Rosa-Sofia skriver:
Jeg opretter lige en hurtig tråd her til dem, der ikke gider at læse den utroligt lange tråd under "angst og depression".
Jeg tænker om, man kan være feriemor for sit eget barn. Altså have sit barn i alle skolernes ferier, men ellers lade ham bo hos sin far.
Det essentielle er, at drengen bor hos sin far, han trives, han er tryg og glad, har gode venner og er klar (glæder sig) til at starte i skole til sommer. Han har kærlige og engagerede bedsteforældre, og er (desværre) vant til allerede at undvære mig i sin hverdag. Det er en lang sygdomshistorie med en masse triste ting, ville selvfølgelig aldrig flytte, hvis jeg var rask, glad, havde overskud osv.
Men det korte af det lange, min kæreste bor, har job og familie i den anden ende af landet. Jeg har hverken job eller familie, hvor jeg bor.
Uha, det er et meget svært spørgsmål at svare på.
Det der rammer mig hårdest, er at du siger at du vil flytte på grund af din kæreste.
Du vil altså svigte din søn til fordel for din kæreste.
Nu sætter jeg det groft og sort/hvidt op - men det er sådan din søn kommer til at opfatte situationen.
Du siger at han er glad og trives, men der foregår alt muligt inde i børnehoveder som vi ikke ved noget som helst om. Og selvfølgelig vil det påvirke barnet - sandsynligvis dybt, og sandsynligvis resten af hans liv og i formningen af hans selvværd og hans personlighed - at hans mor flytter til den anden ende af landet til fordel for en mand.
Jeg er ked af hvis det virker som voldsomme ord, men jeg vil helst være ærlig omkring mine tanker når jeg læser dit indlæg, ellers er der ingen grund til at svare i din tråd.
Jeg forstår udmærket dit dilemma, men jeg synes at det er vigtigt at du tænker på hvordan dine beslutninger kommer til at præge dit barn (og det gør du sikkert allerede).