Er jeg gal på den??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.743 visninger
24 svar
8 synes godt om
10. april 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Sagen er at min datter på snart 2 år, har det med at rage nærmest al sygdom til sig... Hun er syg ca en gang om måneden med lidt feber og lignende. Altså ikke noget alvorligt, og ikke noget der ikke klares af et par dage hjemme fra inst. I denne weekend har hun været hos far, og blev desværre syg med opkast natten til lørdag, hvilket fortsatte hele dagen også. I dag siger far at hun er lidt træt/pyl men ingen opkast. 

Nu begynder farmor så at blande sig, og synes at jeg skal tage L til lægen så hendes immunforsvar kan blive tjekket. Det mener jeg bestemt ikke der er grund til, for jeg synes jo ikke det er helt unormalt at småbørn bliver syge lidt ofte. Vidst er det da træls, men hun går jo  vuggestue hvor børnene smitter hinanden på kryds og tværs, så jeg tænker umiddelbart ikke der er noget mærkeligt i det. Farmor bliver hårdnakket ved med at påstå at der må være noget galt siden hun så ofte bliver syg.

Har hun ret? Tager jeg fejl? Bør jeg finde en tid til lægen for at få det tjekket? Umiddelbart tror jeg jo bare at lægen vil sende mig direkte hjem igen, hvis jeg kræver at få en tid? Der er jo ikke slem, akut sygdom, og det går over i løbet af 1-2 dage som regel.

Hvad mener I?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2016

Troldemommi

MummiT skriver:

Sagen er at min datter på snart 2 år, har det med at rage nærmest al sygdom til sig... Hun er syg ca en gang om måneden med lidt feber og lignende. Altså ikke noget alvorligt, og ikke noget der ikke klares af et par dage hjemme fra inst. I denne weekend har hun været hos far, og blev desværre syg med opkast natten til lørdag, hvilket fortsatte hele dagen også. I dag siger far at hun er lidt træt/pyl men ingen opkast. 

Nu begynder farmor så at blande sig, og synes at jeg skal tage L til lægen så hendes immunforsvar kan blive tjekket. Det mener jeg bestemt ikke der er grund til, for jeg synes jo ikke det er helt unormalt at småbørn bliver syge lidt ofte. Vidst er det da træls, men hun går jo  vuggestue hvor børnene smitter hinanden på kryds og tværs, så jeg tænker umiddelbart ikke der er noget mærkeligt i det. Farmor bliver hårdnakket ved med at påstå at der må være noget galt siden hun så ofte bliver syg.

Har hun ret? Tager jeg fejl? Bør jeg finde en tid til lægen for at få det tjekket? Umiddelbart tror jeg jo bare at lægen vil sende mig direkte hjem igen, hvis jeg kræver at få en tid? Der er jo ikke slem, akut sygdom, og det går over i løbet af 1-2 dage som regel.

Hvad mener I?

Det er vist en dame der er ved at være gammel, og som har glemt at småbørn tit bliver syge, nogen mere end andre, men alligevel.

Jeg har selv to småbørn og sygdom ja det er jo bare en del af livet. Heldigvis bliver det bedre når børnene bliver ældre.

Jeg syntes du skal lade hendes ord sive ud af det ene øre, og ud af det andet, og lad være med at lade dig påvirke af hendes negativitet.

Monica 

Anmeld Citér

10. april 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Det er vist en dame der er ved at være gammel, og som har glemt at småbørn tit bliver syge, nogen mere end andre, men alligevel.

Jeg har selv to småbørn og sygdom ja det er jo bare en del af livet. Heldigvis bliver det bedre når børnene bliver ældre.

Jeg syntes du skal lade hendes ord sive ud af det ene øre, og ud af det andet, og lad være med at lade dig påvirke af hendes negativitet.

Monica 

Helt gammel er hun ikke, da vi er temmelig unge forældre, men hendes yngste er 13 år, så det er jo et par år siden hun har haft helt små børn. 

Men ja, det er egentlig også lidt det jeg tænker, at hun nok har glemt hvordan det er med de små der og sygdom. Jeg ved at jeg også var syg konstant som barn, så jeg synes jo ikke der er noget mærkeligt i at min datter også er lidt af en sygdoms-magnet.

