Sikke en masse undskyldninger du kommer med ja sorry.
Jo du kan godt vække ham. Det er bare et spørgsmål om at være bestemt nok, være larmende nok. Kunne du vitterlig ikke vække ham ville han jo være bevidstløs... Og det er han jo ikke. Jeg lever med en mand på stærke piller der gør han falder virkelig falder laangt væk i søvn og gu kan han vækkes men det kræver jeg er hård ved ham for ellers falder han i søvn siddende. Så jo han kan vækkes. Men du gør det ikke- måske af hensyn til børnene og det er også ok, men husk at det er et valg DU så tager.
Du kan leve med det som det er nu eller forlange forbedring på den ene eller den anden måde.
Sælg x-boks og sørg for at I går i seng sammen og står op sammen. Så må han sgu gå rundt og være træt hele dagen. Sur mås. Giv ham et skema for hvad han skal hver dag indtil han selv kommer ind i rytmen. Eks. kunne han jo få ansvar for at aflevere børn i inst.
Ja det bliver en hård kamp hvor du er nød til at være lidt af en kælling, men umuligt er det ikke, og især ikke hvis du stopper med alle de undskyldninger.
Ja du må sgu gøre det klart for ham at han skal ud NU og at det her stopper, og at han ikke kan komme tilbage før/hvis han får styr på sit liv og bliver voksen. MEN du skal også huske at så har han altså også lov til at komme videre og måske med en anden kvinde. Er du klar til det?
Og NEJ du skal sgu ikke gå med på skolen og klare tingene for ham. Han er voksen. Han er nød til selv at få styr på sit liv og selv tage ansvar for tingene. Gør du det for ham sker der intet. Vil han ikke kan du reelt ikke gøre så meget. Men du skal stoppe med at lege hans mor.
Og som andre skriver: hvis han ødelægger jeres økonomi så I ikke kan betale husleje eller give børnene med Hvor god en far/mand er han så reelt? Tænker han så ikke mere på sig selv end på sin familie. han kunne jo bare slukke x-boks og så gå i seng. Men han VÆLGER at lade vær og så kan han ikke komme op næste morgen.
Og lige en sidste ting. JEG er i den grad B menneske men jeg kan stå op om morgen og har jeg dummet mig og ikke gået i seng i god tid ja så må jeg jo på arbejde med kun 2 timers søvn. Det kan man altså godt og tro mig så sover man tidlidt næste dag.
STOP undskyldningerne begge 2.
Anmeld
Citér