politianmeldelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2016

Soonmom

Jeg ville nok starte med at snakke med min søn, ADHD eller ej, han er stor nok til at kende regler.

Dernæst med personalet på lejeren og så for god ordensskyld gøre butikken opmærksom på det - hvilket du har gjort og jeg synes det lyder helt fint at chefen vil snakke med kassedamen omkring det - hvad forventer du ellers at han skulle gøre? - han kan jo ikke spole tiden tilbage og ændre det

Jeg ville ikke rode politiet ind i det, tvivler også stærkt på at de vil gøre noget

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2016

Tin

Profilbillede for Tin
Soonmom skriver:

Jeg ville nok starte med at snakke med min søn, ADHD eller ej, han er stor nok til at kende regler.

Dernæst med personalet på lejeren og så for god ordensskyld gøre butikken opmærksom på det - hvilket du har gjort og jeg synes det lyder helt fint at chefen vil snakke med kassedamen omkring det - hvad forventer du ellers at han skulle gøre? - han kan jo ikke spole tiden tilbage og ændre det

Jeg ville ikke rode politiet ind i det, tvivler også stærkt på at de vil gøre noget

Han har mange andre diagnoser end lige ADHD! Og ja, for år tilbage blev han sat under fuld opsyn....dvs 24/7.

Jeg har talt stille og rolig med min søn her til morgen. Jeg forsøger ikke på nogen måde at fratage ham, hans del af skylden. Men i og med at han ikke er moden som en 15-årig, skal han voksen guides til stort set alt.

Han er ked af det og han frygter meget. at han ikke længere kan gå på samme skole som hans venner.

Lige i denne sag, er jeg bare en meget frustreret mor, der er forbandet ked af, at de voksne ikke tager deres del af ansvaret......men det gør min søn rent faktisk! Han skyder ikke skylden på hans venner eller andet, han siger til mig......jeg drak det jo selv mor! Så hvis jeg ikke må komme i skole, så er det fordi jeg er dum!

Han påtager sig faktisk hans del af ansvaret!! Men hvor er de voksne?? Butikschefen : Ja vi kan jo ikke tjekke alle...(er der ikke en lov.

Skolelederen : Vi har ikke personale til fuld dækning på lejr!

Lærene : Den ene lærer: de stak af fra lejren! Den anden lærer : de havde kun fået lov at hente slik ( Men min søn skal være i voksen kontakt, netop fordi han er i risikogruppen for at overskride langt værer grænser!) - De er ikke engang enig om hvad der er sket!!

Og derudover så sov han, uden overvågning da vi kom....De havde ingen ide om hvad de havde drukket og hvor meget!! Kombineret med medicinen...en meget farlig cocktail i flg vagtlægen, som jeg havde fat i!

Og hvis min dreng kunne forholde sig til regler.....så var fuld overvågning jo ikke nødvendigt vel. Det er netop det faktum at han rent faktisk kan skade sig selv og andre med hans adfærd, der gør mig SÅ frustreret! Hvor er de voksne der er ansat til at støtte  og passe på ham og andre......

Anmeld Citér

19. april 2016

Sedigfor

Tin skriver:

Jeg ved at der er mange love og regler for butikkerne nu til dags, og jeg har forståelse for at det ind i mellem smutter.

Men sammentidig så må de fleste da kunne se foreskel på en på 15 og en på 18. Der sker jo meget med udviklingen i de år.

Min søn er en høj dreng, og se måske lidt ældre ud, men han er et bombekrater af bumset hud i ansigtet.....alle alarm klokker burde bare ringe.

jeg har talt med cheffen i butikken. Og han vil gå videre med det til den medarbejder, som jeg har navn på via bonen min søn har. han købte chips mv, men en anden så købte jægermeister.

Men er det nok? Tager de mig alvorlig nok til at handle på det, og til at det aldrig sker igen. Han spurgte ikke til mit telefon nummer, navn eller adr. Han sagde bare at han ville tage den med pågældende medarbejder.

