Er jeg gal på den??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2016

Bshizzle

Jeg ville faktisk give Farmor ret der.. 

Det er mange sygedage, og kan sagtens være noget galt med barnets immunforsvar 

Læs evt : 

http://radiodoktoren.dk/radiodoktoren/2013/08/19/immunforsvarbørn

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2016

Fremad

Her er der syge dage nærmest hver uge... Eller en snot forkølet unge....

Sådan var det også med den første... Som nu nærmest aldrig er syg, som i måske en gang hver andet år...

Poden er tjekker og der er intet... Er dog dræn barn....

Anmeld Citér

10. april 2016

lillespir26

MummiT skriver:

Sagen er at min datter på snart 2 år, har det med at rage nærmest al sygdom til sig... Hun er syg ca en gang om måneden med lidt feber og lignende. Altså ikke noget alvorligt, og ikke noget der ikke klares af et par dage hjemme fra inst. I denne weekend har hun været hos far, og blev desværre syg med opkast natten til lørdag, hvilket fortsatte hele dagen også. I dag siger far at hun er lidt træt/pyl men ingen opkast. 

Nu begynder farmor så at blande sig, og synes at jeg skal tage L til lægen så hendes immunforsvar kan blive tjekket. Det mener jeg bestemt ikke der er grund til, for jeg synes jo ikke det er helt unormalt at småbørn bliver syge lidt ofte. Vidst er det da træls, men hun går jo  vuggestue hvor børnene smitter hinanden på kryds og tværs, så jeg tænker umiddelbart ikke der er noget mærkeligt i det. Farmor bliver hårdnakket ved med at påstå at der må være noget galt siden hun så ofte bliver syg.

Har hun ret? Tager jeg fejl? Bør jeg finde en tid til lægen for at få det tjekket? Umiddelbart tror jeg jo bare at lægen vil sende mig direkte hjem igen, hvis jeg kræver at få en tid? Der er jo ikke slem, akut sygdom, og det går over i løbet af 1-2 dage som regel.

Hvad mener I?

Selvf skal du ikke bruge din og lægens tid på sådan noget det er april og din pige vil jo være små syg indtil varmen og sommeren begynder min pige på 14 mdr har været små syg med de verse forkølelser, bræk mv siden hun startede vuggestue i jan 

Anmeld Citér

10. april 2016

lineog4

Min den yngste var fra halvanden år til 3 pr cirka syg nærmest på klokkeslæt en gang om måneden, der var så meget at vi ikke kunne få ham MFR vaccineret fordi han altid var syg. 

Lige før han blev 3 aftalte jeg med lægen at vi efter sommerferien skulle komme igen og få tjekket immunforsvaret, men men men så stoppede det og han er nu en dreng på snart 6 år som er syg max to gange på et år som sine søskende. 

Det er jo aldrig dårligt at vende det med lægen og måske aftale i skal se på det hen over sommeren også for at se om det er samme billede om sommeren, men at male fanden på væggen er måske lidt overdrevet 

Anmeld Citér

11. april 2016

Rockertand

MummiT skriver:

Sagen er at min datter på snart 2 år, har det med at rage nærmest al sygdom til sig... Hun er syg ca en gang om måneden med lidt feber og lignende. Altså ikke noget alvorligt, og ikke noget der ikke klares af et par dage hjemme fra inst. I denne weekend har hun været hos far, og blev desværre syg med opkast natten til lørdag, hvilket fortsatte hele dagen også. I dag siger far at hun er lidt træt/pyl men ingen opkast. 

Nu begynder farmor så at blande sig, og synes at jeg skal tage L til lægen så hendes immunforsvar kan blive tjekket. Det mener jeg bestemt ikke der er grund til, for jeg synes jo ikke det er helt unormalt at småbørn bliver syge lidt ofte. Vidst er det da træls, men hun går jo  vuggestue hvor børnene smitter hinanden på kryds og tværs, så jeg tænker umiddelbart ikke der er noget mærkeligt i det. Farmor bliver hårdnakket ved med at påstå at der må være noget galt siden hun så ofte bliver syg.

