At have en kæreste som har et barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
mpr skriver:

Der står da ikke noget om at han var utro? De gik tilfældigvis bare fra deres partner på cirka samme tid?

Hun mødte en gift mand. Du har ret - de indledte ikke nødvendigvis et forhold straks, de mødtes. Men hun var inde i billedet på en eller anden måde, og ekskonen ved i hvert fald ikke, at de kendte hinanden, da han forlod hende. Derimod har han ventet et års tid med at omtale en "ny" kæreste. Det er uærligt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Det får altså godt nok mine alarmklokker til at ringe når han gemmer dig sådan væk. - Min eks gemte mig for hans familie. Vi var sammen i 10 mdr, han mødte min familie og var med til min fødselsdag. Da vi kom til hans fødselsdag blev jeg ikke inviteret, og mødte generelt aldrig hans familie. Det var underligt at stå i som kæreste, men jeg troede et eller andet sted bare at det handlede om at han skulle samle mod til at præsentere mig for hand forældre. - Jeg var 17 år yngre end ham nemlig, og han havde været super nervøs da han mødte min familie første gang. 
Han slog så op med mig ud af det blå via en sms, og jeg har så senere fundet ud af at han åbenbart har haft gang i flere unge piger på en gang, og "mistet interessen" da det begyndte at blive for seriøst mellem os. 

Hvis jeg var dig så ville jeg tage en alvorlig snak med din kæreste. Hvorfor skal alle spor af din eksistens slettes hver gang ekskonen henter/afleverer barnet? Er han flov over dig? Håber han i virkeligheden på at finde sammen med eksen igen? 

- Det kan godt være at du ikke har de mistanker, men hvis du stiller de spørgsmål kan vise ham hvilke tanker hans opførsel kan sætte i gang, og hvilken ubehagelig situation det er for dig. Måske han så har nemmere ved at åbne op og finde sine nosser så ekskonen kan finde ud af hvordan det egentlig står til.

Anmeld Citér

14. maj 2016

Abracadabra

Umiddelbart har jeg (på dine vegne) lyst til, at du skal gøre det kække: tagge ham som kæreste på Facebook, sætte et billede op af jer to på køleskabet, hænge din badekåbe i hans badeværelse, lægge din lipgloss på hans køkkenbord og stille dine sko i gangen - og i så overvældende mængde, at han ikke kan nå at rydde det hele væk. Det er dog nok en meget dårlig løsning. 

Den gode løsning er, at I taler sammen og lægger konkrete planer: hvornår skal du opsige din lejlighed mm. 

Så er du nødt til at være ærlig overfor dig selv: hvad vil du egentlig gerne selv, vil du have børn fx? Hvor langt ude i fremtiden? 

Han lyder som en vatnisse, samtidig har han også meget på spil. Han vil gerne passe på sit barn, hvilket er beundringsværdigt. Spørgsmålet er, om han også gerne vil lave en ny familie med dig? 

Anmeld Citér

14. maj 2016

Sandbjerg

Profilbillede for Sandbjerg

Tak for alle jeres svar. Opklarende, så var ingen af os utro. Men vi fandt sammen lige efter at vi begge var blevet singler. 

Jeg talte med ham om det i går. Han vidste ikke, at det betød noget for mig at han pakkede mine ting væk. Det ved han nu. På trods af jeres kommentarer så tvivler jeg ikke på hans engagement. Men jeg har sagt til ham, at han ikke kan gøre både mig og sin eks glad. Har foreslået ham forskellige løsninger til at få cuttet båndet til hende og det tænker han nu over og vender tilbage med. Planen er at vi flytter sammen i slutningen af dette år/starten af næste og det er han helt enig i.

Må jeg hører andres forløb som ligner mit? Hvornår mødte I en ny kærestes barn/børn? Og hvordan? Og hvornår fik deres eks det afvide? Hvor længe havde de været fra hinanden?

Tak for jeres svar.

Anmeld Citér

14. maj 2016

Vivienne

Mor og meget mere skriver:

Jeg synes nu slet ikke, ekskonen får lov at styre ham - hun aner jo ikke, at han har været utro til at begynde med, at der stod en anden i kulissen, da han forlod hende, og at den selvsamme kvinde er den, han nu har omtalt for hende som en "ny" kæreste. Det er hans konfliktskyhed og løgne, der styrer ham, og det er de to kvinder, det på hver sin måde går ud over. 

"Her har han aftalt med sin ekskone at han skal forelægge hende en plan for hvordan et sådant møde skal spænde af."

Og hun styrer ham ikke?

Anmeld Citér

14. maj 2016

rytteriet

Mine alarmklokker ringer også. Tror sgu ikke han sådan rigtig vil dig, sorry...

