politianmeldelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2016

GrønStjerne

Jeg tror jeg kørte til skolen og forlangte et møde - MED en bisidder.

Det der svigt når han er visiteret til opsyn er under al kritik. Jeg ville sende en klage til dem der har tilsyn med skolen - de kan tydeligvis ikke styre det selv. Og der har jo altså været en del af den slags sager hvor skole-tilbud til børn med specialbehov ikke levede op til det de skal. Hvis ikke den tilsynsførende myndighed (kommunen??) får besked kan de jo i hvert fald ikke gøre det for at det kommer under kontrol.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2016

Tin

Profilbillede for Tin
Klumpe-dumpe skriver:

Bor han på skolen? Og hvad sagde jeres sagsbehandler?

Jeg mener bare, det er en meget alvorlig sag, at lade ham være uden opsyn, når det er det han er visiteret til. 

Jeg ved godt din søn vil blive meget ked af det, men jeg tænker bare, at en anden skolen måske er bedre for ham (og dig!!) så han rent faktisk bliver guidet, hjulpet og er under korrekt opsyn. Det vil jo være frygteligt hvis han gjorde noget ved sig selv eller andre pga voksne ikke er deres ansvar bevist. 

Og så synes jeg faktisk at ham skolelederen lyder som en vatp**, at I først kan få et møde senere på ugen, når han har sat sig ind i sagen... Hmmm næh du, så må du smide hvad du har i hænderne og køre derom, og få styr på situationen!!! 

Hvem kontaktede dig og oplyste om situationen? 

Blev ringet op af en lærer på lejren, der sagde at jeg måtte hente min søn fordi han var fuld!

Jeg var total chokeret. Hvordan kunne det ske spurgte jeg.  De havde fået lov at gå i en butik og hente slik svarede han, hvortil jeg spørger... Men må han gå uden voksne?? De var flere der gik, og nu vil vi gerne at i afhenter.

Da min mand kom derned, fandt han sønnike alene sovende på hans værelse. Hans sager havde de ikke gjort klar eller noget.

Det måtte min mand så famle med, sammen med en beruset sur teenager. Sønnen blev meget voldsom ved afhentning. 

Han bor ikke på skolen. Han bor hjemme hos os, da han er ret tæt bundet til mig. Jeg er så at sige,hans levende piktogram.  Han kan ikke rigtig finde ud af de almindelige picrogrammer, men det virker når jeg guider ham. Vi har aflastning hv 2. Weekend og en hverdag i ugen.

Jeg er også mest ude i ny skole...Men ved også at det bliver en prøvelse for kommunen at fremskaffe et nyt tilbud.

Derudover skal han igennem nye rutiner,lærere mv og jeg er bange for at det måske kan blive en lidt for stor mundfuld alligevel.  Efterskole har også været på tale, men når han bliver vred så går han sine egne veje. Jeg er ofte blevet ringet op pga problemer de ikke kan håndtere, men når jeg dukker op,så bliver han from som et lam.

Derfor ser jeg også helst at have ham hjemme,så længe det er forsvarligt.

Sagsbehandler har jeg sendt en mail til omkring det hele og afventer forsat at hun enten besvarer eller ringer. Tror jeg prøver at fange hende på tlf inden 15.

Anmeld Citér

19. april 2016

Tin

Profilbillede for Tin
GrønStjerne skriver:

Jeg tror jeg kørte til skolen og forlangte et møde - MED en bisidder.

Det der svigt når han er visiteret til opsyn er under al kritik. Jeg ville sende en klage til dem der har tilsyn med skolen - de kan tydeligvis ikke styre det selv. Og der har jo altså været en del af den slags sager hvor skole-tilbud til børn med specialbehov ikke levede op til det de skal. Hvis ikke den tilsynsførende myndighed (kommunen??) får besked kan de jo i hvert fald ikke gøre det for at det kommer under kontrol.

Jeg er ved at undersøge hvordan reglerne er mht at klage over en skole, og afventer lige nu at min sagsbehandler vender tilbage. Så kommunen er ihvertfald blevet gjort bekendt med de svigt vi har oplevet her.

Jeg er også ved at finde en bisidder til mødet, mest optimalt er vores sagsbehandler, da hun kender os ret godt, og da det er hende der har været med inde over iforbindelse med opsynet omkring ham.

Jeg ved godt at alt det skolen høre jeg siger, bliver tillagt at jeg er barnets mor, og derfor måske ikke bliver lyttet helt så meget efter, som hvis sagsbehandler eller hans psykiater er med og kommer med deres udtalelser.

Anmeld Citér

19. april 2016

FrkLarsen

Tin skriver:

Jeg ved at der er mange love og regler for butikkerne nu til dags, og jeg har forståelse for at det ind i mellem smutter.

Men sammentidig så må de fleste da kunne se foreskel på en på 15 og en på 18. Der sker jo meget med udviklingen i de år.

Min søn er en høj dreng, og se måske lidt ældre ud, men han er et bombekrater af bumset hud i ansigtet.....alle alarm klokker burde bare ringe.

jeg har talt med cheffen i butikken. Og han vil gå videre med det til den medarbejder, som jeg har navn på via bonen min søn har. han købte chips mv, men en anden så købte jægermeister.

Men er det nok? Tager de mig alvorlig nok til at handle på det, og til at det aldrig sker igen. Han spurgte ikke til mit telefon nummer, navn eller adr. Han sagde bare at han ville tage den med pågældende medarbejder.

Butikken har ansvaret for at sørge for at spiritus ikke bliver solgt til unge under 18 når det er stærk spiritus. 

Butikken kan få et bødeforlæg for det, så hvis ikke chefen går videre med det ville jeg klart gå til de højere magter med det. 

Jeg tror desværre ikke at politiet vil gøre en sag ud af det, men vil da klart undersøge for dig i morgen (har fri i dag) hvilke magter du skal henvende dig til 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.