Hvad fanden gør jeg? (Uansvarlig mand)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2016

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Det er aldrig nemt... men så længe du ikke handler så accepterer du også hans adfærd og han har ingen grund til at ændre på tingene. Han vender jo tilbage til det samme hver gang for der er jo ingen konsekvenser for ham.

Det værste er, at jeg ved du har ret

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2016

alenemor42

Anonym skriver:

Det værste er, at jeg ved du har ret

Skriv ned. ... fordele og ulemper.

Hvad med dine børn?  Er det en adfærd du ønsker de kopierer når de bliver ældre?

For dig selv og dine børn.... tag ansvar 

Anmeld Citér

12. april 2016

Anonymor

Jeg kan ikke lade være at tænke på, om han kan have nogle vanskeligheder der gør, at han har svært ved at fastholde motivation, koncentration mv. Det er der virkelig mange der har, hvor se stemples som dovne, men faktisk har nogle konkrete vanskeligheder der tilvejebringer den adfærd.  Det kunne være vanskeligheder med indlæring, dele af hukommelsen, eksekutive funktioner (planlægning, overblik, impulshæmning). Det ved man jo typisk ikke selv.

Så hvis det var mig og det her havde været et vedvarende mønster, og han jo ellers var en god mand, ville jeg helt klart tale med ham om om han kunne være interesseret i at blive udredt. For har han vanskeligheder i den dur, så kommer han altså aldrig videre ved at blive presset. Sikkert tvært imod. 

Anmeld Citér

12. april 2016

lineog4

Jeg kan ikke lade være at tænke på, om han kan have nogle vanskeligheder der gør, at han har svært ved at fastholde motivation, koncentration mv. Det er der virkelig mange der har, hvor se stemples som dovne, men faktisk har nogle konkrete vanskeligheder der tilvejebringer den adfærd.  Det kunne være vanskeligheder med indlæring, dele af hukommelsen, eksekutive funktioner (planlægning, overblik, impulshæmning). Det ved man jo typisk ikke selv.

Så hvis det var mig og det her havde været et vedvarende mønster, og han jo ellers var en god mand, ville jeg helt klart tale med ham om om han kunne være interesseret i at blive udredt. For har han vanskeligheder i den dur, så kommer han altså aldrig videre ved at blive presset. Sikkert tvært imod. 

Uafhængigt af vanskeligheder så har han en dårlig rytme, en rytme der betyder han sidder og spiller til langt ud på dagen og står op hen af formiddagen. Det er korrekt at har han vanskeligheder med at skabe en struktur så skal den tillæres, men at have vanskeligheder er ikke en gyldig grund til at spille den halve nat og sove del halve dag

Anmeld Citér

12. april 2016

Anonym

Igen undskyldninger.

nej de skal droppes. Så når han kommer med dem så skal du sgu ikke acceptere det. Så er aftalen kl 22.30 så bliver du sgu ved og siger nej. 

Du skriver at du ville råde andre til at gå. Der har du jo svaret. At du bliver fordi det er svært er jo endnu en dårlig undskyldning for ikke at tage det voksne valg. Dine drømme ødelægger han og dine børn lærer at man godt må skide på det hele.

Du ved hvad du bør gøre. Du ved hvad det bedste er. Du skriver selv at du ved han ikke bliver bedre før han vil..

Det rigtige valg er oftest det sværeste. Den lette vej ( at blive) er oftest den forkerte

Anmeld Citér

12. april 2016

Anonymor

lineog4 skriver:

Uafhængigt af vanskeligheder så har han en dårlig rytme, en rytme der betyder han sidder og spiller til langt ud på dagen og står op hen af formiddagen. Det er korrekt at har han vanskeligheder med at skabe en struktur så skal den tillæres, men at have vanskeligheder er ikke en gyldig grund til at spille den halve nat og sove del halve dag

Det har jeg vist heller ikke skrevet nogen steder i mit oplæg - jeg skrev blot, at det at presse ham ikke ville løse problemerne, hvis han har vanskeligheder. Man er jo nødt til også at behandle den primære årsag for at komme nogen steder

Anmeld Citér

12. april 2016

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

Men sådan helt praktisk, kan jeg vel ikke modtage tilskud osv hvis vi stadig er kærester? 

Og måske det er nemmere med et clean break 

Det kan du sagtens. Så længe i ikke har samme adresse er i enlige. 

Der erså regler for hvor meget hanmå opholde sig i dit hjem, og omvendt. Men det er nok også meget godt i din situation. Ellers ligger han nok stadig på din sofa..  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.