Det med at man burde kunne se at personen ikke er 18, passer ikke. Da jeg var 15 år kunne jeg købe smøger og sprut, fordi de troede jeg var 18, indtil de spurgte efter billedid. Også fordi jeg udviklede mig meget sent. Bare en til huskeren (:

Anmeld Citér

19. april 2016

Tin

Profilbillede for Tin
Sedigfor skriver:

Det med at man burde kunne se at personen ikke er 18, passer ikke. Da jeg var 15 år kunne jeg købe smøger og sprut, fordi de troede jeg var 18, indtil de spurgte efter billedid. Også fordi jeg udviklede mig meget sent. Bare en til huskeren (:

Ja du har sikkert ret. Men det er så meget mere, endnu en grund til at bede om ID.

Ved eftertanke kunne han godt syne ældre end 15 år. Men det er for mig, bare enormt vigtigt at de regler der nu engang er i samfundet, efterleves. Og der har butiksansatte jo egenlig et ret stort ansvar.

Anmeld Citér

19. april 2016

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg kan sagtens forstå din frustration. Men jeg tænker om du lige nu er så følelsesmæssigt påvirket, hvilket er forståeligt, at du vil lange ud efter alle? Butikken har solgt sprut til en som ikke var gammel nok, og ja det må de ikke, men nu er det sket. Men i virkeligheden er det jo ikke butikken som har handlet dybt forkert - de har handlet forkert, men de har sikkert troet at han var 18 år - de som har handlet dybt forkert er de voksne omkring ham. For hvor var de? De var ikke tilstede, selvom det er deres job. Det er dem du skal have dialog med, og så lad det med butikken fare, lad være med at spilde energi på det.

Så tænker jeg iøvrigt, skolen siger de ikke har ressourcer til at holde øje med de unge hele tiden på sådan en lejrtur.. Vidste du det inden du sendte ham afsted?

Anmeld Citér

19. april 2016

Klumpe-dumpe

Tin skriver:

Han har mange andre diagnoser end lige ADHD! Og ja, for år tilbage blev han sat under fuld opsyn....dvs 24/7.

Jeg har talt stille og rolig med min søn her til morgen. Jeg forsøger ikke på nogen måde at fratage ham, hans del af skylden. Men i og med at han ikke er moden som en 15-årig, skal han voksen guides til stort set alt.

Han er ked af det og han frygter meget. at han ikke længere kan gå på samme skole som hans venner.

Lige i denne sag, er jeg bare en meget frustreret mor, der er forbandet ked af, at de voksne ikke tager deres del af ansvaret......men det gør min søn rent faktisk! Han skyder ikke skylden på hans venner eller andet, han siger til mig......jeg drak det jo selv mor! Så hvis jeg ikke må komme i skole, så er det fordi jeg er dum!

Han påtager sig faktisk hans del af ansvaret!! Men hvor er de voksne?? Butikschefen : Ja vi kan jo ikke tjekke alle...(er der ikke en lov.

Skolelederen : Vi har ikke personale til fuld dækning på lejr!

Lærene : Den ene lærer: de stak af fra lejren! Den anden lærer : de havde kun fået lov at hente slik ( Men min søn skal være i voksen kontakt, netop fordi han er i risikogruppen for at overskride langt værer grænser!) - De er ikke engang enig om hvad der er sket!!

Og derudover så sov han, uden overvågning da vi kom....De havde ingen ide om hvad de havde drukket og hvor meget!! Kombineret med medicinen...en meget farlig cocktail i flg vagtlægen, som jeg havde fat i!

Og hvis min dreng kunne forholde sig til regler.....så var fuld overvågning jo ikke nødvendigt vel. Det er netop det faktum at han rent faktisk kan skade sig selv og andre med hans adfærd, der gør mig SÅ frustreret! Hvor er de voksne der er ansat til at støtte  og passe på ham og andre......

Jeg kan sørme godt forstå du er vred og ked af det. 

1. Jeg tænker, at butikken har begået en fejl, det sker. Det må ikke ske pga lovgivningen, men ja det sker i kampens hede. 