Det er bare rart at høre det fra andre også, og få bekræftet at det ikke er mig der er helt hen i vejret

Anmeld Citér

10. april 2016

Soonmom

Jeg vil mene at det lyder meget normalt, små børn (særligt når de begynder institutions livet er ofte syge)

Anmeld Citér

10. april 2016

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Måske er hun gammel og glemt småbørnstiden, måske har hun ret. Det er der ingen der ved, før det evt. bliver undersøgt. 

Min søn(7år) har faktisk siden han var omkring et år været syg on/off hver - hveranden måned. Med feber som du beskriver, der kan vare i kort tid og opkast indimellem. 

Han har det stadig sådan og tænkte for nogle måneder siden at jeg ville have ham udredt, fordi vi i samråd med lægen noterede hvornår han blev syg. Efter et år, hvor vi havde noteret fik vi en henvisning til en børnelæge. 

Immunforsvaret fejlede intet, men han har noget de kalder periodisk feber(PFAPA - kan Googles) og de anbefaler at han får fjernet sine mandler, da undersøgelser viser at det har en god effekt på børn/unge med denne sygdom. 

Jeg vil bare sige at det kan godt være at den "gamle" kone har ret. Og jeg tror bestemt ikke hun gør/siger det, for at genere nogen, men blot ytrer sin bekymring. Dette gjorde mine forældre også rigtig meget. 

Anmeld Citér

10. april 2016

loop

MummiT skriver:

Hvad mener I?

Jeg ville få mit barn undersøgt. Ikke pga at farmor blander sig, men pga antallet af sygedage. Ud fra det du skriver løber det jo op i 3-4 ugers sygdom på et år.

Anmeld Citér

10. april 2016

modesty

MummiT skriver:

Hvad mener I?

Jeg synes at det er meget, også for et vuggestuebarn. 

Måske vokser hun fra det, måske ikke.

Jeg ved ikke om lægen kan nå frem til en konklusion, men det er da værd at undersøge. 

Og selvfølgelig kan man gå til lægen med noget der ikke er akut, det er bl.a. dét de er der for.

Gør du noget selv ift. sund kost, tilskud af vitaminer, mælkesyrebakterier, fiskeolie?

Anmeld Citér

10. april 2016

TNBC

Babyklar87 skriver:

Måske er hun gammel og glemt småbørnstiden, måske har hun ret. Det er der ingen der ved, før det evt. bliver undersøgt. 

Min søn(7år) har faktisk siden han var omkring et år været syg on/off hver - hveranden måned. Med feber som du beskriver, der kan vare i kort tid og opkast indimellem. 

Han har det stadig sådan og tænkte for nogle måneder siden at jeg ville have ham udredt, fordi vi i samråd med lægen noterede hvornår han blev syg. Efter et år, hvor vi havde noteret fik vi en henvisning til en børnelæge. 

Immunforsvaret fejlede intet, men han har noget de kalder periodisk feber(PFAPA - kan Googles) og de anbefaler at han får fjernet sine mandler, da undersøgelser viser at det har en god effekt på børn/unge med denne sygdom. 

Jeg vil bare sige at det kan godt være at den "gamle" kone har ret. Og jeg tror bestemt ikke hun gør/siger det, for at genere nogen, men blot ytrer sin bekymring. Dette gjorde mine forældre også rigtig meget. 

Mener at min nevoe ogsaa har faaet fjernet mandler, han var ogsaa syg hele tiden, og paa pencilin virkelig ofte.

Anmeld Citér

10. april 2016

MetteT

Jeg ville gå til lægen... Min søn var også syg on/off med feber og små syge da han var 3 1/2.. Det virkede ikke til at være noget alvorligt, bare lige en enkelt dag med feber og så kunne han komme afsted igen.. Men det var TIT!! Da han endelig kom til læge viste det sig at hans infektionstal var tårnhøje og der var noget med de hvide blodlegemer også.. Det ku klares med penicillin og han har stort set ikke været syg siden og han er lige blevet 5... Så ville helt sikkert få det tjekket.. Havde så dårlig samvittighed over at vi ikke var taget afsted noget før... Tænk al den sygdom han ku ha undgået..

Anmeld Citér

10. april 2016

migxher

Jeg ville få det tjekket jeg synes det lyder af mange sygedage.

og så begynd at booste immunforsvaret, mælkesyrebakterier, vitaminpille, evt biostrath dråber(de virker godt fra nogen). 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.