Når man låner noget ud!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.373 visninger
34 svar
78 synes godt om
19. maj 2016

Mullesmith

Hej Hej alle

jeg står i sådan en irriterende situation med en veninde der i december lånte et fuld sæt bestik til 6 pers. Fordi hun skulle holde julefrokost Og igen i marts lånte hun en termokande og et termokrus, fordi hun ikke ville investere i det selv og hun skulle på udflugt. Hun har intet nævnt siden om at aflevere tilbage og opdager at bestikket nu ligger i hendes skuffe, med det andet bestik en dag jeg er der og skal hente en teske i køkkenet! Termokanden havde hun med sidst vi mødtes med ungerne på en legeplads, hun havde kaffe i den og tog den med hjem igen. Mit termokrus så jeg ligge ude i indkørslen en dag jeg var der, min fine Poul Pava krus vi snappede sammen idag og jeg spurgte hvornår jeg kunne få mine ting igen, hun skrev jeg bare kunne hente det! Så skrev jeg at så måtte hun jo finde tingene frem og ikke lade mit krus ligge ude og ikke blande bestikket med hendes i skuffen! Jeg ved ikke om jeg er skør men hun mente det var noget værre pjat og jeg da bare kunne hente det! Skrev bare til hende om ikke hun også gerne ville have man afleverede tilbage når man havde lånt noget og ikke bare tog i brug i husholdningen indtil den man har lånt det af kommer og henter det?!?! Hvad havde i gjort? Har slet ikke lyst til at få det tilbage nu 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2016

Diosa85

Mullesmith skriver:

Hej Hej alle

jeg står i sådan en irriterende situation med en veninde der i december lånte et fuld sæt bestik til 6 pers. Fordi hun skulle holde julefrokost Og igen i marts lånte hun en termokande og et termokrus, fordi hun ikke ville investere i det selv og hun skulle på udflugt. Hun har intet nævnt siden om at aflevere tilbage og opdager at bestikket nu ligger i hendes skuffe, med det andet bestik en dag jeg er der og skal hente en teske i køkkenet! Termokanden havde hun med sidst vi mødtes med ungerne på en legeplads, hun havde kaffe i den og tog den med hjem igen. Mit termokrus så jeg ligge ude i indkørslen en dag jeg var der, min fine Poul Pava krus vi snappede sammen idag og jeg spurgte hvornår jeg kunne få mine ting igen, hun skrev jeg bare kunne hente det! Så skrev jeg at så måtte hun jo finde tingene frem og ikke lade mit krus ligge ude og ikke blande bestikket med hendes i skuffen! Jeg ved ikke om jeg er skør men hun mente det var noget værre pjat og jeg da bare kunne hente det! Skrev bare til hende om ikke hun også gerne ville have man afleverede tilbage når man havde lånt noget og ikke bare tog i brug i husholdningen indtil den man har lånt det af kommer og henter det?!?! Hvad havde i gjort? Har slet ikke lyst til at få det tilbage nu 

Jeg havde hentet tingene og ladet være at låne hende noget som helst igen en anden gang. 

Samtidig er jeg også typen der ikke låner noget ud jeg ikke kan undvære. Men i dit tilfælde så bliver det en principsag og Kan udemærket forstå din irritation omkring det. 

Anmeld Citér

19. maj 2016

Kildebakken

Hun lyder temlig nedderen. Det er da den som låner ting, der selv afleverer det tilbage. Hvis jeg var dig ville jeg dog hente det og undlade at låne til hende igen.

Anmeld Citér

19. maj 2016

Mullesmith

Diosa85 skriver:

Jeg havde hentet tingene og ladet være at låne hende noget som helst igen en anden gang. 

Samtidig er jeg også typen der ikke låner noget ud jeg ikke kan undvære. Men i dit tilfælde så bliver det en principsag og Kan udemærket forstå din irritation omkring det. 

Ja jeg låner hende nok heller ikke noget igen! Det er også mere hendes svar på at jeg spørger om jeg kan få mine ting igen "ja du kan bare hente det"!! Havde det været omvendt havde jeg uden tvivl sagt "ja selvfølgelig, hvornår er du hjemme så kommer jeg lige med det og iøvrigt tak for lån" 

Anmeld Citér

19. maj 2016

EAF

Jeg ville som låner passe væsentligt bedre på de ting jeg har lånt end som beskrevet. Det syntes jeg godt nok er frækt! Her menes nok mest med hensyn til koppen. 

