lineog4 skriver:
Jeg må godt vende fortrolige informationer med mine kollegaer for faglig opsparing. Da vi alle sammen er omfattet af tavshedspligten også for elever vi ikke har.
Ja man må gøre det for faglig sparring, men så må man ikke videregive personfølsomme oplysninger! Jeg må også gerne snakke med mine kolleger om mine borgere hvis jeg har brug for faglig sparring, men må først udlevere med navn hvis det har relevans for mine kollegaer at vide hvilken borger det handler om.. Altså i det tilfælde at de også skal ud til pågældende borger og kommer til at stå i samme problemstilling som jeg har befundet mig i..
Til ts! Uanset hvordan denne vendes og drejes er tavshedspligten brudt både fra den du har fortalt det til, og fra den som har sagt det videre til dit barn! Jeg ville omgående gå til leder af institutionen, og hvis lederen fralægger sig ansvaret, så ville jeg gå videre til ansvarshavende ved kommunen så de er OBS på at der er en brist i pågældende institution så ikke det sker igen!
Når man arbejder med mennesker og børn som nogen af os gør, så skriver man altså under på at det er direkte strafbart at give oplysninger videre hvis ikke det har relevans for arbejdet med den det omhandler!
Anmeld
Citér