nikitas mor: mener du, at du vil læse for din datter i alle (de store) religioners bøger? det lyder umiddelbart lidt uoverskueligt for mig, MEN hvis man gerne vil lære sine børn om tro og gerne vil have de tror, er det klart det smarteste - syntes jeg 
Eva: når I snakker om tro derhjemme, snakker I så om andre end gud og jesus?
ja, sorry, jeg er jo bare mega nysgerrig 
Det er helt okey, vær du bare så nysgerrig som du har lyst til.. Ja.. det ville jeg faktisk gerne hvis de fandtes i en børneudgave, men det gør de jo bare ikke allesammen... så det kan være jeg bare selv skulle tage mig sammen og få læst lidt og så hive de ting såsom næstekærlighed og at alt er levende og man skal værne om det... osv og så skrive det til børnebog til Nikita.. Gad vide om man egentlig må det.. hmm

Men det er egentlig ikke fordi jeg nødvendigvis gerne vil have hende til at tro på religion, men mere for at give hende de positive aspekter af de forskellige "religioner" (som jeg meget hellere vil kalde ideologier) , vi har jo alle brug for at tro på noget, om det så er os selv... jeg syntes der er noget fantastisk i alle disse "religioner" og næstekærlighed er da et fantastisk begreb som jeg tror vil berige Nikitas liv, uden at det nødvendigvis behøver at have en religiøs karekter... håber det gav lidt mere mening...
og til min kære cuz.. altså nu er der jo ikke særligt langt mellem islam og kristendom, selvom man måske skulle tro det.. og det er jo i sidste ende et spørgsmål om fortolkning, så ja jeg syntes faktisk at hvis man fortæller om en religion så må man også fortælle om de andre, så hun kan få et så nuanceret billede af mennesker som overhovedet muligt...
Anmeld