D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Ja min mor og jeg har jo bestilt en billig rejse til Tyrkiet med afrejse d. 26/5. Jeg har så i dag fundet ud af at alle mine 3 skriftlige eksamener ligger lige præcis i den uge vi er af sted. De er først lagt op så vi kunne se dem i dag, men havde regnet med at de lå midt i juni (synes jeg oftest de gør).
Rejsen kan IKKE refunderes/aflyses uden en lægeerklæring og det kan vi af gode grunde ikke få. Udebliver jeg fra eksamenerne skal jeg gå hele året om og har ikke mulighed for reeksamen (fair nok).
Men nu ved jeg sgu ikke hvad jeg skal gøre! Min mor foreslog at min onkel eller min mormor (alt efter hvem der har tid/lyst) kunne tage med i stedet for mig, så de kunne hygge sig sammen med min datter. I og for sig også en fin idé, men jeg ved ærlig talt ikke hvor skide vild jeg er med tanken om at sende min næsten 2-årige afsted til tyrkiet en hel uge uden mig. Synes det er længe at være et fremmed sted uden mor (og længe for mig at undvære hende). Hun er rigtig tryg ved min mor, og overnatter hos hende 1 gang om ugen, stortset hver uge, men alligevel...
Derudover så skal hun også hjem til far en hel uge fra d. 27/6. Synes godt nok det er meget med 2 uger væk på så kort tid.. Vi har ikke været fra hinanden mere end maks 3 overnatninger i streg, så en hel uge er sgu længe...
Min mor kommer herhjem i aften hvor vi skal snakke om hvad vi lige gør. Jeg tænker at foreslå at hun og min onkel/mormor kan tage på ferie bare dem og så bliver jeg og min datter bare hjemme. Min datter er alligevel den mindste udgift (300 kr ud af 5000) og så går ferien ikke til spilde.
Men hvad ville du gøre? Ville du sende din 2-årige afsted til en uge med sol og hygge og pool og forkælelse sammen med mormor + onkel/oldemor men uden mor? Eller ville du beholde hende hjemme og sende mormor +onkel/oldemor afsted uden barn?
Anmeld
Citér