Så rystet over sundhedspersonale!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2016

MyLove E

migxher skriver:

Ej okay. Wow. Forhåbentlig finder de et andet sted til ham. Stakkels mand.

Det håber jeg også! Det var det vildeste styrt jeg længe har set!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84

Var de 1 til 1 Afsted med hver borger??  

Hvorfor harplejepersonalet den 100 procents opsynspligt og ik i samråd med de pårørende. Det undre mig altid. 

Det er uprofessionelt at diskutere om hvem der skulle tage med. En skal jo. Hvis ik en pårørende kunne gøre det. 

Derudovesyntes jeg det var fedt i trådte til. At i fik kontakten, derfor de måske lod jer blive ved. For ik at forvirre og forstyrre. At skrive et læserbrev burde absolut kun ske hvis stedets leder ik tager hændelsen til efterretning. 

Anmeld Citér

13. maj 2016

Kay

MyLove E skriver:

Det samme sagde min mor også lige. Men det er jo ingen undskyldning. Det er jo deres job og det de er uddannet til! 

Synes der så pinligt for dem at fremme skal komme og gøre deres job! 

P.s skælder altså dig ikke ud

Ja både og... jeg kan blandt fortælle at pædagoger og pga'er ikke får førstehjælps kursus og det er ikke lovpligtige at bostederne skal give deres medarbejdere førstehjælps kursus... hvilket er dybt forkasteligt når der arbejdes med mennesker! 

Ikke at det skal kunne forklare det for selvfølgelig er det ikke passende at de bare ser til... og slet ikke diskutere hvem der gidder tage med 

Anmeld Citér

13. maj 2016

Isabella_mor

MyLove E skriver:

Vi var i aften i bowlinghallen og fejre fødselsdag for min mand og søn. 

Et andet sted i hallen sidder et plejecentre med en masse beboerne som har forskellige handicap. Jeg står så og tager salat sammen med min søn, ud af øjnkrogen ser jeg så en mand styrte lige ud over 2 trappetrin i sin el-kørestol. Jeg giver bare tallerken til min søn og siger gå ind til de andre, og løber så ned til manden. 

Der kommer et par stykker hen og vi bliver hurtigt enig om at der skal ringes 112. Så det gør personalet i bowlinghallen så. Min mand har nu også set hvad der er sket og kommer også og hjælper til, en anden gæst kommer med en Falck kasse.

Manden har en kæmpe dyb flænge i hovedet og ham bløder fra næsen og den side af hovedet som ligger ned mod gulvet. 

Min mand og jeg sidder på gulvet og får ham til ro og tørre blodet af ham. Der sidder en mand mere ved hos. Han er en hjælper/assistent fra stedet de kommer fra. Men han gør ingenting han er der bare. Det er mig og min mand som snakker med ham og holder kontakt med ham. 

I baggrunden stod resten af personalet, og diskuterede om hvem som nu skulle tage med ham, for de var der jo faktisk ikke rigtig nogen som gad, de havde jo fri nu!!!! 

Det er min mand og jeg og har hele overblikket og hele tiden har kontakt til manden.

Da ambulancen køre siger Falck pænt tak for hjælpen og det samme gør bowlinghallen, som faktisk siger at vi kun skal betale for drikkevare, mad og bowling giver de (vi var 6 personer ) Personalet fra plejecentre sagde ingenting til os!

Jeg kan ikke komme mig over hvor ligeglad de var!!! Er bare sur! 

Ved ikke om i kan forstå noget af det her. Men jeg skulle bare lige af med min gale

Ej det er fanme heller ikke i orden. Godt I var der i det mindste. 

Anmeld Citér

13. maj 2016

MyLove E

årgang84 skriver:

Var de 1 til 1 Afsted med hver borger??  

Hvorfor harplejepersonalet den 100 procents opsynspligt og ik i samråd med de pårørende. Det undre mig altid. 

Det er uprofessionelt at diskutere om hvem der skulle tage med. En skal jo. Hvis ik en pårørende kunne gøre det. 

Derudovesyntes jeg det var fedt i trådte til. At i fik kontakten, derfor de måske lod jer blive ved. For ik at forvirre og forstyrre. At skrive et læserbrev burde absolut kun ske hvis stedets leder ik tager hændelsen til efterretning. 

Det er sendt til begge parter. 

Nej de var ikke en til en. Men de tog sig ikke af de andre beboere i mens.

Jeg synes jo bestemt at de burde ha taget over lige med det samme. Eller bare ha spurgt om en af ville blive så de også kunne ha nogen ved resten af beboerne. Men dette var jo ikke tilfældet! 

Anmeld Citér

13. maj 2016

MyLove E

Kay skriver:

Ja både og... jeg kan blandt fortælle at pædagoger og pga'er ikke får førstehjælps kursus og det er ikke lovpligtige at bostederne skal give deres medarbejdere førstehjælps kursus... hvilket er dybt forkasteligt når der arbejdes med mennesker! 

Ikke at det skal kunne forklare det for selvfølgelig er det ikke passende at de bare ser til... og slet ikke diskutere hvem der gidder tage med 

Der var ikke det vilde brug for første hjælp. Der skulle beroliges og tørres blod af. Det ved jeg er en del af deres uddannelse 

Det værste var også at de diskutere om hvem der skulle med eller om der overhovedet skulle nogen med. Jeg var lige ved at sige jamen så må jeg jo gøre det!! 

Jeg er ikke helt sikker på der var taget nogen med hvis ikke hans kone var kommet

Anmeld Citér

13. maj 2016

Kay

MyLove E skriver:

Der var ikke det vilde brug for første hjælp. Der skulle beroliges og tørres blod af. Det ved jeg er en del af deres uddannelse 

Det værste var også at de diskutere om hvem der skulle med eller om der overhovedet skulle nogen med. Jeg var lige ved at sige jamen så må jeg jo gøre det!! 

Jeg er ikke helt sikker på der var taget nogen med hvis ikke hans kone var kommet

Det er bestemt ikke i orden! Men desværre hverdag nogle steder... hvor borgerne er så svage at de ikke selv kan sige fra overfor den behandling...  

Anmeld Citér

13. maj 2016

MorDk

Jeg er selv uddannet sosu.ass. JEG bliver rigtig ked af at høre om den opførsel. ØV med ØV på! God at dig og din mad var der til at hjælpe og berolige ham og pårørende. Godt gået!

Anmeld Citér

13. maj 2016

MyLove E

MorDk skriver:

Jeg er selv uddannet sosu.ass. JEG bliver rigtig ked af at høre om den opførsel. ØV med ØV på! God at dig og din mad var der til at hjælpe og berolige ham og pårørende. Godt gået!

Jeg blev også selv meget ked af det. Jeg ved at jeg inden for få år skal sende mine bedsteforældre af sted på plejehjem. Ville blive så ked af hvis de kunne risikere at komme der ud!

Anmeld Citér

13. maj 2016

LG1986

Jeg er uddannet SSH og er dybt rystet over personalets måde at reagere på 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.