Tin skriver:
Han har mange andre diagnoser end lige ADHD! Og ja, for år tilbage blev han sat under fuld opsyn....dvs 24/7.
Jeg har talt stille og rolig med min søn her til morgen. Jeg forsøger ikke på nogen måde at fratage ham, hans del af skylden. Men i og med at han ikke er moden som en 15-årig, skal han voksen guides til stort set alt.
Han er ked af det og han frygter meget. at han ikke længere kan gå på samme skole som hans venner.
Lige i denne sag, er jeg bare en meget frustreret mor, der er forbandet ked af, at de voksne ikke tager deres del af ansvaret......men det gør min søn rent faktisk! Han skyder ikke skylden på hans venner eller andet, han siger til mig......jeg drak det jo selv mor! Så hvis jeg ikke må komme i skole, så er det fordi jeg er dum!
Han påtager sig faktisk hans del af ansvaret!! Men hvor er de voksne?? Butikschefen : Ja vi kan jo ikke tjekke alle...(er der ikke en lov.
Skolelederen : Vi har ikke personale til fuld dækning på lejr!
Lærene : Den ene lærer: de stak af fra lejren! Den anden lærer : de havde kun fået lov at hente slik ( Men min søn skal være i voksen kontakt, netop fordi han er i risikogruppen for at overskride langt værer grænser!) - De er ikke engang enig om hvad der er sket!!
Og derudover så sov han, uden overvågning da vi kom....De havde ingen ide om hvad de havde drukket og hvor meget!! Kombineret med medicinen...en meget farlig cocktail i flg vagtlægen, som jeg havde fat i!
Og hvis min dreng kunne forholde sig til regler.....så var fuld overvågning jo ikke nødvendigt vel. Det er netop det faktum at han rent faktisk kan skade sig selv og andre med hans adfærd, der gør mig SÅ frustreret! Hvor er de voksne der er ansat til at støtte og passe på ham og andre......
Jeg kan sørme godt forstå du er vred og ked af det.
1. Jeg tænker, at butikken har begået en fejl, det sker. Det må ikke ske pga lovgivningen, men ja det sker i kampens hede.
2. I den situation din søn er i, hvor du skriver at han skal ha' støtte 24/7, vil min største bekymring gå på skolen. At skolelederen sender en flok elever afsted, med muligvis ikke nok voksne og dernæst at de voksne så ikke taget ansvaret alvorligt vil virkelig være bekymrende i min verden. Disse elever er udenfor vante rammer og derfor ved de voksne ikke hvor de unge mennesker vil reagere. At 1. Siger de var stukket af og en anden siger de kun havde fået lov at hente slik, er faktisk underordnet, de har IKKE gjort deres job godt nok i/ved begge situationer, da din dreng jo skal være under opsyn. Var han det, ville det ikke være muligt at stikke af (jo men så vidste de voksne det jo promte) og har de givet ham lov til at hente slik, har de alligevel brudt regel med 24/7 opsyn.
Jeg tænker bare, det er jo ikke for sjovt og ofte, at der bliver valgt at en 15-årig skal være under 24/7 opsyn.
Så jeg havde helt klart rette min vrede og bekymring mod skolen!
Og så et kæmpe kram til dig!