MummiT skriver:
Sagen er at min datter på snart 2 år, har det med at rage nærmest al sygdom til sig... Hun er syg ca en gang om måneden med lidt feber og lignende. Altså ikke noget alvorligt, og ikke noget der ikke klares af et par dage hjemme fra inst. I denne weekend har hun været hos far, og blev desværre syg med opkast natten til lørdag, hvilket fortsatte hele dagen også. I dag siger far at hun er lidt træt/pyl men ingen opkast.
Nu begynder farmor så at blande sig, og synes at jeg skal tage L til lægen så hendes immunforsvar kan blive tjekket. Det mener jeg bestemt ikke der er grund til, for jeg synes jo ikke det er helt unormalt at småbørn bliver syge lidt ofte. Vidst er det da træls, men hun går jo vuggestue hvor børnene smitter hinanden på kryds og tværs, så jeg tænker umiddelbart ikke der er noget mærkeligt i det. Farmor bliver hårdnakket ved med at påstå at der må være noget galt siden hun så ofte bliver syg.
Har hun ret? Tager jeg fejl? Bør jeg finde en tid til lægen for at få det tjekket? Umiddelbart tror jeg jo bare at lægen vil sende mig direkte hjem igen, hvis jeg kræver at få en tid? Der er jo ikke slem, akut sygdom, og det går over i løbet af 1-2 dage som regel.
Hvad mener I?
Jeg mener, at hun har ret.
I min verden er det ikke normalt, at man er så meget syg.....1-2 sygedage pr måned?
Jeg har 4 børn, skole og børnehave og fritidsinteresser og sociale aktiviteter.....jeg tror, at hvert barn er sygt måske 4 dage om året (sygt nok til at skulle være hjemme), derudover er der selvfølgelig snotnæser, men hvis dit barn reagerer med feber og utilpashed på alle former for smitte, så ville jeg bestemt få en lægelig vurdering, og jeg ville helt bestemt føre kalender over sygdommene og deres natur og varighed for at se, om der er et mønster, og så kunne du dokumentere overfor læge, hvor massivt, det er.
Hvordan passer du et arbejde med så mange sygedage? Du kan jo heller ikke selv undgå at ligge syg engang imellem.