Hvad ville du gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2016

Mortilah

Jeg ville sende hende afsted med mormor. Min var også som godt nok tre årig afsted en uge med mormor og morfar pga min eksamen. Det gik rigtig godt! Håber min datter også får rejser med mormor/morfar. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2016

Carina:-)

Jeg ville ikke kunne undvære mit barn så længe og synes  fordi hun skal være en uge ved far lige efter at det er synd for hende hvis hun skal undvære dig i 2 uger .

Anmeld Citér

12. maj 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
anjo01 skriver:

Super ærgerligt at dine eksamener ligger i det tidsrum i har bestilt ferie, men uanset hvor dejlig en ferie er, er den ikke et ekstra år på skolebænken værd. Derudover ville jeg ikke sende et lille barn på ferie så langt væk uden en forældre. Det er rigtig lang tid, og der er ikke mulighed for at din datter kan komme hjem til dig hvis hun er ulykkelig. Har du tjekket om din indboforsikring dækker? Jeg har en rejseforsikring under min indboforsikring. Hvis ikke, så vil jeg vælge st se på det som det, det er; nemlig en dyr lærestreg. 

Det er min mor der har bestilt rejsen, og hende der har tjekket om vi evt kan få pengene tilbage så jeg ved ikke om forsikringen dækker. 

Men nej er helt enig, det er ikke det værd at tage et år ekstra i skolen. Min uddannelse er udskudt nok i kraft af at jeg er nødt til at tage næsten hele min hf om fordi jeg blev sygemeldt 3 mdr før jeg fik hue på...

Men det er nemlig også det jeg tænker, at det altså er rigtig, rigtig langt væk uden forældre. Hvis hun var 1-2 år ældre så kunne det jo nok godt gå, men synes det er lidt voldsomt når hun er så lille...

Anmeld Citér

12. maj 2016

MamaGulloev

God-mor skriver:

Øv en dum situation :-( Personligt kunne jeg ikke undvære min datter så længe (hun er også 2 år), og hun ville nok heller ikke nyde at være væk fra mig så længe. På den anden side så er det måske en fordel at du kan koncentrere dig om dine eksamner i ro og mag og præsterer rigtig godt, og så vidt jeg kan forstå er din mor en primær omsorgsperson for din datter også, mener i ses ret meget. Så på den måde kunne hun måske klare en uge. Ja jeg er også lidt i tvivl. 

Håber i finder en god løsning. 

Min mor er nemlig også primær omsorgsperson og har jo været rigtig meget indover lige siden fødslen.

Eksamnerne er ikke som sådan noget problem, det er skriftlige eksamner, så der er ikke så meget forberedelse. Det er bare ind, præstere og ud igen. Men puh synes det er svært.. Også fordi det så er 2 gange i løbet af en måned hun skal være væk i en uge af gangen... 

Anmeld Citér

12. maj 2016

snuskesmor

MummiT skriver:

Ja min mor og jeg har jo bestilt en billig rejse til Tyrkiet med afrejse d. 26/5. Jeg har så i dag fundet ud af at alle mine 3 skriftlige eksamener ligger lige præcis i den uge vi er af sted. De er først lagt op så vi kunne se dem i dag, men havde regnet med at de lå midt i juni (synes jeg oftest de gør). 

Rejsen kan IKKE refunderes/aflyses uden en lægeerklæring og det kan vi af gode grunde ikke få. Udebliver jeg fra eksamenerne skal jeg gå hele året om og har ikke mulighed for reeksamen (fair nok). 

Men nu ved jeg sgu ikke hvad jeg skal gøre! Min mor foreslog at min onkel eller min mormor (alt efter hvem der har tid/lyst) kunne tage med i stedet for mig, så de kunne hygge sig sammen med min datter. I og for sig også en fin idé, men jeg ved ærlig talt ikke hvor skide vild jeg er med tanken om at sende min næsten 2-årige afsted til tyrkiet en hel uge uden mig. Synes det er længe at være et fremmed sted uden mor (og længe for mig at undvære hende). Hun er rigtig tryg ved min mor, og overnatter hos hende 1 gang om ugen, stortset hver uge, men alligevel... 

Derudover så skal hun også hjem til far en hel uge fra d. 27/6. Synes godt nok det er meget med 2 uger væk på så kort tid.. Vi har ikke været fra hinanden mere end maks 3 overnatninger i streg, så en hel uge er sgu længe... 

Min mor kommer herhjem i aften hvor vi skal snakke om hvad vi lige gør. Jeg tænker at foreslå at hun og min onkel/mormor kan tage på ferie bare dem og så bliver jeg og min datter bare hjemme. Min datter er alligevel den mindste udgift (300 kr ud af 5000) og så går ferien ikke til spilde. 

Men hvad ville du gøre? Ville du sende din 2-årige afsted til en uge med sol og hygge og pool og forkælelse sammen med mormor + onkel/oldemor men uden mor? Eller ville du beholde hende hjemme og sende mormor +onkel/oldemor afsted uden barn?

Måske off topic, men er det sikkert at du ikke kan gå til reeksamen? På KU ville du blive tvangsopskrevet til reeksamen.

Anmeld Citér

12. maj 2016

MamaGulloev

TNBC skriver:

Jeg ville ikke selv sende min 2årige afsted, men kan du ikke se om der en billet til om fredagen? 

Det ville ikke hjælpe da eksamnerne ligger 27/5, 30/5 og 31/5. Og ferien er 26/5-2/6, desværre.

Anmeld Citér

12. maj 2016

MamaGulloev

snuskesmor skriver:

Måske off topic, men er det sikkert at du ikke kan gå til reeksamen? På KU ville du blive tvangsopskrevet til reeksamen.

På vuc kan man, så vidt jeg kan læse mig til på nettet, gå op til sygeeksamen hvis man har en lægeerklæring. Kommer man forsent eller udebilver kan man gå om eller dumpe. Der er nogle andre regler på universitetet hvor man kan komme til reeksamen.

Anmeld Citér

12. maj 2016

sne190810

Jeg ville sende hende afsted, når hun har så tæt et forhold til mormor som hun har. 

Anmeld Citér

12. maj 2016

Ena

Vi har lige været på ferie i et land, der minder lidt om Tyrkiet, hvor der overraskende nok var en del bedsteforældre med også små børn på de omkring to år. Jeg kunne ikke selv, men der virkede til at være normalt...

Anmeld Citér

12. maj 2016

God-mor

MummiT skriver:

Min mor er nemlig også primær omsorgsperson og har jo været rigtig meget indover lige siden fødslen.

Eksamnerne er ikke som sådan noget problem, det er skriftlige eksamner, så der er ikke så meget forberedelse. Det er bare ind, præstere og ud igen. Men puh synes det er svært.. Også fordi det så er 2 gange i løbet af en måned hun skal være væk i en uge af gangen... 

Du som mor kan kun vuderer om hun er klar til en uge med mormor alene. Når nu hun er primær omsorgsperson, så sidestiller jeg det lidt som var hun en "far", selvom jeg godt ved hun har en far. Men hvis hun ser mormor mere end hvad hun ser far, så ville jeg nok sende hende afsted, hvis du selv har det ok med det. Men den er virkelig svær. Specielt fordi hun så skal en uge til far også, lige der bliver det nok for længe væk fra dig. Måske kan du tale med hendes far så om en anden uge han kan have hende i, hvis han vil gå med til det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.