Og skulle jeg låne noget, så ville jeg hvis jeg var færdig med at bruge det aflevere det tilbage i rengjort tilstand næste gang jeg så vedkommende. 

Anmeld Citér

19. maj 2016

Mullesmith

Kildebakken skriver:

Hun lyder temlig nedderen. Det er da den som låner ting, der selv afleverer det tilbage. Hvis jeg var dig ville jeg dog hente det og undlade at låne til hende igen.

Ja jeg er også af den opfattelse at det er den der låner der aflevere tilbage og man tager ikke bare tingene i brug udover lige det tidspunkt man skulle låne dem på! jeg tænker sådan "nu har hun "slidt" på mine ting så længe at jeg nærmest ikke gider have det tilbage  

Anmeld Citér

19. maj 2016

Mullesmith

EAF skriver:

Jeg ville som låner passe væsentligt bedre på de ting jeg har lånt end som beskrevet. Det syntes jeg godt nok er frækt! Her menes nok mest med hensyn til koppen. 

Og skulle jeg låne noget, så ville jeg hvis jeg var færdig med at bruge det aflevere det tilbage i rengjort tilstand næste gang jeg så vedkommende. 

Ja det er også sådan jeg gør hvis jeg har lånt noget, er også lidt ked af den måde hun reagere på, da jeg fortæller hende at jeg ikke bryder mig om mit krus ligger uden for, hun skrev "slap da af, det var en dag"  en dag for meget i mit univers! Hun kunne bare sige ja det er jeg ked af havde glemt den eller et eller andet, så var det da til dels tilgivet.

Anmeld Citér

19. maj 2016

Diosa85

Mullesmith skriver:

Ja jeg låner hende nok heller ikke noget igen! Det er også mere hendes svar på at jeg spørger om jeg kan få mine ting igen "ja du kan bare hente det"!! Havde det været omvendt havde jeg uden tvivl sagt "ja selvfølgelig, hvornår er du hjemme så kommer jeg lige med det og iøvrigt tak for lån" 

Enig. Det er da en utrolig flabet måde at svare på. Kan være hun bare er blevet flov over at "blive opdaget" hvis man kan sige det sådan og derfor reagerer på den måde. Hun havde sikkert håbet på at du havde glemt alt om det

Anmeld Citér

19. maj 2016

Mullesmith

Diosa85 skriver:

Enig. Det er da en utrolig flabet måde at svare på. Kan være hun bare er blevet flov over at "blive opdaget" hvis man kan sige det sådan og derfor reagerer på den måde. Hun havde sikkert håbet på at du havde glemt alt om det

Ja det er da så flabet! Ja jeg tror også bare jeg glemmer det og så låner jeg hende ikke noget igen. 

Anmeld Citér

19. maj 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Altså, jeg skal på ingen måde forsvare din veninde, og det er ikke ok at lade lånte ting flyde i indkørslen. Jeg tror dog, meget afhænger af, hvor tætte, man er som veninder og hvilke ting, der er tale om. Mine bedste veninder og jeg kunne sagtens låne bestik, skåle, bøger etc. til hinanden og lade dem indgå i lånerens husholdning eller stå på hendes reol i lang tid, hvis det ikke tydeligt blev sagt, at "Jeg skal bruge det igen snart/Jeg er meget øm over det". Og fandt jeg mit bestik i min venindes skuffe, ville jeg da bare tage det og sige "Nu kommer det hjem til mig igen" i stedet for at afvente en "officiel" tilbagelevering. 

Måske er det bare os - og det er selvfølgelig på den måde, fordi vi ved med hinanden, at sådan fungerer det fint for alle. Jeg tror, jeg har to-tre skåle, et komplet sæt skitøj og lidt af hvert iøvrigt herhjemme, som tilhører mine veninder - og når A så skal bruge sin skål, siger hun til, og der kan snildt gå et halvt år eller længere. Er det derimod mit fine musselmalede, jeg låner ud, siger jeg med det samme, at jeg skal have det igen snarest. 

Jeg tænker, det gælder om at melde klart ud fra start og så iøvrigt da bare tage sine ting med sig, når man er forbi. Din veninde er nok mere den afslappede "kollektivtype" som mine veninder og mig, og så må du træde i karakter og sige, hvad du forventer - hvilket du absolut er i din gode ret til. Og så stoppe med at låne hende ting fremover. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.