2. I den situation din søn er i, hvor du skriver at han skal ha' støtte 24/7, vil min største bekymring gå på skolen. At skolelederen sender en flok elever afsted, med muligvis ikke nok voksne og dernæst at de voksne så ikke taget ansvaret alvorligt vil virkelig være bekymrende i min verden. Disse elever er udenfor vante rammer og derfor ved de voksne ikke hvor de unge mennesker vil reagere. At 1. Siger de var stukket af og en anden siger de kun havde fået lov at hente slik, er faktisk underordnet, de har IKKE gjort deres job godt nok i/ved begge situationer, da din dreng jo skal være under opsyn. Var han det, ville det ikke være muligt at stikke af (jo men så vidste de voksne det jo promte) og har de givet ham lov til at hente slik, har de alligevel brudt regel med 24/7 opsyn. 

Jeg tænker bare, det er jo ikke for sjovt og ofte, at der bliver valgt at en 15-årig skal være under 24/7 opsyn. 

Så jeg havde helt klart rette min vrede og bekymring mod skolen! 

Og så et kæmpe kram til dig! 

Anmeld Citér

19. april 2016

Fremad

Desværre sker der fejl mht tjek af id, og det er svært at se hvad alder børn/unge har nu om dage.. 

Det er helt sikkert at butikken skal have besked, som du også har gjort... og jeg er ret sikker på at den pågældende medarbejder har fået en stor advarsel, for bliver man taget for at udlevere alkohol, tips/lotte eller tobak har det store konsekvenser for butikken...

MEN det aller største ansvar må ligge på de mennesker du skriver skal have din søn under opsyn 24/7.. for det har de ikke haft.. og jeg tænker at alkohol er "småting" i forhold til det der kunne være sket, hvis han har mange ting at tumle med og at han kræver så meget opsyn...

jeg vil faktisk mene at der er dybt uansvarligt at de har taget ham med hvis de ikke kunne sørge for opsyn, og hvis du vidste(det ved jeg ikke) at det kneb med opsyn så bør du i mine øjne erkende at du også bære en stor del af fejlen for så burde du have holdt ham hjemme, pga sikkerhed.. 

desuden kan jeg fortælle som tidligere butiks ansat at det lige præsis er i den alder de begynder at finde nysgerrighed for alkohol, og forsøger sig med det..., og det er dit ansvar som mor at guide bedst muligt omkring det, også tiltrods for div vanskeligheder....

Anmeld Citér

19. april 2016

Tin

Profilbillede for Tin
Mom skriver:

Jeg kan sagtens forstå din frustration. Men jeg tænker om du lige nu er så følelsesmæssigt påvirket, hvilket er forståeligt, at du vil lange ud efter alle? Butikken har solgt sprut til en som ikke var gammel nok, og ja det må de ikke, men nu er det sket. Men i virkeligheden er det jo ikke butikken som har handlet dybt forkert - de har handlet forkert, men de har sikkert troet at han var 18 år - de som har handlet dybt forkert er de voksne omkring ham. For hvor var de? De var ikke tilstede, selvom det er deres job. Det er dem du skal have dialog med, og så lad det med butikken fare, lad være med at spilde energi på det.

Så tænker jeg iøvrigt, skolen siger de ikke har ressourcer til at holde øje med de unge hele tiden på sådan en lejrtur.. Vidste du det inden du sendte ham afsted?

Nej, men jeg havde mange bange anelser omkring den her lejr.

Der har hele tiden været mangelfuld informationer omkring turen, og i sidste øjeblik er der sket nogle lære rotationer.

Efter jeres input herinde, så tror jeg også, at det med butikken nu får lov at ligge. Jeg har kontaktet chefen, og det må være det.

Jeg er i dialog med skolen, og min søn og jeg skal til møde deroppe i denne uge. Jeg vil gøre ALT for at beskytte min søn! Og jeg har visse forventninger til alle de voksne der er omkring ham. De har i den grad svigtet. 

Til info, har der flere gange i indeværende skoleår været problemer af andre karakterer, så dette er prikken over i´et for mig.

Nu må folk sku leve op til deres ansvar! Faktisk har jeg tidligere udtalt til skolen, at jeg mener de udsætter min søn for omsorgssvigt, ved ikke at leve op til de behov han har for at kunne trives og fungere.

