Klumpe-dumpe skriver:
Bor han på skolen? Og hvad sagde jeres sagsbehandler?
Jeg mener bare, det er en meget alvorlig sag, at lade ham være uden opsyn, når det er det han er visiteret til.
Jeg ved godt din søn vil blive meget ked af det, men jeg tænker bare, at en anden skolen måske er bedre for ham (og dig!!) så han rent faktisk bliver guidet, hjulpet og er under korrekt opsyn. Det vil jo være frygteligt hvis han gjorde noget ved sig selv eller andre pga voksne ikke er deres ansvar bevist.
Og så synes jeg faktisk at ham skolelederen lyder som en vatp**, at I først kan få et møde senere på ugen, når han har sat sig ind i sagen... Hmmm næh du, så må du smide hvad du har i hænderne og køre derom, og få styr på situationen!!!
Hvem kontaktede dig og oplyste om situationen?
Blev ringet op af en lærer på lejren, der sagde at jeg måtte hente min søn fordi han var fuld!
Jeg var total chokeret. Hvordan kunne det ske spurgte jeg. De havde fået lov at gå i en butik og hente slik svarede han, hvortil jeg spørger... Men må han gå uden voksne?? De var flere der gik, og nu vil vi gerne at i afhenter.
Da min mand kom derned, fandt han sønnike alene sovende på hans værelse. Hans sager havde de ikke gjort klar eller noget.
Det måtte min mand så famle med, sammen med en beruset sur teenager. Sønnen blev meget voldsom ved afhentning.
Han bor ikke på skolen. Han bor hjemme hos os, da han er ret tæt bundet til mig. Jeg er så at sige,hans levende piktogram. Han kan ikke rigtig finde ud af de almindelige picrogrammer, men det virker når jeg guider ham. Vi har aflastning hv 2. Weekend og en hverdag i ugen.
Jeg er også mest ude i ny skole...Men ved også at det bliver en prøvelse for kommunen at fremskaffe et nyt tilbud.
Derudover skal han igennem nye rutiner,lærere mv og jeg er bange for at det måske kan blive en lidt for stor mundfuld alligevel. Efterskole har også været på tale, men når han bliver vred så går han sine egne veje. Jeg er ofte blevet ringet op pga problemer de ikke kan håndtere, men når jeg dukker op,så bliver han from som et lam.
Derfor ser jeg også helst at have ham hjemme,så længe det er forsvarligt.
Sagsbehandler har jeg sendt en mail til omkring det hele og afventer forsat at hun enten besvarer eller ringer. Tror jeg prøver at fange hende på tlf inden 15.