Rosa-Sofia skriver:
Jeg ved heller ikke om, det er et specifikt råd, jeg har brug for, nok nærmere blot at høre om andres erfaringer.
Jeg er meget klar over, at det er en dårlig situation. Jeg tænker nok også lidt opgivende for tiden for synes allerede at mit forhold til ham er sporadisk. Måske har jeg bare svært ved at se lyst på tingene 
Og du har da helt sikkert ret i, at han ville synes, at det var en øv-ting at skulle være væk fra venner og fritidsinteresser i ferierne. Hver gang, der er ferie.
Jeg tænker at hver 4. weekend ville være den bedste løsning. Jeg ved ikke, hvorfor jeg føler, at det er så uoverskueligt at rejse frem og tilbage med ham. Tror jeg ville ønske, at jeg havde familie i hans hjemby, som jeg kunne være hos sammen med ham hver anden weekend. Så han ikke behøvede at rejse gennem landet.
Tror det er utrolig vigtigt at han får lov at være en del af dit liv hvis overhovedet muligt, at han ikke kun ser dig når han er på besøg hos andre end dig. Grunden til det med historien om mor er syg, derfor ses I ikke tit vil han kunne bygge en masse forestillinger op om hvor du er, hvordan du har det, hvordan dit liv er og være bekymret. Det kan kun afhjælpes ved han ser dit liv, ser dig, ser din seng, ser din stol osv. Det bliver konkret - ellers er det utroligt hvad børn kan digte og være bange for.
Og det er at skyde blår i øjnene at tro det ikke påvirker ham at få at vide at du er syg, og han har kun sig selv som syg at sammenligne med og der har han der rigtig skidt.
Udover det tænker jeg hvis far er så åben så han endda vil give alle sine ferier med sønnen væk, mon så ikke du kunne tale med ham om transporten.
Og så ved jeg godt du siger du ikke bliver rask, men selv en psykisk sygdom er ikke statisk og du kan få perioder hvor du har det meget bedre end nu (og sikkert også perioder hvor du har det dårligere). Men at have som mål at du vil være en mere aktiv part i din søns liv er muligt