Er det ikke upassende at sige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.012 visninger
28 svar
17 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. april 2016

Anonym trådstarter

En tæt person fra min familie har næsten lige fået en datter. Jeg er gravid med en søn.

vi sidder jævnligt og snakker om hvorvidt vi vil hage flere børn - det vil vi begge gerne. Men hende fra min familie pointerer HELE TIDEN at hun gerne vil have en til baby - så længe det ikke er en dreng. Hun vil ikke have en dreng. Kun piger. Og i princippet så fred være med det - jeg er med på man godt kan "ønske" sig et køn. Men ligefrem at være SÅ offensiv og skrå sikker? Er det ikke lidt upassende? Også fordi jeg sidder der med en søn i maven som jeg glæder mig ekstremt til at få i armene.... Ved ikke om det bare er mig - men synes sgu det er noget mærkeligt noget at gå SÅ højt op i?? Bliver i hvert fald lidt utilpas når hun sidder og bliver ved med at sige det. Hvad synes i? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2016

serinasmor

Jeg tænker hun mest af alt bare slet ikke kan forestille sig at hun kunne få en dreng og hvordan det ville blive - for hun har aldrig prøvet det  

Jeg ville ikke lægge mere i det end det  

Men hvis du er nysgerrig ville jeg da spørge hvorfor 

Anmeld Citér

14. april 2016

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Jeg tænker hun mest af alt bare slet ikke kan forestille sig at hun kunne få en dreng og hvordan det ville blive - for hun har aldrig prøvet det  

Jeg ville ikke lægge mere i det end det  

Men hvis du er nysgerrig ville jeg da spørge hvorfor 

Ja det tror jeg også. Det er bare rimelig umodent med sådan en udmelding - hvis man er SÅ meget imod et bestemt køn så er man ikke klar til nr 2. Ifølge mig  

har spurgt hende, hun siger at hun synes piger "er så nuttede." 

Anmeld Citér

14. april 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Ja det tror jeg også. Det er bare rimelig umodent med sådan en udmelding - hvis man er SÅ meget imod et bestemt køn så er man ikke klar til nr 2. Ifølge mig  

har spurgt hende, hun siger at hun synes piger "er så nuttede." 

.Fantastisk argument  

Men hvis hun lige har fået så går der vel også lidt tid før den næste ... Og skulle der blive en dreng så finder hun nok også ud af det  

Anmeld Citér

14. april 2016

Bodi

Jeg kan godt forstå, hvis du føler det lidt stødende, når du nu venter en dreng.

Jeg kan ikke lade være med at smile lidt for da jeg endelig fandt ud af, at jeg gerne ville have børn alligevel, så sagde jeg, at jeg i hvert fald kun ville have drenge, for hvis jeg fik en pige, der bare var halvt så hysterisk, som jeg selv var, da jeg var teenager, så ville jeg flytte hjemmefra . Jeg sagde det dog i sjov! og jeg har den mest fantastiske og selvstændige () pige på snart 6 år.

Har du spurgt ind til, hvorfor hun har det sådan? og hvad der er galt med drenge? og måske sagt til hende, at du finder det noget malplaceret, at sige den slags til dig, eftersom at I skal have en dreng?

Vicky

Anmeld Citér

14. april 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

En tæt person fra min familie har næsten lige fået en datter. Jeg er gravid med en søn.

vi sidder jævnligt og snakker om hvorvidt vi vil hage flere børn - det vil vi begge gerne. Men hende fra min familie pointerer HELE TIDEN at hun gerne vil have en til baby - så længe det ikke er en dreng. Hun vil ikke have en dreng. Kun piger. Og i princippet så fred være med det - jeg er med på man godt kan "ønske" sig et køn. Men ligefrem at være SÅ offensiv og skrå sikker? Er det ikke lidt upassende? Også fordi jeg sidder der med en søn i maven som jeg glæder mig ekstremt til at få i armene.... Ved ikke om det bare er mig - men synes sgu det er noget mærkeligt noget at gå SÅ højt op i?? Bliver i hvert fald lidt utilpas når hun sidder og bliver ved med at sige det. Hvad synes i? 

Jo det er måske lidt upassende at sige sådan, men det er et eller andet sted også lidt et tabu at have det sådan.

