Troede aldrig jeg skulle stå her. ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2016

Sedigfor

hesøth skriver:

Hvorfor skal kommunen blandes ind i det?

Prøv da den lokale avis og boligselskaberne......

Fordi de kan hjælpe med indskud til en ny lejlighed og hvad der ellers skulle være brug for. Min familie rådgiver sagde også jeg skulle kontante kommunen men gjorde jeg ikke. 

Til ts: det er så hårdt! Har ikke selv været der hvor du er helt præcis. Men smuttede fra min eks kæreste, uden lejlighed eller møbler faktisk. Dog viste vi begge godt her at det ikke vil holde for evigt. Stoooort kram til dig! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2016

Anonym

hesøth skriver:

Hvorfor skal kommunen blandes ind i det?

Prøv da den lokale avis og boligselskaberne......

Hvis du læser lidt længere oppe, så har en anden bruger givet råd om, at hun kan kontakte kommunen og sige hun er blevet smidt ud, og står med to børn. 

Tror det er derfor ts spørg om råd, til  at hvis hun flytter til en anden kommune, hvilken en af dem hun så skal kontakte. 

Den nuværende kommune eller den nye kommune

Anmeld Citér

10. maj 2016

nemisis

Profilbillede for nemisis

Altså skilsmisse er ikke grund til at kommunen skal ind og yde hjælp til bolig. Går man fra hinanden, skal man selv sørge for at finde et andet sted at bo, og nu lyder det jo ikke som om nogen er smidt på gaden her, men om at et par skal flytte fra hinanden.

jeg håber du finder et nyt sted hurtigt, og at du og dine børn kommer igennem denne svære periode med skindet på næsen. Det må være hårdt, når det kommer helt bag på dig. Stort kram herfra

Anmeld Citér

10. maj 2016

lineog4

Med to børn og to voksne der har fungeret sammen en del år, så tænker jeg vejen frem er samtale: tal om hvordan I skal skilles, hvordan I skal dele tingene, hvordan I skal finde er sted til den anden part (kunne jo også være dig der beholdt lejligheden/huset), hvordan I lever sammen til der er fundet et andet sted at bo osv. Der skal jo også tales samkvem og meget mere nu hvor I har børn. 

Egentlig overrasket over hvor hurtigt man råber: kommune. Ja vi har et sikkerhedsnet i DK heldigvis da, men det er netop et sikkerhedsnet man bruger i nødsituationer og ikke er man bruger bare fordi det er nemmere at hoppe ned en at kravle. Og en skilsmisse ligegyldigt hvor lortet det er, er ikke normalt en nødsituation. Det er derimod en situation hvor to voksne mennesker forhåbentlig sammen kan løse udfordringerne så den bliver lempelig for børnene. 

Og så lige et kæmpe kram ts, må være hårdt og du skal også have lov at græde øjnene ud og være dybt fortvivlet, men det meste af tiden er desværre at have fokus på løse udfordringer så det bliver en "lykkelig" skilsmisse for jeres børn 

Anmeld Citér

10. maj 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Med to børn og to voksne der har fungeret sammen en del år, så tænker jeg vejen frem er samtale: tal om hvordan I skal skilles, hvordan I skal dele tingene, hvordan I skal finde er sted til den anden part (kunne jo også være dig der beholdt lejligheden/huset), hvordan I lever sammen til der er fundet et andet sted at bo osv. Der skal jo også tales samkvem og meget mere nu hvor I har børn. 

Egentlig overrasket over hvor hurtigt man råber: kommune. Ja vi har et sikkerhedsnet i DK heldigvis da, men det er netop et sikkerhedsnet man bruger i nødsituationer og ikke er man bruger bare fordi det er nemmere at hoppe ned en at kravle. Og en skilsmisse ligegyldigt hvor lortet det er, er ikke normalt en nødsituation. Det er derimod en situation hvor to voksne mennesker forhåbentlig sammen kan løse udfordringerne så den bliver lempelig for børnene. 

