Er jeg gal på den??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2016

MissTas

MummiT skriver:

Tak for alle jeres svar!

Dejligt med lidt perspektiv, og andre øjne på sagen.

For at svare på lidt spørgsmål:

Hun får bio-strath dråber og mælkesyrebakterier hver dag, samt en daglig vitamin-pille. Så gør hvad jeg kan på den front, og det har skam også hjulpet på det.

Men det kan da godt være at jeg så bør få hende undersøgt, tænkte bare ikke det var så unormalt at småbørn bliver syge ofte.

Synes bestemt ikke du er forkert på den  sådan er det at være i den alder og gå i en større institution som fx vuggestue. Nogle er hårdere ramt end andre, men synes ikke det du beskriver er unormalt god bedring 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
MissTas skriver:

Synes bestemt ikke du er forkert på den  sådan er det at være i den alder og gå i en større institution som fx vuggestue. Nogle er hårdere ramt end andre, men synes ikke det du beskriver er unormalt god bedring 

Nej har også snakket med en af pædagogerne i vuggestuen i dag, som sagde at hun ikke tænkte at min datter er/har været unormalt meget syg. For det er en kæmpe gryde a bakterier og børnene stikker legetøjet i munden og alt sådan noget. Og så har det lige været vinter hvor man ofte er lidt mere udsat overfor sygdom..

Anmeld Citér

11. april 2016

loop

MissTas skriver:

3-4 ugers sygdom på et år er vist meget normalt for børn i den alder der går i større institutioner  

Det synes jeg ikke.

Anmeld Citér

12. april 2016

Abracadabra

Når man læser på, hvornår man lægeligt bør udrede for immundefekt, står der, at børn har 4-8 gange sygdom (typisk luftvejsinfektion) årligt, af hver gennemsnitligt 8 dages varighed. 

Så dit barn lyder da meget almindeligt. Ikke noget, der helt oplagt siger immundefekt i hvert fald. 

Anmeld Citér

12. april 2016

lineog4

Jeg vil lige skrive børn er forskellige uden der skal bimle alarmklokker. Mine to store var så og sige aldrig syge, de fik skoldkopper, snotnæse, en gang med feber og det var så nogenlunde det i deres institutionsliv, så jeg forstod ikke snakken om alle børn bliver syge i vuggestue, en masse barns syg osv. 

Men skal da lige love for jeg lærte det med den yngste, i det øjeblik han satte sin fod i vuggestue så stod den på sygdom. 

Han har hverken immundefekt eller er mere syg nu som 5 årig end de andre, svagere eller noget andet. Han var bare anderledes end dem, har tit tænkt om det var fordi han brugte og dermed også puttede en del mere i munden, men måske er forklaringen bare at han var et andet barn end de to andre. 

Så når nogen i denne tråd skriver at det er meget baseret på erfaring med eget barn så er det bare at holde tungen lige i munden og huske børn er forskellige. Og ville selv lytte mere til vuggestue end andre, for de har reelt noget at sammenligne med og er sikker på de nok skal råbe vagt i gevær hvis det bliver for voldsomt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.