Egentlig har jeg det lidt på samme måde. Jeg har altid ønsket mig en datter, og var så heldig at få en skøn pige. 

Og jeg kunne ærlig talt ikke rigtig forestille mig at få en dreng. Kunne godt finde på at ønske mig en pige mere hvis/når jeg er så heldig at få et barn mere. Dermed ikke sagt at jeg ikke ville knus-elske en dreng hvis jeg fik en dreng. - for det ville jeg, uden tvivl! Men inderst inde ville jeg nok håbe på en pige mere. 

Men det er ikke noget jeg nogensinde siger højt, fordi det netop er lidt upassende at sige på den måde at man foretrækker et køn frem for det andet.

Anmeld Citér

14. april 2016

Mrsopsand

Jeg må indrømme at jeg kun ønskede mig en dreng da jeg blev gravid. Vi vidste ikke hvad vi fik før til fødslen og det valgte jeg egentligt ret bevist fordi jeg tænkte at hvis jeg først fandt ud af det der så var der ikke tid eller overskud til at blive ked af det hvis jeg fik en pige. Jeg fik så en dreng, og da jeg så det hulkede jeg voldsomt af glæde og lettelse fordi jeg havde fået det jeg ønskede mig. Jeg kan ikke rigtig forklare hvorfor, men jeg har bare altid følt mig mere knyttede til de små drenge i vores familie så derfor kunne jeg ikke se mig selv med en datter. 

Så jeg tænker det er en helt reel mulighed at man bare ønsker sig noget mere end andet. Tror ikke hun har sagt det for at såre dig, blot givet udtryk for hendes mening, omend måske på et lidt forkert tidspunkt. 

Anmeld Citér

14. april 2016

Anonym trådstarter

Bodi skriver:

Jeg kan godt forstå, hvis du føler det lidt stødende, når du nu venter en dreng.

Jeg kan ikke lade være med at smile lidt for da jeg endelig fandt ud af, at jeg gerne ville have børn alligevel, så sagde jeg, at jeg i hvert fald kun ville have drenge, for hvis jeg fik en pige, der bare var halvt så hysterisk, som jeg selv var, da jeg var teenager, så ville jeg flytte hjemmefra . Jeg sagde det dog i sjov! og jeg har den mest fantastiske og selvstændige () pige på snart 6 år.

Har du spurgt ind til, hvorfor hun har det sådan? og hvad der er galt med drenge? og måske sagt til hende, at du finder det noget malplaceret, at sige den slags til dig, eftersom at I skal have en dreng?

Vicky

Jeg har sprugt hvorfor hun ikke vil have en dreng og hendes geniale svar er "fordi piger er så nuttede" - øhhh  

har ikke sagt jeg synes det er akavet når hun siger det til mig, men tror jeg jeg bliver nødt til. 

Anmeld Citér

14. april 2016

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

.Fantastisk argument  

Men hvis hun lige har fået så går der vel også lidt tid før den næste ... Og skulle der blive en dreng så finder hun nok også ud af det  

Hendes baby er 6 mdr nu så der går nok ikke flere år men selvfølgelig gør hun det  

Anmeld Citér

14. april 2016

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Jo det er måske lidt upassende at sige sådan, men det er et eller andet sted også lidt et tabu at have det sådan.

Egentlig har jeg det lidt på samme måde. Jeg har altid ønsket mig en datter, og var så heldig at få en skøn pige. 

Og jeg kunne ærlig talt ikke rigtig forestille mig at få en dreng. Kunne godt finde på at ønske mig en pige mere hvis/når jeg er så heldig at få et barn mere. Dermed ikke sagt at jeg ikke ville knus-elske en dreng hvis jeg fik en dreng. - for det ville jeg, uden tvivl! Men inderst inde ville jeg nok håbe på en pige mere. 

Men det er ikke noget jeg nogensinde siger højt, fordi det netop er lidt upassende at sige på den måde at man foretrækker et køn frem for det andet.

Ja det er lidt et tabu: men som jeg skrev i mir opslag synes jeg egentlig det er helt fair at have et lille bitte ønske om et bestemt køn - der hvor jeg ikke synes det er i orden er hvor man siger man KUN og absolut KUN vil have 1 bestemt køn. Det sgu ikke i orden synes jeg. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.