Anmeld Citér

14. maj 2016

Anonym

Jeg giver de andre ret. Det fik også mine alarmklokker til at ringe da jeg læste det og spurgte min kæreste hvad han synes om det din kæreste har gjort. Og han sagde (uden jeg fortalte hvad andre har svaret og hvad jeg selv tænkte om det) og han sagde som det første at det virkede som om han prøver at komme over sin eks kone og måske egentlig ikke rigtig er klar til at komme videre endnu. Jeg ville også passe på hvis jeg var dig :-) Kram

Anmeld Citér

14. maj 2016

Mama-M28

Sandbjerg skriver:

Hej,

Jeg har læst på baby.dk igennem de seneste par år og synes det er interessant at høre om alle jeres glæder, udfordringer og op og ned ture. Og nu er jeg selv kommet i en situation hvor jeg har svært ved at finde mit ståsted. 

Jeg er 29 år og har ingen børn. For 1,5 år siden gik jeg fra min kæreste igennem 8 år. Nogenlunde samtidig mødte jeg en gift mand. Han flyttede fra sin kone 14 dage efter at jeg gik fra min kæreste og siden da har vi været sammen. Han har et barn på 3 år med sin ekskone og de deler nu barnet i mellem sig i en 9-5 ordning.

Igennem hele forløbet med at flytte fra sin kone er han gået meget langsomt frem. Han flyttede for 1,5 år siden. Der skulle gå 6 måneder fra han flyttede til han fortalte hende at han faktisk mente det og de underskrev skilsmissepapir. Ind til da, havde hun regnet med at han kom hjem igen når han havde fået lidt luft, uanende at han var forelsket i mig. Han havde ikke fået kommunikeret ordentligt, at det var alvor, fordi han ville skåne hendes følelser. 

Det har været vanskeligt at stå på sidelinjen og være med i en skilsmisse, men jeg har støttet ham og hjulpet ham alt hvad jeg kunne. Ind i mellem har jeg fået for meget og udtrykt mig i frustration eller at jeg var ked af det. 

Hans ekskone har aldrig fået noget af vide om mig og jeg har aldrig mødt hans datter. Det begyndte at genere mig for 4-5 måneder siden, fordi jeg egentlig følte at vi var hemmelige over for hende og undrede mig over hvorfor hun ikke kunne få det afvide. Hans undskyldning/forklaring har været, at hun ikke har været klar. For 2 måneder siden ender han (under en smule pres fra mig) at fortælle hende at han har fået en kæreste. Hun bliver enormt sur, føler sig svigtet, siger at hun ikke forstår hans prioriteringer, at hun ikke vil se ham osv osv. Efter et par uger køler hun ned og jeg er egentlig glad for at hun nu endelig kender til mig. 

Og nu er vi så ved i dag og jeg er sgu en smule frustreret. For hver gang hans eks-kone skal hjem til ham og aflevere deres barn, så bliver alle min ting pakket væk og der er absolut ingen tegn på at jeg eksisterer i hans liv. Jeg kan på den ene side godt forstå ham, fordi han på den måde undgår en konfrontation og potentiel dårlig stemning. Men på den anden side, kan jeg også mærke at jeg bliver rigtig ked af det og at jeg trækker mig fra ham fordi jeg føler, at han ikke står ved at han har mig. Samtidig har vi også været sammen i 1,5 år nu og vi egentlig begge ønsker at flytte sammen inden for en overskuelig fremtid. Men det kræver, at jeg møder hans barn og lærer det at kende. Her har han aftalt med sin ekskone at han skal forelægge hende en plan for hvordan et sådant møde skal spænde af. Det rykker han slet ikke på og jeg tror sagtens der kunne gå et halvt år mere uden at han rykker på det.

Samtidig har jeg det sgu svært med, at der er en kvinde som han skal stå til rådighed for 24/7 resten af vores liv. Han er en enormt sød og hensynsfuld mand og tænker meget på alle andre end sig selv og derfor gør han også mange ting for sin ekskone (og mig selvfølgelig) og tænker meget på, hvordan hun vil reagere, at hun kan følge med følelsesmæssigt og at hun er glad. Og jeg synes at det begynder at stå en smule i vejen for, at mig og ham kan bygge en fremtid sammen med fælles hjem, børn osv. Han udtrykker meget ofte at han ønsker alt dette med mig, vi er sammen hver dag når han ikke har sit barn og han er meget eksplicit omkring sine følelser for mig. Så jeg er ikke i tvivl om hans engagement i mit og at han ønsker en fælles fremtid. Men jeg synes hans fortid spænder ben for os. 

Jeg har sagt det til ham og han prøver at gøre både mig, sit barn og sin eks glad og der er naturligvis en interessekonflikt der, da han eks ikke ønsker mig i billedet og jeg ønsker mig endnu mere i billedet. 

