Så rystet over sundhedspersonale!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2016

LBK

MyLove E skriver:

Vi var i aften i bowlinghallen og fejre fødselsdag for min mand og søn. 

Et andet sted i hallen sidder et plejecentre med en masse beboerne som har forskellige handicap. Jeg står så og tager salat sammen med min søn, ud af øjnkrogen ser jeg så en mand styrte lige ud over 2 trappetrin i sin el-kørestol. Jeg giver bare tallerken til min søn og siger gå ind til de andre, og løber så ned til manden. 

Der kommer et par stykker hen og vi bliver hurtigt enig om at der skal ringes 112. Så det gør personalet i bowlinghallen så. Min mand har nu også set hvad der er sket og kommer også og hjælper til, en anden gæst kommer med en Falck kasse.

Manden har en kæmpe dyb flænge i hovedet og ham bløder fra næsen og den side af hovedet som ligger ned mod gulvet. 

Min mand og jeg sidder på gulvet og får ham til ro og tørre blodet af ham. Der sidder en mand mere ved hos. Han er en hjælper/assistent fra stedet de kommer fra. Men han gør ingenting han er der bare. Det er mig og min mand som snakker med ham og holder kontakt med ham. 

I baggrunden stod resten af personalet, og diskuterede om hvem som nu skulle tage med ham, for de var der jo faktisk ikke rigtig nogen som gad, de havde jo fri nu!!!! 

Det er min mand og jeg og har hele overblikket og hele tiden har kontakt til manden.

Da ambulancen køre siger Falck pænt tak for hjælpen og det samme gør bowlinghallen, som faktisk siger at vi kun skal betale for drikkevare, mad og bowling giver de (vi var 6 personer ) Personalet fra plejecentre sagde ingenting til os!

Jeg kan ikke komme mig over hvor ligeglad de var!!! Er bare sur! 

Ved ikke om i kan forstå noget af det her. Men jeg skulle bare lige af med min gale

Jeg forstår udemærket hvad du mener. Jeg er selv sygeplejerske. 

Da du var "først" på stedet ville jeg aldrig have blandet mig i din førstehjælp. Jeg ville havde tilbudt min hjælp men aldrig blandet mig.

MEN at de er så ligeglade efterfølgende og ikke vil tage med manden på sygehuset det gør sku ondt i mit omsorgshjerte

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Det er ikke i orden! De burde have trådt mere til - og jeg forstår din reaktion fuldt ud. Dog synes jeg, at det er vildt med et læserbrev, men det er vist nok bare mig. 

Synes bare man skulle henvende sig til lederen, og tage snakken der - og så hvis de var ligeglade så kunne man gøre det yderligere. Jeg synes, vi idag har en tendens til at brokke sig en del offentligt (fx. På fb) men ja delte meninger. Done is done!

Til slut vil jeg sige, at jeg synes, det er super fedt at I hjalp, nu hvor personalet ikke rigtigt trådte til...

Anmeld Citér

15. maj 2016

MyLove E

LBK skriver:

Jeg forstår udemærket hvad du mener. Jeg er selv sygeplejerske. 

Da du var "først" på stedet ville jeg aldrig have blandet mig i din førstehjælp. Jeg ville havde tilbudt min hjælp men aldrig blandet mig.

MEN at de er så ligeglade efterfølgende og ikke vil tage med manden på sygehuset det gør sku ondt i mit omsorgshjerte

Det er også fint de ikke overtager. Men det ville ha været på sin plads at de havde hjulpet med oplysninger om manden. Når han var handicappede kunne det jo være rart at vide hvad han kunne så jeg vidste for galt han var kommet til skade. 

Anmeld Citér

15. maj 2016

LBK

MyLove E skriver:

Det er også fint de ikke overtager. Men det ville ha været på sin plads at de havde hjulpet med oplysninger om manden. Når han var handicappede kunne det jo være rart at vide hvad han kunne så jeg vidste for galt han var kommet til skade. 

Giver dig fuldstændig ret.... 

Anmeld Citér

15. maj 2016

MyLove E

Saphiira skriver:

Det er ikke i orden! De burde have trådt mere til - og jeg forstår din reaktion fuldt ud. Dog synes jeg, at det er vildt med et læserbrev, men det er vist nok bare mig. 

Synes bare man skulle henvende sig til lederen, og tage snakken der - og så hvis de var ligeglade så kunne man gøre det yderligere. Jeg synes, vi idag har en tendens til at brokke sig en del offentligt (fx. På fb) men ja delte meninger. Done is done!

Til slut vil jeg sige, at jeg synes, det er super fedt at I hjalp, nu hvor personalet ikke rigtigt trådte til...

Jeg er enig med de i dag der er for meget "klageri" offentlig. Men blev bare så forarget at jeg måtte reagerer.  

Anmeld Citér

15. maj 2016

Kay

Enirt skriver:

Det er ikke helt korrekt at Pga - nu kaldet PA'er elller PAU'er ikke får førstehjælpskursus, det fik vi da jeg tog uddannelsen fra 2009-2011 og jeg skal også til at have det på mit nuværende studie som er pædagoguddannelsen.

Bare lige til info 

Bare lige til info... Som jeg skrev i tråden da en anden så venligt forsøgte at rette mig... Nogle seminarer vælger at lade det være en del af uddannelsen men i følge loven der bestemmer hvilke fag pædagoger og pædagogiske asistenter SKAL havde står der intet om førstehjælp... så anse dig selv og dine medstuderende for meget heldige at i får det vi er mange på andre seminarier der har kæmpet for at få som en del af undervisningen og forgæves prøvede at få implementeret i "den nye" og "den nye nye" uddannelse.... er rimelig inde i tingene da jeg selv sad som formand i dsr  og fortsat følger med på sidelinjen 

Anmeld Citér

18. maj 2016

Enirt

Kay skriver:

Bare lige til info... Som jeg skrev i tråden da en anden så venligt forsøgte at rette mig... Nogle seminarer vælger at lade det være en del af uddannelsen men i følge loven der bestemmer hvilke fag pædagoger og pædagogiske asistenter SKAL havde står der intet om førstehjælp... så anse dig selv og dine medstuderende for meget heldige at i får det vi er mange på andre seminarier der har kæmpet for at få som en del af undervisningen og forgæves prøvede at få implementeret i "den nye" og "den nye nye" uddannelse.... er rimelig inde i tingene da jeg selv sad som formand i dsr  og fortsat følger med på sidelinjen 

Hej igen

Så godt de andre kommentarer efter jeg havde skrevet mit indlæg. Kan så konstatere at jeg er heldig, alle de uddannelser jeg har været på kosmetikker, frisør, PAU og pædagog har haft/skal jeg have førstehjælp.

Men er da enig med dig i at det er for dårligt at det ikke er en fast ting som alle på uddannelser med der arbejder med mennesker skal igennem.

Anmeld Citér

31. maj 2016

karivinc

Er der en update på situationen?

Anmeld Citér

31. maj 2016

MyLove E

karivinc skriver:

Er der en update på situationen?

Hej. Der er ikke sket så meget, der var et par artikler mere. Så alle har fået sagt noget i sagen. 

Personalet mener selvfølgelig ikke de har gjort noget forkert. 

http://www.skivefolkeblad.dk/article/20160519/LOKALT/160519902

http://www.skivefolkeblad.dk/article/20160516/LOKALT/160519946

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.