Og så lige et kæmpe kram ts, må være hårdt og du skal også have lov at græde øjnene ud og være dybt fortvivlet, men det meste af tiden er desværre at have fokus på løse udfordringer så det bliver en "lykkelig" skilsmisse for jeres børn 

Jeg har prøvet at snakke med ham og han siger bare at der ikke er mere at snakke om. Det er ham der står på lejekontrakten. Derfor er det mig der skal flytte. 

Anmeld Citér

10. maj 2016

lineog4

Anonym skriver:

Jeg har prøvet at snakke med ham og han siger bare at der ikke er mere at snakke om. Det er ham der står på lejekontrakten. Derfor er det mig der skal flytte. 

Er han far til børnene ?

Anmeld Citér

10. maj 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Er han far til børnene ?

Ja det er han.

Anmeld Citér

10. maj 2016

lineog4

Anonym skriver:

Ja det er han.

Så mener jeg det må være er krav, at ja han har ikke flere følelser for dig, men det har han forhåbentlig for børnene, plus ikke at have følelser betyder også man ikke har negative følelser og man derfor kan tilbyde at arbejde sammen om at finde en god løsning for børnene, et godt nyt sted hvor mor skal bo og de kan være, man bruger tid på at finde den gode løsning i forhold til samkvem mm. 

Du er den med følelser i klemme, den der burde gå i frustration. Han er den med overskuddet og skal derfor være den "store" og tænke børnenes bedste. 

Men det kan jeg jo sagtens mene, men et velment gok i nøden af en han lytter til, ikke for at blive i forholdet, men for han forstår de største tabere ved det skam være hu hej vilde dyr er børnene. 

Så synk, giv det er par dage (læser ikke du er smidt ud) og så skal I sidde ned og lægge en slagplanen så bruddet bliver "lykkeligt" for ungerne... 

Er han så stort et kvaj så han ikke kan det, må SU finde noget midlertidigt, høre om du kan bo hos nogle og få ro på så dj kan finde er permanent sted til dig og børnene og så forhåbentlig finde en løsning så I kan samarbejde om børnene. 

Kæmpe kram

Anmeld Citér

10. maj 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Så mener jeg det må være er krav, at ja han har ikke flere følelser for dig, men det har han forhåbentlig for børnene, plus ikke at have følelser betyder også man ikke har negative følelser og man derfor kan tilbyde at arbejde sammen om at finde en god løsning for børnene, et godt nyt sted hvor mor skal bo og de kan være, man bruger tid på at finde den gode løsning i forhold til samkvem mm. 

Du er den med følelser i klemme, den der burde gå i frustration. Han er den med overskuddet og skal derfor være den "store" og tænke børnenes bedste. 

Men det kan jeg jo sagtens mene, men et velment gok i nøden af en han lytter til, ikke for at blive i forholdet, men for han forstår de største tabere ved det skam være hu hej vilde dyr er børnene. 

Så synk, giv det er par dage (læser ikke du er smidt ud) og så skal I sidde ned og lægge en slagplanen så bruddet bliver "lykkeligt" for ungerne... 

Er han så stort et kvaj så han ikke kan det, må SU finde noget midlertidigt, høre om du kan bo hos nogle og få ro på så dj kan finde er permanent sted til dig og børnene og så forhåbentlig finde en løsning så I kan samarbejde om børnene. 

Kæmpe kram

Tak for rådne. 

Vi skal snakke om hvordan vi gør det i aften. 

Vi flytter nok midlertidigt ind til noget familie. 

Anmeld Citér

10. maj 2016

Anonym

Nu får jeg nok huk. Men hvorfor skal det ske over hoved og hale med børnene. Børnene kan vel blive ved ham her de første dage indtil du har fået list styr på hvad der skal ske. 

Hvis i er gået fra hinanden er vel ik det samme som at han fravælger jer alle. Hvis ja jamen så nå han da smutte ud af lejligheden så i kan få lidt ro. Du har jo betalt til lejen for maj måned. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.