Jeg kunne godt bruge nogle input på mit situation. Jeg har ingen i min omgangskreds som er sammen med en mand med et barn, jeg kommer selv fra forældre, søskende, moster og onkler som alle er sammen med den som de har fået børn med, så min indsigt i hvordan det fungerer, hvor hurtigt det går mv. er meget lille.

Hvad tænker I om alt det jeg skriver her? 

Mvh

Sandbjerg

Jeg læser ikke, ud fra det du skriver, at din kæreste ikke har de følelser for dig, som han siger. Det tror jeg han har. 

Jeg læser, at vi har at gøre med en mand, der forsøger det bedste han kan, for at gøre alle glade og dermed bevare en vis fred. 

Det er bare ikke i orden for dig. Synes bestemt du skal tage en ordentlig snak med ham- simpelthen stille ham stolen for døren. Hvis det er dig han vil, skal han godt nok have lavet om på sin tankegang og sin måde at agere på. Du skal på ingen måde finde dig i, at være usynlig længere. 

Håber det ordner sig for jer- ellers er du bedre tjent uden ham. Det er ikke i orden at ekskonen skal fylde i jeres forhold- børn indblandet eller ej. 

Kram til dig. 

Anmeld Citér

16. maj 2016

Anonym

Min historie er lidt som din.... 

Min x og jeg gik fra hinanden i januar og min kæreste og hans x gik fra hinanden i start februar.. 

Min kæreste og jeg blev kærester i slut februar..... (Længere historie)

min kæreste har en datter på 2 år. Og hende mødte jeg ca 2-3 uger efter vi fandt sammen. 

1,5 månede efter jeg flyttede jeg ind i hans hus. Og vi har nu boet sammen i 1,5 år... 

Hans Eks kan ikke fordrage mig (grundet hun jo selvfølgelig føler jeg har ødelagt hendes kerne familie) men vi kan dog godt snakke sammen og kommunikere sammen... 

Og deltage i barnets arrangementer i børnehaven osv sammen med faren. :-) 

min kæreste og jeg henter og bringer altid barnet sammen.  Og når mor til barnet henter hos os, så står far og jeg altid i døren sammen. 

Vi har 6/8 ordning. 

Anmeld Citér

17. maj 2016

Sandbjerg

Profilbillede for Sandbjerg

Tak for alle jeres svar. 

Jeg har talt rigtig meget med ham om det hele i disse dage og jeg tror, at budskabet er ved at trænge ind hos ham og han har derfor tænkt sig at informere hende om, at hans datter og jeg bliver introduceret for hinanden i den kommende uge.

Det har været en ret hektisk weekend hvor vi har fået slebet en del kanter. Alt fra, at han aflevere datteren efter endt samvær og i den forbindelse bliver inviteret med til eks-konens familiefødselsdag (far, fætter mv) som hun skal holde samme dag. Han informere hende om, at han har andre planer (være sammen med mig, men det siger han ikke til hende) og smutter derfra. Dette fortæller han mig og jeg siger, at jeg ville blive ked af hvis jeg senere på dagen havde modtaget en sms om at han havde været til fødselsdag hos hende. For hvis han ikke havde haft planer, så mente han godt at han kunne og ville deltage. Her fik jeg fortalt ham, at jeg ikke kunne se grunden til hvorfor han skulle sidde med til en fødselsdag hos sin eks. Han mente ikke, at man valgte det ene (min familie) fra, ved også at vælge eksens familie til. Det ved han nu. 
Ud over dette, har hans eks også præsteret at 1) ringe lørdag kl. 21 hvor min kæreste og jeg sidder på restaurant og hygger os, bare for at hyggesludre og 2) ringe 2 gange lige efter hinanden, mens min kæreste og jeg er i biografen, så han er nødt til at gå ud af biografen for at høre hvad der er galt. Hun ville så bare spørge om han ville have et gavekort som udløb samme dag.

Han mener, at hun tester ham og derfor skal hendes opkald og invitationer nok stilne af stille og roligt. Jeg mener, at han er nødt til at sige fra over for hende. Her er vi ikke kommet frem til noget endnu.

Jeg kan til dels godt forstå, at mange af jer stiller spørgsmålstegn ved hans engagement i mig. Men jeg er 100% sikker på, at hans adfærd over for sin eks på ingen måde bunder i, at han holder en dør åben for hende. Og jeg er 100% sikker på, at han vil mig. Han har været enormt ked af det, grædt og været trist i denne weekend fordi han så gerne vil løse alting og gøre mig glad, men han synes det er svært at navigere i.

Jeg kan godt se, at i forhold til den anonyme besvarelse så går det enormt langsomt for det er da gået hurtigt med at flytte ind, møde børn osv.

Er der andre der har historier og tempoet i deres forhold til en mand med børn/barn?

Mvh

Sarah 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.