Er det ikke upassende at sige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2016

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Jeg har en veninde som siger hun kun vil have piger men tror hun siger det fordi hun har 2 piger og tror aldrig hun får en dreng. Så det bunder nok lidt i at hun er jaloux. For jeg er ligeglad jeg har både en pige og en dreng og ville aldrig undvære nogen af dem. Jeg føler mig endda taknemlig for at have fået en chance til at opleve begge køn  hvis jeg var dig vil jeg nok tage den bekendt med et gran salt. For man er ikke herre over hvilken køn man får og vil hun virkelig behandle barnet anderledes hvis det ikke var det ønskede køn? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2016

Anonym

Anonym skriver:

En tæt person fra min familie har næsten lige fået en datter. Jeg er gravid med en søn.

vi sidder jævnligt og snakker om hvorvidt vi vil hage flere børn - det vil vi begge gerne. Men hende fra min familie pointerer HELE TIDEN at hun gerne vil have en til baby - så længe det ikke er en dreng. Hun vil ikke have en dreng. Kun piger. Og i princippet så fred være med det - jeg er med på man godt kan "ønske" sig et køn. Men ligefrem at være SÅ offensiv og skrå sikker? Er det ikke lidt upassende? Også fordi jeg sidder der med en søn i maven som jeg glæder mig ekstremt til at få i armene.... Ved ikke om det bare er mig - men synes sgu det er noget mærkeligt noget at gå SÅ højt op i?? Bliver i hvert fald lidt utilpas når hun sidder og bliver ved med at sige det. Hvad synes i? 

Havde selv inviteret en veninde og hendes mand til min søns barnedåb. Her fortalte de at de havde planer om børn, men de ønskede kun piger og hvis de skulle få en søn, ville de sætte ham ud i skoven.

Synes det var vildt upassende og faktisk ondskabsfuldt sagt.

Min egen søster fortalte mig også at hun synes det var fint jeg fik dreng nummer to, så kunne hun få pigerne i familien. Hun havde ikke selv børn.

Nu er hun så gravid med en søn og jeg tror hun ville kunne indse at det ikke var specielt velovervejet sagt, hvis jeg påpeger det. Det gør jeg dog ikke.

Drenge er skønne! Har selv to. Og så en pige 

Tillykke med sønnike!

Anmeld Citér

15. april 2016

modesty

En tæt person fra min familie har næsten lige fået en datter. Jeg er gravid med en søn.

vi sidder jævnligt og snakker om hvorvidt vi vil hage flere børn - det vil vi begge gerne. Men hende fra min familie pointerer HELE TIDEN at hun gerne vil have en til baby - så længe det ikke er en dreng. Hun vil ikke have en dreng. Kun piger. Og i princippet så fred være med det - jeg er med på man godt kan "ønske" sig et køn. Men ligefrem at være SÅ offensiv og skrå sikker? Er det ikke lidt upassende? Også fordi jeg sidder der med en søn i maven som jeg glæder mig ekstremt til at få i armene.... Ved ikke om det bare er mig - men synes sgu det er noget mærkeligt noget at gå SÅ højt op i?? Bliver i hvert fald lidt utilpas når hun sidder og bliver ved med at sige det. Hvad synes i? 

En veninde har en pige som er jævnaldrende med min søn. Hun blev gravid igen og blev SÅ lettet og glad da MD viste en pige. For hun skulle I HVERT FALD ikke have en dreng.

Må indrømme at jeg gnækkede i mit indre da baby kom ud - og var en dreng. 

Anmeld Citér

15. april 2016

Anonym trådstarter

modesty skriver:

En veninde har en pige som er jævnaldrende med min søn. Hun blev gravid igen og blev SÅ lettet og glad da MD viste en pige. For hun skulle I HVERT FALD ikke have en dreng.

Hahahahhahaha 

Anmeld Citér

15. april 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
modesty skriver:

- som hun vel forhåbentlig er kommet til at elske himmelhøjt og ikke kunne ønske sig spor anderledes? Det ville jo være katastrofalt, hvis hendes forventninger mundede ud i skuffelse over at få "det forkerte". 

Anmeld Citér

15. april 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jo, det virker upassende. Hun vil jo næppe kyle en evt. drengebaby ud ad vinduet og vil formentlig knuselske en søn, men hendes behov for at understrege over for dig, at hun absolut foretrækker piger, er malplaceret. 

Kunne det tænkes, at nogen overfor hende har givet udtryk for, at piger ikke er helt så velkomne som drenge, og at hun nu ubevidst "sparker tilbage" ved at fremhæve piger som "bedst"? Dermed gør hun jo ironisk nok det samme, som har stødt hende - spørgsmålet er, om hun selv kan se det. 

Jeg ville gøre hende opmærksom på, at hendes fremhævelse af piger virker underlig på dig, når du nu er i den syvende himmel af glæde over at skulle have en dreng. 

Selv ønskede jeg mig en datter og fik det. Næste gang ønskede jeg mig "en magen til" og fik en vidunderlig søn. Det var en fantastisk oplevelse at få en "uventet" gave og opdage, at han var præcis lige så skøn som sin søster. Tredje gang var jeg bedøvende ligeglad med kønnet, da jeg jo netop vidste, begge "slags" var fantastiske - og fik endnu en søn. Så fra at være "pigemor" og ikke kunne forestille mig andet, var jeg pludselig (også) dobbelt drengemor. 

Desuden er børn så meget andet og mere end deres køn. Og en baby er altså en baby, nuttet og kær og knuselskelig, om den har tap eller ej. 

Anmeld Citér

15. april 2016

Anonym

Jeg synes det er upassende 

jeg kender en som ønskede sig brændende en pige, og blev ked af det da det var en dreng. Hun elsker ham da men man kan desværre godt mærke hendes ønske ikke blev opfyldt, og venter nu nr 2, hvir hun skal til 2 kønsscanning om noget tid, da den 1 mente de var en pige men de var ikke sikre. For sønnens skyld håber jeg det bliver en dreng da hun allerede nu viser en adfærd af forskelsbehandling og skærer mig i hjertet hvordan den her dreng vil få det hvis det virkelig er en pige

personligt forstår jeg ikke det kan være så vigtigt, af samme årsag og til manges irritation ville vi ikke vide kønnet 

Anmeld Citér

15. april 2016

modesty

Mor og meget mere skriver:

- som hun vel forhåbentlig er kommet til at elske himmelhøjt og ikke kunne ønske sig spor anderledes? Det ville jo være katastrofalt, hvis hendes forventninger mundede ud i skuffelse over at få "det forkerte". 

Jo, helt bestemt. 

Anmeld Citér

17. april 2016

Anonym

Som mor til 2 skønne, rolige, romantiske, lattermilde og tænksomme drenge, knuser det mit hjerte at læse, at så mange ønsker piger. Hvad er det for et menneskesyn - og forudindtagede holdninger om "hvordan der bliver"? 

Tror rigtig mange kvinder går rundt med uopfyldte prinsessedrømme, og dem ønsker de en datter til at opfylde.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.