ikke lige hvad jeg skulle sige og havde mest ønsket jeg ikke havde ser det for nu har jeg slet ikke lyst til at få det tilbage, det er ikke lang tid siden jeg så koppen i indkørslen osv. Synes bare det er en smule respektløst og siger siger hun "slap dog af den har kun været der en dag".! Det er bare en dag for meget 

Anmeld Citér

20. maj 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Diosa85 skriver:

Godt. Så skriv du det til ts. Hvorfor skal jeg have din mening at vide? 

Du fortæller jeg ts hvordan jeg ser på det og hvordan jeg selv ville reagerer. Så kan du vel være fløjtende ligeglad med hvad jeg mener og siger. 

Ja, det kan jeg selvfølgelig. Jeg synes blot, den generelle debat er interessant i forhold til, hvor forskelligt man opfatter "venindekultur", og hvad der får dig til at mistro TS' veninde. 

Jeg er nu helt med på, at du ikke ønsker den debat - vil dog lige understrege, at der ikke er noget usædvanligt eller forkert ved at kommentere og spørge til andres svar og holdninger. 

Anmeld Citér

20. maj 2016

Mullesmith

Mor og meget mere skriver:

Ja, det kan jeg selvfølgelig. Jeg synes blot, den generelle debat er interessant i forhold til, hvor forskelligt man opfatter "venindekultur", og hvad der får dig til at mistro TS' veninde. 

Jeg er nu helt med på, at du ikke ønsker den debat - vil dog lige understrege, at der ikke er noget usædvanligt eller forkert ved at kommentere og spørge til andres svar og holdninger. 

Jeg forstod nu godt hvad hun mente, og ja hvem ved måske ville hun gerne have jeg bare glemte at hun havde mine ting, så hun ikke selv skal bruge penge på det!

Anmeld Citér

20. maj 2016

Mullesmith

By the Way, hun virker til at være fornærmet over at jeg fortalte hende jeg ikke brød mig om hun smed min kop udenfor og at hun bare brugte mine ting som var det hendes egne! Altså hvis ikke jeg skal sige hvordan jeg har det med det hvad skal man så? Kan godt være der er gået for lang tid, men har først inden for de sidste 3 uger opdaget det og har sådan gået og spekuleret over hvad jeg lige skulle gøre, da det ikke virkede som om hun nogensinde ville af med tingene igen. Nå men altså hvis hun bliver fornærmet over det så synes jeg det er hendes egen skyld, hun kunne da bare have sagt, da jeg spurgte om jeg kunne få mine ting igen "ja selvf. Finder det lige frem til dig" men istedet begynder hun med at jeg kan da bare hente det og påstår jeg aldrig har tid?!?!  Så meget for det venskab, endte faktisk med at kalde hende en dårlig låner! Det er bare så latterligt, har været uvenner med hende før og der var det bestemt heller ikke hende der havde gjort noget galt mente hun, men det er en hel anden snak! Er da bare ked af det er sådan her, hun er faktisk min bedste veninde og vi burde da nok kunne sige sådan noget til hinanden uden at blive uvenner! Vi siger ellers alt muligt til hinanden ellers 

Anmeld Citér

20. maj 2016

gokkelok

Det er helt almindelig pli at aflevere tingene tilbage efter man har brugt dem.... Og i god stand. Basta bum! 

Anmeld Citér

20. maj 2016

Diosa85

Mor og meget mere skriver:

Korrekt er ikke interesseret i at debatterer. Havde det været min egen tråd så ja. Men dette har intet med mig at gøre og ser derfor ingen grund til at debatterer yderligere. 

Du ønskes god aften 

Anmeld Citér

20. maj 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mullesmith skriver:

By the Way, hun virker til at være fornærmet over at jeg fortalte hende jeg ikke brød mig om hun smed min kop udenfor og at hun bare brugte mine ting som var det hendes egne! Altså hvis ikke jeg skal sige hvordan jeg har det med det hvad skal man så? Kan godt være der er gået for lang tid, men har først inden for de sidste 3 uger opdaget det og har sådan gået og spekuleret over hvad jeg lige skulle gøre, da det ikke virkede som om hun nogensinde ville af med tingene igen. Nå men altså hvis hun bliver fornærmet over det så synes jeg det er hendes egen skyld, hun kunne da bare have sagt, da jeg spurgte om jeg kunne få mine ting igen "ja selvf. Finder det lige frem til dig" men istedet begynder hun med at jeg kan da bare hente det og påstår jeg aldrig har tid?!?!  Så meget for det venskab, endte faktisk med at kalde hende en dårlig låner! Det er bare så latterligt, har været uvenner med hende før og der var det bestemt heller ikke hende der havde gjort noget galt mente hun, men det er en hel anden snak! Er da bare ked af det er sådan her, hun er faktisk min bedste veninde og vi burde da nok kunne sige sådan noget til hinanden uden at blive uvenner! Vi siger ellers alt muligt til hinanden ellers 

Jeg er stadig ikke ude på at forsvare din veninde, og hendes måde at svare dig på er ikke i orden. Det, der undrer mig, er, at du skal gå og spekulere over, hvad du skal gøre, når du inden for de sidste tre uger har set dine ting i din bedste venindes hjem. Jeg ville da bare sige, at  "Nå ja - der er de jo - jeg tager dem med hjem nu". Det har jo intet positivt ført med sig at gå og vente, vende og dreje det osv. Og så lyder det for mig, som om det er blevet til en principsag for dig - men når du har undværet det siden jul uden at tænke over det, kan jeg måske godt sætte mig ind i, at det kommer bag på veninden, at det pludselig er et kæmpestort issue. 

Din veninde opfører sig ikke ligefrem Emma Gad'sk, men jeg forstår stadig ikke, du ikke bare tog tingene med dig, da du så dem. 

Anmeld Citér

21. maj 2016

"Anarkisten"

Mullesmith skriver:

Det var da utroligt!!! Er det virkelig min egen skyld?

Springer lige ind midt i tråden 

Nej, det er sgu ikke din egen skyld. Når man har lånt noget af en veninde, bekendt what ever, så afleverer man det tilbage med "tak for lån" og det gør man når man er færdig med at bruge det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.