puh, jeg kommer altid til at tænke på en dokumentar jeg så engang... Man fulgte en masse par der KUN ville have piger..
Jeg forstår virkelig godt din følelse. Det er ikke særlig betænksomt at blive ved med at køre i den samme rille... Altså hvis hun nu havde sagt et par gange at hun virkelig ønskede en kommende søskende også bliver en pige, ja så er det jo fint nok. Vi har alle nogle præferencer... Jeg tror ikke på at ingen gravide kvinder, ikke danner sig en forstilling om hvordan det er at få en dreng eller få en pige, også i forhold til hvad man har oplevet med børn i familie og omgangskreds.. 
Så det er jo helt naturligt at ønske et sundt og rask barn, men håbe på et køn...
Men hvis hun virkelig nævner det HELE TIDEN, så ville jeg sige fra.. Sige at du acceptere hendes følelser, men for at i kan være sammen bliver hun også nød til at acceptere dine - for du bliver ked af at høre om hvor lidt hun ønsker en dreng i familien, når du nu glæder dig så meget til netop at møde din lille dreng..! Det burde hun kunne forstå...
Ved vores nummer et havde jeg ikke sådan et generelt ønske, måske håbede jeg lidt på en pige... Men vi fik en dreng, og han er fantastisk og elsker ham helt til månen og tilbage igen... Da vi så ventede lillesøster ønskede jeg virkelig en lillebror, for de vidste jeg hvad indebar og forestillede mig at to brødre ville få en bedre relation... Men vi fik en pige, og ja det er MEGET anderledes (mere krævende) end at få en dreng 
men elsker hende jo lige så meget som hendes storebror.. Hahah...
Det er fantastisk at være mor til en dreng, så glæd du dig bare 
Anmeld
Citér