Hvordan holder man op med at prøve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2016

vissevasse

Jeg droppede alt der hedder baby. Slettede alle mine ægløsning/mens apps, droppede baby.dk og lignende, ingen test hverken graviditets eller ægløsningtest. Ved ikke om det var det der virkede for mig, men hvertfald 18 uger henne nu, og vi skulle lige til at i behandling. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2016

Kløver

Vi kan ikke komme i behandling pga vi har et fælles barn

Jeg fik hjælp til hormoner og iui behandling ved vores fælles 3 barn, ved en gynækolog. 

Vi fik at vide at det med at tænke på det ikke har noget at sige. Jeg synes også det var svært og fokus på graviditet gjorde det hverken nemmere eller sværere her 

krydser for at i snart får jeres ønske opfyldt 

Anmeld Citér

14. april 2016

drabo

Profilbillede for drabo

Jeg blev gravid i den cyklus, hvor jeg i hele vores vi skal have nr. 2 havde allermest fokus på det hele. Den fik hele armen med diverse tests og piller osv. Nok fordi jeg luge havde mistet, og det fyldte derfor enormt meget at blive gravid igen hurtigt.

men når det er sagt, så prøv om det kan lade være med at overtage hele dit liv. Mest for at ventetiden ikke skal blive for ubærlig. Tror ikke tanker om graviditet kan stoppe det, men tror stress generelt kan gøre det sværere. Det var i hvert fald et mærkeligt sammentræf, at lige så snart jeg kom over en meget stresset periode på arbejde, så stod jeg med en positiv test efter lang tids prøven

Anmeld Citér

14. april 2016

Lisette W

Prinsessens'Mor<3 skriver:

Alles lykke råd til os der kæmper for graviditet er, stop med og prøve, glem det, flyt fokus.. 

Men hvordan?

Stopper man bare med og tælle dage, teste og tænke på det??

Hvordan gør/gjorde i andre da det lykkedes 

Har brug for mange råd og opmuntring efter en kamp på 2 år ��

Hvad med at finde et andet fælles projekt? Det skal være nået i skal bruge masser af tanke energi på, nået der skal planlægges og nået i glæder jer til at gøre sammen. Det kunne være en rejse - ikke en charterrejser, men en hvor i selv skal planlægge alt, fx en roadtrip i New Zealand eller et andet spændende sted. Brug et år på at planlægge og skrap penge sammen og gør det så

Anmeld Citér

14. april 2016

lineog4

Det er en skrøne at man ikke bliver gravid fordi man tænker over det. Men når det er sagt er det ikke en skrøne at det er opslidende for en selv og for parforholdet at have tankerne på at lave baby i så lang tid. Du bliver hverken mere eller mindre gravid af at smide ægløsningstestene ud, men du bliver måske gladere og nyder lige det nu du er i nu med jeres skønne barn. 

Så hvis du skal noget så er det en mental omstilling, lære at leve med det faktum at du ikke er blevet gravid endnu og nyde lige det nu du er i nu. Pisse svært, kæmper selv med det af andre årsager, men forsøger om det så er med yoga, lange gåture og mind fullnes. Og det hjælper. 

Anmeld Citér

14. april 2016

Nielsentina

Vi måtte desværre afslutte min graviditet i december. Vi prøver selvfølgelig igen, men øv det er svært ikke at gå helt i selvsving.. 

Jo mere jeg siger til mig selv at jeg ikke skal tænke på det.. Jo mere tænker jeg på det.. Argghh

Her i sidste uge følte jeg nogle af de symptomer jeg havde i min sidste graviditet (har ingen børn) skyndte mig at tage en test men den var ��. Skal normalt have min mens om ca 9 dage. Har besluttet ikke at tage en test mere før tiden er overskredet.. Men går godt nok og kigger på den pakke..

Anmeld Citér

14. april 2016

Prinsessens'Mor<3

Newsence skriver:

Indiminering kan I godt komme i behandling for selv med fælles barn. I skal blot selv betale medicin. Hos lægen kan I få en henvisning og så gå til gynækolog eller jordmoder der har barnløsbehandling

Ja men er det ikke også flere tusinde kroner pr forsøg?

Anmeld Citér

14. april 2016

Prinsessens'Mor<3

vissevasse skriver:

Jeg droppede alt der hedder baby. Slettede alle mine ægløsning/mens apps, droppede baby.dk og lignende, ingen test hverken graviditets eller ægløsningtest. Ved ikke om det var det der virkede for mig, men hvertfald 18 uger henne nu, og vi skulle lige til at i behandling. 

Hvor længe havde i prøvet?  

Og tillykke 

Anmeld Citér

14. april 2016

Rtjm05

Prinsessens'Mor<3 skriver:

Alles lykke råd til os der kæmper for graviditet er, stop med og prøve, glem det, flyt fokus.. 

Men hvordan?

Jeg vil bare give dig et stort 

Jeg kan tydeligt huske alle de følelser, jeg følte der var gravide maver over alt og alle venner og familie blev gravide, det var så hårdt 

Det tog mig 11 år at blive gravid, men det lykkedes, hun bliver snart 3 og er mit lille mirakel 

Jeg tror ikke man bare kan stoppe med at tænke på det.....

Håber snart det lykkedes for jer 

Anmeld Citér

14. april 2016

modesty

Men hvordan?

Det er videnskabeligt bevist at det absolut ingen rolle spiller om man "prøver" eller om man "slapper af og tænker på noget andet".

Så lad være med at bruge tid og energi på at køre dén strategi (medmindre det selvfølgelig handler om at du får det psykisk bedre af det - men nemmere gravid, det bliver du ikke).

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.