Dilemma med animerede tegnefilm....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2016

Troldemommi

Smølfine123 skriver:

Det du skal tænke på er at verden har ændret sig fra den gang man som 4 årig så bamse og kylling i 80'erne eller forlæns og baglæns. 

I dag ser de youtube klip og tv som godt kan være barskt. Jeg troede at min søn ville være bange for Harry Potter men det var han slet ikle. Han har set video på youtube med zombier. Min søn har også hørt om terrorangreb fordi to voksne talte. Jeg tror ikke de er så sarte hvis man blot tager en snak med dem om hvad der sker.

hvis du er i tvivl kan du også se dem selv først.

Ja, du har ret, helt ret faktisk  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2016

helle85

Troldemommi skriver:

Jeg er en stor fan af animerede tegnefilm, Shrek, Toy story, Madagascar, ice age og alle de andre skønne tegnefilm, og jeg glæder mig meget til at jeg må se disse film sammen med Johanne på 4 år.

men på næsten dem alle sammen står at de frarådes til børn under 7 år, men men, f.eks Disneys Frost har hun jo allerede set 100 gange, og også på den står der 7 år, jeg er derfor lidt fristet til at lade hende se lidt af de animerede tegnefilm når hun er blevet 5 år, det bliver hun til september, hendes fætter er lige blevet 5 år og han har set alt, og det vil hun jo også gerne.

jeg vil sidde ved siden af hende under filmene, så vi kan hurtig slukke hvis der er noget der bliver for vildt, og jeg kan jo snakke med hende om hvad det er der sket.

hun er ikke en særlig følsom pige, nok mere nysgerrig og spørgende, så jeg er egentlig ikke bange for om hun skal få mareridt og sådan.

Ville i lade hende se f.eks. Toy story med hendes mor om nogle måneder, f.eks når det bliver efterårsferie? 

Monica 

Her tænker vi ikke så meget over alders grænsen  på film da børn er forskellige.

Vores har tidligt set disney film og mine børn er 8 og 9. 

Og lucas på 9 har set de 3 første Harry Potter første gang for 2-3 år siden og han bliver ikke bange.

Min datter har kun set lidt af 1 og fik mareridt, så hun ser ikke sådan nogen film. Men hun er rigtig god til at fortælle hvis hun syntes at film er uhyggelige.

Min dreng spurgte her til morgen om han snart måtte se gyserfilm (han ved at vi ser det om aften nå de sover) men måtte dog sige at han måtte lige vente nogen år og at han måtte se dem nå han bliver konfirmeret (måske før hvis vi vurdere det)

Anmeld Citér

12. april 2016

modesty

Jeg er en stor fan af animerede tegnefilm, Shrek, Toy story, Madagascar, ice age og alle de andre skønne tegnefilm, og jeg glæder mig meget til at jeg må se disse film sammen med Johanne på 4 år.

men på næsten dem alle sammen står at de frarådes til børn under 7 år, men men, f.eks Disneys Frost har hun jo allerede set 100 gange, og også på den står der 7 år, jeg er derfor lidt fristet til at lade hende se lidt af de animerede tegnefilm når hun er blevet 5 år, det bliver hun til september, hendes fætter er lige blevet 5 år og han har set alt, og det vil hun jo også gerne.

jeg vil sidde ved siden af hende under filmene, så vi kan hurtig slukke hvis der er noget der bliver for vildt, og jeg kan jo snakke med hende om hvad det er der sket.

hun er ikke en særlig følsom pige, nok mere nysgerrig og spørgende, så jeg er egentlig ikke bange for om hun skal få mareridt og sådan.

Ville i lade hende se f.eks. Toy story med hendes mor om nogle måneder, f.eks når det bliver efterårsferie? 

Monica 

Min søn har set de fleste fra Pixar bagkataloget, og mange af de gamle Disneyfilm, og vi går ind og ser stort set alle de nye animationsfilm. Det har vi gjort siden han var 3 år. Han er 4,5 nu.

Han har også set de to første originale Star Wars film herhjemme på computeren mens jeg oversatte. 

Du bestemmer jo selv hvad dit barn skal se, aldersgrænsen er blot en vejledning.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.