Og ja jeg er meget påvirket over det....det skete i går aftes. Har ikke sovet i nat, har tænkt og tænkt....min søn reagerede også rimelig voldsomt da vi afhentede ham. Desuden har jeg været vild bekymret for mixet med medicin og alkohol. Jeg har været hele registeret igennem af føelser og lige nu føler jeg afmagt og er så urimelig ked af at han er blevet svigtet....og lettet over, at der trods alt ikke skete noget der er endnu værrer.

Tak for dit meget forstående svar - Det havde jeg vist lige behov for.

Anmeld Citér

19. april 2016

Tin

Profilbillede for Tin
Klumpe-dumpe skriver:

Jeg kan sørme godt forstå du er vred og ked af det. 

1. Jeg tænker, at butikken har begået en fejl, det sker. Det må ikke ske pga lovgivningen, men ja det sker i kampens hede. 

2. I den situation din søn er i, hvor du skriver at han skal ha' støtte 24/7, vil min største bekymring gå på skolen. At skolelederen sender en flok elever afsted, med muligvis ikke nok voksne og dernæst at de voksne så ikke taget ansvaret alvorligt vil virkelig være bekymrende i min verden. Disse elever er udenfor vante rammer og derfor ved de voksne ikke hvor de unge mennesker vil reagere. At 1. Siger de var stukket af og en anden siger de kun havde fået lov at hente slik, er faktisk underordnet, de har IKKE gjort deres job godt nok i/ved begge situationer, da din dreng jo skal være under opsyn. Var han det, ville det ikke være muligt at stikke af (jo men så vidste de voksne det jo promte) og har de givet ham lov til at hente slik, har de alligevel brudt regel med 24/7 opsyn. 

Jeg tænker bare, det er jo ikke for sjovt og ofte, at der bliver valgt at en 15-årig skal være under 24/7 opsyn. 

Så jeg havde helt klart rette min vrede og bekymring mod skolen! 

Og så et kæmpe kram til dig! 

Tusind tak for dit svar....nej det er nemlig ikke for sjov han er under opsyn.  Det er både for at beskytte ham, men ligeså meget for at beskytte andre.

Og du har helt ret, havde de levet op til deres forpligtigelser, var vi aldrig havnet her!

Jeg har efter jeres ret gode svar, også valgt at lade butikken hvile i fred nu! Det er helt sikkert skolen der ikke lever op til deres ansvar. Jeg skal til møde senere i ugen, skolelederen ville gerne have tid til at sætte sig ind i sagen, da han ikke er på lejr, og kun telefonisk har været i kontakt med lærene.

Anmeld Citér

19. april 2016

Klumpe-dumpe

Tin skriver:

Tusind tak for dit svar....nej det er nemlig ikke for sjov han er under opsyn.  Det er både for at beskytte ham, men ligeså meget for at beskytte andre.

Og du har helt ret, havde de levet op til deres forpligtigelser, var vi aldrig havnet her!

Jeg har efter jeres ret gode svar, også valgt at lade butikken hvile i fred nu! Det er helt sikkert skolen der ikke lever op til deres ansvar. Jeg skal til møde senere i ugen, skolelederen ville gerne have tid til at sætte sig ind i sagen, da han ikke er på lejr, og kun telefonisk har været i kontakt med lærene.

Bor han på skolen? Og hvad sagde jeres sagsbehandler?

Jeg mener bare, det er en meget alvorlig sag, at lade ham være uden opsyn, når det er det han er visiteret til. 

Jeg ved godt din søn vil blive meget ked af det, men jeg tænker bare, at en anden skolen måske er bedre for ham (og dig!!) så han rent faktisk bliver guidet, hjulpet og er under korrekt opsyn. Det vil jo være frygteligt hvis han gjorde noget ved sig selv eller andre pga voksne ikke er deres ansvar bevist. 

Og så synes jeg faktisk at ham skolelederen lyder som en vatp**, at I først kan få et møde senere på ugen, når han har sat sig ind i sagen... Hmmm næh du, så må du smide hvad du har i hænderne og køre derom, og få styr på situationen!!! 

Hvem kontaktede dig og oplyste om situationen? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.