Har hun ret? Tager jeg fejl? Bør jeg finde en tid til lægen for at få det tjekket? Umiddelbart tror jeg jo bare at lægen vil sende mig direkte hjem igen, hvis jeg kræver at få en tid? Der er jo ikke slem, akut sygdom, og det går over i løbet af 1-2 dage som regel.

Hvad mener I?

Jeg mener, at hun har ret.

I min verden er det ikke normalt, at man er så meget syg.....1-2 sygedage pr måned? 

Jeg har 4 børn, skole og børnehave og fritidsinteresser og sociale aktiviteter.....jeg tror, at hvert barn er sygt måske 4 dage om året (sygt nok til at skulle være hjemme), derudover er der selvfølgelig snotnæser, men hvis dit barn reagerer med feber og utilpashed på alle former for smitte, så ville jeg bestemt få en lægelig vurdering, og jeg ville helt bestemt føre kalender over sygdommene og deres natur og varighed for at se, om der er et mønster, og så kunne du dokumentere overfor læge, hvor massivt, det er.

Hvordan passer du et arbejde med så mange sygedage? Du kan jo heller ikke selv undgå at ligge syg engang imellem.

Anmeld Citér

11. april 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Tak for alle jeres svar!

Dejligt med lidt perspektiv, og andre øjne på sagen.

For at svare på lidt spørgsmål:

Hun får bio-strath dråber og mælkesyrebakterier hver dag, samt en daglig vitamin-pille. Så gør hvad jeg kan på den front, og det har skam også hjulpet på det.

Men det kan da godt være at jeg så bør få hende undersøgt, tænkte bare ikke det var så unormalt at småbørn bliver syge ofte.

Anmeld Citér

11. april 2016

MamaGulloev

Rockertand skriver:

Jeg mener, at hun har ret.

I min verden er det ikke normalt, at man er så meget syg.....1-2 sygedage pr måned? 

Jeg har 4 børn, skole og børnehave og fritidsinteresser og sociale aktiviteter.....jeg tror, at hvert barn er sygt måske 4 dage om året (sygt nok til at skulle være hjemme), derudover er der selvfølgelig snotnæser, men hvis dit barn reagerer med feber og utilpashed på alle former for smitte, så ville jeg bestemt få en lægelig vurdering, og jeg ville helt bestemt føre kalender over sygdommene og deres natur og varighed for at se, om der er et mønster, og så kunne du dokumentere overfor læge, hvor massivt, det er.

Hvordan passer du et arbejde med så mange sygedage? Du kan jo heller ikke selv undgå at ligge syg engang imellem.

Jeg studerer og er så heldig at det er indrettet så jeg maks har 10 undervisningstimer om ugen, og læser resten hjemme.

Og så kan min mor ofte hjælpe de 2-4 timer det drejer sig om hvis det falder sammen med at jeg skal i skole når min datter er syg. 

Anmeld Citér

11. april 2016

Sedigfor

Min datter er som din, tager alt sygdom til sig. Pædagogerne i hendes vuggestue har os sagt at det er meget normalt, nu er min datter så os kun snart 1 år. Men helt op til tre år kan det være sådan, så du er ikke gal på den overhoved.

god bedring med hende hvis hun stadig er syg (:

Anmeld Citér

11. april 2016

MamaGulloev

Sedigfor skriver:

Min datter er som din, tager alt sygdom til sig. Pædagogerne i hendes vuggestue har os sagt at det er meget normalt, nu er min datter så os kun snart 1 år. Men helt op til tre år kan det være sådan, så du er ikke gal på den overhoved.

god bedring med hende hvis hun stadig er syg (:

Hun var heldigvis frisk som en havørn i morges, så hun er i vuggestue hvor jeg henter hende om lidt

Anmeld Citér

11. april 2016

MissTas

loop skriver:

Jeg ville få mit barn undersøgt. Ikke pga at farmor blander sig, men pga antallet af sygedage. Ud fra det du skriver løber det jo op i 3-4 ugers sygdom på et år.

3-4 ugers sygdom på et år er vist meget normalt for børn i den alder der går i større institutioner  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.