Læser I i biblen for de små?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.752 visninger
31 svar
0 synes godt om
25. september 2009

Mira0911

Læser I i biblen for de små inden de skal sove?
Den de fik da de blev døbt - Dem der nu er døbt..

Eller er den bare helt yt hos jer?

Hvornår begyndte i at læse godnat historie for jeres børn?

Jeg regner med at læse i biblen for den bette - Er ikke helt klar over hvornår jeg har tænkt mig at starte....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2009

TbCp

Nej det gør jeg ikke.
Hvis hun en dag vil have mig til det er det fint nok så vil jeg gerne gøre det, men indtil da nøjes vi med "almindelige" børnebøger.
Liva er først lige begyndt at ville høre godnathistorier, og det er den samme bog om og om igen

Anmeld

25. september 2009

N&J

Jeg har stadig ikke helt bestemt mig for om jeg vil læse den for Nikita.. men det er en helt anden diskussion.. men vi har læst godnathistorier ja fra hun var 5 mdr. så kan hun jo se på billederne og jeg syntes selvfølgelig også hun viser genkendelse ved eks. "Månen er ked af det".. Jeg elskede når min far læste højt for os da vi var børn, så selvom hun ikke forstår ordene, så kan hun jo godt høre min stemme ikke er den samme når jeg læser som Peter Plys og som tigerdyret.. hun virker ihvertfald begejstret, så det tager jeg som et godt tegn..

Anmeld

25. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Nix  Men Nordiske Guder og Heltesagn for børn, helt sikkert

Anmeld

25. september 2009

Bondepigen

Ja, jeg er kristen og vil helt sikkert læse biblen for Emma, når hun bliver gammel nok til at jeg kan begynde. Men hun bliver ikke indoktrineret, hun skal have lov til selv at drage sine egne konklusioner, når den tid kommer.

Håber dog hun vil tro på Gud, som jeg...

Anmeld

25. september 2009

oo

altså jeg er jo slet ikke mor, så jeg skulle tage og holde nallerne fra den her gruppe, men jeg må jo liiiiige blande mig

jeg kunne ikke finde på at læse biblen for evt børn. de nordiske gude og heltesagn er et must, men ellers er religion bandlyst i vores hjem.

Anmeld

25. september 2009

Mira0911

Tjuhl skriver:

altså jeg er jo slet ikke mor, så jeg skulle tage og holde nallerne fra den her gruppe, men jeg må jo liiiiige blande mig

jeg kunne ikke finde på at læse biblen for evt børn. de nordiske gude og heltesagn er et must, men ellers er religion bandlyst i vores hjem.

selvfølgelig må du blande dig, alt det du vil... :O)

Anmeld

25. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Selvom vi selvfølgelig læser nordiske guder og heltesagn, tager vi afstand fra at man vælger religion for børn. Det er klart at Idun bliver opdraget i vores ånd og dvs. jo også med vores tro, som en del af os, men når vi blóter osv, så er hun kun en del af det, hvis hun selv har lyst og hun selv vælger til eller fra.

Men Idun er ikke knæ-sat, fordi hun ikke skal være en del af religiøse handlinger, før hun er gammel nok til selv at tage stilling

Anmeld

25. september 2009

oo

Zafir skriver:

Selvom vi selvfølgelig læser nordiske guder og heltesagn, tager vi afstand fra at man vælger religion for børn. Det er klart at Idun bliver opdraget i vores ånd og dvs. jo også med vores tro, som en del af os, men når vi blóter osv, så er hun kun en del af det, hvis hun selv har lyst og hun selv vælger til eller fra.

Men Idun er ikke knæ-sat, fordi hun ikke skal være en del af religiøse handlinger, før hun er gammel nok til selv at tage stilling

Anmeld

25. september 2009

Sjl-msl-Mkl

Jeg er kristen, og læser engang i mellem i biblen.
Om jeg vil læse den for min datter?!? Tja, egentlig vil jeg nok starte med børnebiblen som godnatlæsning når den tid kommer.
Håber dog at min datter får interesse for den slags..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.